איך ליצור לוק ייחודי?

היכולת לשלב סגנונות, צבעים, הדפסים וטקסטורות בצורה הרמונית, עוזרת למי שניחן בה ליצור מראות ייחודיים ומקוריים. איך עושים את זה נכון?

כשמדובר בסטיילינג, מה שמבדיל בעיני בין מי שיש לו "את זה" למי שאין, זו היכולת לראות מעבר וליצור שילובים מקוריים שאינם מובנים מאליהם לכדי אאוטפיט הרמוני ומלא שיק.

מה שנחשב כהתאמה במובן הפשוט של המילה, כמו למשל נעליים ותיק בצבע זהה, או חמור מזה, נעליים, תיק, חגורה ושרשרת בצבע זהה (בעיקר כשמדובר בצבעים בולטים שאינם ניטרלים), או סט של עגילים ושרשרת (ובאופן כללי כל מה שנמכר כסט), אצל אנשי אופנה לרוב יהיה טאבו. הם יחפשו את הדברים המשלימים, לפעמים המנוגדים, שבאורח פלא יצליחו להשתלב וליצור מראה מעניין ומקורי.

כמו שטבח יודע לשלב מרקמים וטעמים מפתיעים ואמן משלב חומרים וטקסטורות, הסטייליסט יודע לשלב סגנונות, הדפסים, צבעים וגזרות שמי שלא ניחן באותה הראיה יתקשה להבין במבט ראשון.

אני באופן אישי הייתי שמחה להיות יותר נועזת. אמנם אני מקפידה לא להיות "מותאמת" מדי ומנסה שילובים מקוריים, אבל לא אחת אני נתקלת באאוטפיטים ובהפקות אופנה מדהימות שברור לי שלא היה עולה בדעתי להרכיב.

להתנסות בשילובים חדשים תמיד מומלץ, אבל למי שאין את העין שתוכל לזהות אם זה עובד, הייתי ממליצה לא להיסחף. התחילו בלהחליף את הנעליים והתיק השחורים שהולכים קבוע עם החולצה השחורה, בנעליים ותיק בשני גוונים שונים של חום או אפור (ובאופן כללי העדיפו לוק המורכב משלושה צבעים ולא משניים), שלבו ג'קט מחויט עם חולצת טריקו בהדפס מדליק וג'ינס ונסו ללבוש את השמלה השחורה דווקא עם נעליים בצבע ניוד. אל תהססו לקחת השראה משילובים שראיתן על נשים ברחוב או בקטלוג, לפעמים מספיק להחליף תיק, צעיף או נעליים בשביל לקבל לוק שונה ומלא סטייל.

קבלו כמה דוגמאות לשילובי הדפסים, טקסטורות, צבעים וסגנונות באקססוריז, איתם הכי קל להתחיל. כדי להבין איך זה עובד דמיינו את כולם עם ג'ינס וטי שירט או חולצת כפתורים לבנה (לכבוד שעון החורף שחוזר אלינו בקרוב בחרתי להתמקד בשעונים, על אף שהם איבדו מזוהרם בעידן הסלולרי).

***

תיק: Fjallraven, מחיר: 550 שקל, שעון, סווטש, מחיר 360 שקל, נעליים: ASOS, מחיר: 208 שקל

תיקים ושעונים1g

 *

תיק: ליבסקינד ברלין, מחיר: 1060 שקל, שעון: אן קליין, מחיר: 630 שקל, סניקרס: www.shoez.co.il, מחיר: 690 שקל

תיקים ושעונים2g

*

תיק: BAGGU, מחיר: 79 שקל, שעון: סופרדריי, מחיר: 475 שקל, נעליים: בנסימון, מחיר: 279 שקל

תיקים ושעונים3g

*

תיק: קיפלינג, מחיר: 750 שקל, שעון: האוס אוף מארלי, מחיר: 550 שקל, נעליים: גלי, מחיר: 300 שקל

תיקים ושעוניםg

*

תיק, FURLA, מחיר: 1500 שקל, שעון: קלווין קליין, מחיר: 1890 שקל, נעליים: KAANAS, מחיר: 700 שקל

תיקים ושעונים4g

*

תיק: stuffstore.co.il, מחיר: 249 שקל, שעון: גאנט לטיים קונספט, מחיר: 1,490 שקל, נעליים: HUF בחנויות Jin-G, מחיר: 420 שקל

תיקים ושעונים5G

 ***

הקונה נחמה בפייסבוק