להתלבש בנוחות

בשביל להיות יפה לא צריך לסבול. על שלושה מותגים ששמים את הנוחות בראש ולא מוותרים גם על הסטייל

אלמביקה

הקולקציה החדשה של הגר אלמביק נוצרה בהשראת האקלקטיות של הסנטרל פארק בניו-יורק, כבסיס לשילובים של אורבניות וטבע, מזרח ומערב, נוקשות ורכות, הבאים לידי ביטוי בבגדים. המוטיבים הבולטים המלווים את העיצובים של אלמביק לאורך השנים ממשיכים להוות את העיקר – א-סימטריה, שפע בד, נשיות ורכות. היא עצמה מעידה כי אין הרבה חדש בגזרות המזוהות איתה, ואת החידוש והעניין היא מצליחה להביא ללקוחות בעיקר באמצעות עושר בדים וטקסטורות ייחודיות.

בין הפריטים: שמלת מקסי עתירת בד בדמוי עור שחור, שמלות מעטפת, גלביות, שמלות מעיל (ובאופן כללי המון שמלות שהן הפריט האהוב על הגר), ג'קטים מצמר פראי בקוים רכים, מעיל קטיפה שחור דרמטי וגופיות בסיס בשלל צבעים שחלקן התחתון עשוי שיפון או מקושט באפליקציות עלים, ונועד לבצבץ מתחת לחולצה העליונה במראה שכבות.

הצבעוניות החורפית כוללת אפורים וחומים קלאסים לצד סגול, בורדו, אדום, ירק ותכלת, חלקם משולבים בהדפסים גיאומטרים והדפסי פרחים גדולים שמשדרים דווקא אביב.

החורף הוא שעתה היפה של אלמביקה שמתמחה בגזרות אוברסייז, מעילים מחממים ומחבקים, ופריטי לבוש שמשתלבים מצוין במראה השכבות החורפי. המותג של הגר מבוסס מספיק על מנת לאפשר לה להתנסות בדברים חדשים, כמעט בכל קולקציה תמצאו פריטים שנראה כי הגיעו מסיפור אחר, אבל ה-DNA העיצובי שלה טבוע בה עמוק והמוצלחים ביותר מבין הדגמים יהיו אלו המזוהים עם הסגנון האופייני והייחודי לה.

טווח מחירים: חולצות 398-598 שקל, שמלות 598-980 שקל, מכנסיים 198-598 שקל ,סריגים 298-598 שקל, ווסטים 398-798 שקל, מעילים 598-1,198 שקל.

אלמביקה בפייסבוק

אלמביקה סתיו חורף 14-15 צילום גולי כהן אלמביקה סתיו חורף 14-15 צילום גולי כהן

*

 ביקל

בִּיקָלֶ (bikaleh), הוא מותג אופנה שהוקם לפני למעלה מ-15 שנה על-ידי צמד מדריכות יוגה ובהתאמה הציע בעיקר בגדי פנאי נוחים, נושמים ובסיסיים, משוחררים מטרנדים ותכתיבים אופנתיים. המותג שפעל במשך שנים בחנות קטנה בנווה צדק וצבר קהל לקוחות נאמן אך לא מספיק גדול, נקלע לקשיים כלכליים וב-2013 נלקח תחת חסותה של חברת "קום איל פו", דבר שאפשר פתיחת סניפים נוספים ותפוצה לקהל רחב יותר. היום ביקל פועלת כחברת בת של קום איל פו, כשטל אנג'ל המעצבת והמייסדת, ממשיכה לעמוד בראש המותג ולפעול באופן כמעט אוטונומי.

אנג'ל מחוברת לטבע ולרוחניות ומהם מגיעות השראותיה. קולקציות קודמות התייחסו ליסודות מים, אדמה ועץ, והשנה בחרה להשראה אלמנטים מתכתיים ובראשם לוחות פלדה גדולים. הדבר בא לידי ביטוי הן בצבעוניות הקולקציה הכוללת צבעים חמים כמו דבש, חרדל וחום אדמדם וצבעים קרים מתכתיים כמו ירוק, כחול טורקיז ואפור פחם, והן בגזרות בהן מודגשים התיפורים וקווי אורך ורוחב המייצגים את הפיכת החומר השטוח לבגד תלת מימדי העוטף את הגוף.

