על ספר המתח "אלמנות"

הסיפור פתלתל ומפתיע ומביא את סיפורן של ארבע נשים. שלוש מהן, דולי רולינז, לינדה פירלי ושירלי מילר, הן אלמנות טריות. בעליהן נהרגים במהלך ניסיון שוד שהשתבש. עליהן ללמוד לפרנס את עצמן ולהתמודד עם קשיי היום יום.

אלמנות מאת לינדה לה פלאנט

ספר מתח קליל ומרתק שעולה בימים אלה גם בבתי הקולנוע בכיכובם של ויולה דייויס, ליאם ניסן וקולין פארל. ואחרי שקראתי את הספר מסקרן אותי מאד לצפות בגרסה הקולנועית.

ספר מתח קליל וכתוב היטב. סיימתי אותו תוך מספר שעות בעת נסיעה ארוכה וכך העברתי בהנאה את שעות הנסיעה.

הסיפור פתלתל ומפתיע ומביא את סיפורן של ארבע נשים. שלוש מהן, דולי רולינז, לינדה פירלי ושירלי מילר, הן אלמנות טריות. בעליהן נהרגים במהלך ניסיון שוד שהשתבש. עליהן ללמוד לפרנס את עצמן ולהתמודד עם קשיי היום יום.

דולי רולינז, היא המבוגרת ביניהן והיא מחליטה לבצע את השוד שבעלה תכנן, תוך שהיא מצרפת אליה את שאר האלמנות ובנוסף אישה רביעית, בלה ריילי, יצאנית חכמה וקשוחה.

היא מגלה את תיבת הסתרים של בעלה ובה תכניות שוד מפורטות, כסף ואקדח. במקום לתת את התיבה לחוקרי המשטרה או לבריונים המנסים לסחוט ממנה את המידע שהם בטוחים שיש ברשותה, היא בוחרת לשתף את האלמנות במידע ויחד הן מתכננות לבצע את השוד המושלם.

כטירוניות מתחילות, הנשים נתקלות בקשיים לא פשוטים, אך הן נחושות לבצע את המשימה. תוך כדי הן מגלות שבזירת השוד המקורית נמצאו רק שלוש גופות ואילו השוד הצריך ארבעה משתתפים. מי היה האדם הרביעי? האם ברח? היכן הוא נמצא כעת? והאם הן יצליחו לבצע את המשימה שבעליהן התחילו בה?

הסיום מפתיע ומותיר פתח לספר המשך שכנראה יגיע במהרה.

לינדה לה פלאנט, סופרת ותסריטאית בריטית, ידועה בעיקר כיוצרת סדרת המופת החשוד העיקרי בכיכובה של הלן מירן. אלמנות החל גם הוא כסדרת טלוויזיה בתחילת שנות השמונים, ומאוחר יותר הפך לספר. לה פלאנט כתבה מאז עשרות מותחנים שזכו להצלחה אדירה והפכו אותה לאחת מסופרות המתח הידועות והמוערכות בעולם. היא זכתה בשלל פרסים על כתיבתה, הן הספרותית והן הקולנועית, ביניהם פרס באפט"א היוקרתי, המקביל הבריטי לפרס האוסקר.

"מותחן שהוא קלאסיקה. 'תלמה ולואיז' פוגשות את 'הסנדק'." Kirkus Review

"רכבת הרים של ריגושים ותפניות בעלילה." Publisher's Weekly

"מעדן מענג לכל חובבי מותחני הפשע." Library Journal

"אלמנות" מאת לינדה לה פלאנט. מאנגלית: נועם מרום צדוק, הוצאת "דני ספרים", 477 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.