דגש גדול ניתן בביקל לבדים טבעיים ונעימים בשטיפות ייחודיות שנעשות במיוחד עבור המותג ומולידות צבעוניות המזוהה איתו. העיצובים פשוטים ובסיסיים ברובם בכדי לתת את הכבוד הראוי לחומר ולאישה הנושאת את הבגד. האישה של ביקל לא מחפשת לבלוט, היא נינוחה, שלמה ומתייחסת לבגד כאל דבר שנועד להשתלב בחייה בצורה הרמונית. אנג'ל מעצבת לנשים כמותה, נשים המחוברות לגוף ולטבע המעריכות פשטות ואיכות.

מתוך חיבור להיבט האמנותי בחייה של המעצבת, היא מקפידה על צילומי קטלוג מרהיבים שיעבירו את רוח הקולקציה. הפעם הובאו אל הסטודיו לוחות פלדה גדולים שהיוו את הרקע לצילומים היפיפיים של אלדד רפאלי. הדוגמנית היא תמר לם, רקדנית ואמנית, ביתו של הצלם בן לם.

טווח מחירים: חולצות: 390-560 שקל, שמלות: 590-890 שקל, טוניקות: 530-690 שקל, מכנסיים: 590-690 שקל,  ג'קטים: 620-850 שקל

ביקל בפייסבוק

ביקל. צילום: אלדד רפאליביקל. צילום: אלדד רפאליביקל. צילום: אלדד רפאלי

 *

אריסטו שמט

אריסטו שמט התחדשה בפרזנטורית שלי גפני שהחליפה את דנה גרוצקי וזו אולי דרכה להתאים את הפרזנטורית לטווח הגילאים אליו היא פונה. לגבי המידות, זה כבר סיפור אחר. קהל היעד הוא בעיקרו נשים בוגרות שאוהבות מראה קז'ואלי, נינוח ובעיקר נוח.

הקולקציה מורכבת מתרגומים לטרנדים דוגמת הבוהו (או כפי שהם מכנים אותו בוהו-אורבני), והשראות מעולם הרוק ומאופנת הרחוב.

בין הפריטים: שפע סריגי אוברסייז במראה זרוק, חולצות בייסיק, מכנסיים רחבים, שמלות וטוניקות, ומגוון רחב של מכנסי ג'ינס בגזרות שונות, כולל גזרת השק האופיינית לאריסטו שמט. הצבע השולט – כחול וסביבו שחור, אפור על גווניו, שמנת, ולבן, מגובים בהדפסי פרחים וחיות.

לא ראיתי מקרוב את הקולקציה, רק עיינתי בקטלוג. על פניו, עושה רושם כי אריסטו שמט מציגה העונה קולקציה צעירה עם כמה פריטים מצויינים דוגמת ג'קט פרנזים דק, אוברול ג'ינס מדליק, שמלת מיני בסיסית בדמוי עור וחולצת כוכבים לבנה שכנראה אגיע לשים אליה את ידיי. עם זאת, חלק מהפריטים נותרו נאמנים לסגנון הותיק של אריסטו דוגמת אוברול רחב עם קו מפשעה נמוך, שילובי פאצ'ים וטלאים ושטיפות מיושנות לחלק מפריטי הג'ינס.

אם נמנעתם בעבר מלהיכנס לאריסטו שמט כי לא התחברתן לסגנון, זה הזמן לתת הזדמנות נוספת,ייתכן ותופתעו.

טווח מחירים: חולצות וטוניקות : 149-299 שקל, מכנסיים : 199-479 שקל, שמלות:259-479 שקל, חצאיות: 239-299 שקל, אוברולים: 429-559 שקל, קרדיגנים וסריגים: 239-339 שקל, ז'קטים: 239-399 שקל, מעילים: 379-599 קל.

 AristoShmat fw 14-15 photo by Goran Liubonchich AristoShmat fw 14-15 photo by Goran Liubonchich AristoShmat fw 14-15 photo by Goran Liubonchich

 *

KONAFACEBOOK