שבוע האופנה בפריז ב-8 תמונות

קבלו 8 לוקים נבחרים ששווה לראות משבוע האופנה בפריז שחתם את סבב שבועות האופנה המרכזיים לאביב/קיץ 2017

A

שבועות האופנה הגדולים בעולם (ניו-יורק, לונדון, מילאנו ופריז) שנערכים בזה אחר זה במשך חודש צפוף פעמיים בשנה (ספטמבר לקולקציות אביב/קיץ ופברואר לקולקציות סתיו/חורף), מנפיקים לא מעט תפאורות מרהיבות, תצוגות אוונגרדיות, בגדים שנעים על הגבול הדק בין מדהים למכוער, תחרות סמויה או גלויה בין מעצבים על ייחוד, מקוריות ולפעמים בוטות, ורגעים שנועדו להיזכר ולהירשם בספרי האופנה. בין כל אלו, אפשר למצוא גם כמה בגדים ממש יפים.

אני, מאז ומעולם העדפתי להתעסק באופנה פרקטית, כזו שאני ושכמותי יכולות ללבוש, ופחות בהארד-קור אופנה מהסוג שמוצג על המסלול לשם השואו ולרוב גם נשאר שם.

כשאני מדברת על אופנה פרקטית (או יישומית, כמו שאני מכנה אותה), אין הכוונה רק למה שיכול להיכנס אלי לארון (כלומר, נגיש מבחינת המחיר), אלא גם למראות שאפשר לשאוב מהם השראה ורעיונות וליישם במסגרת המגבלות הקיימות.

אני מאוד נהנית לצפות בתמונות משבועות האופנה ועוקבת באדיקות אחר כמה מעצבים שאני מחבבת במיוחד, אבל לרוב הם יהיו מהסוג הפרקטי, כאלו שאני באמת אשמח ללבוש.

לכן, על אף שהעוסקים באופנה כמקצוע יעדיפו ככל הנראה להתרכז בשונה ובנועז, אני בחרתי לחלוק אתכן דווקא את המראות הפחות מדוברים, אלו שאולי לא בלטו על המסלול אבל דיברו אלי ברמה האישית.

היו כאלה לא מעט, מניו-יורק, מילאנו ואפילו לונדון, אבל לכאן בחרתי את אלו שאספתי מהתצוגות בפריז, שבוע האופנה האחרון בסבב.

קנזו

GettyImages- Kenzo

מה שקנה אותי בלוק הזה של קנזו (שבדרך כלל מציגים עיצובים הרבה יותר צבעוניים ונועזים), זה הפשטות והדיוק שלו בגזרה ובשילוב הצבעים.

בארץ אנחנו לא מרבות ללבוש חאקי וירוק זית (לפחות מי ששירתה בצה"ל), וחבל, כי אלו יופי של צבעים ומבחינתי הם יכולים בכיף להחליף את האפור, במיוחד בקיץ, ועדיין להישאר באזור הנוחות שלי.

כריסטיאן דיור

Christian Dior :  Runway Alternative Views  - Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2017

הרבה ביקורת ספגה מריה גרציה קיורי המנהלת האמנותית החדשה של דיור על התצוגה הראשונה שלה למותג. קיורי עזבה את ולנטינו לטובת הג'וב החדש בו החליפה את המעצב המוכשר רף סימונס וזו הפעם הראשונה בה עומדת אישה בראש בית האופנה הותיק הזה.

אני דווקא נשביתי בקסמי הפרקטיקה שלה ומצאתי שם שפה שמדברת אלי. חוץ מזה, איך אפשר להתעלם מחולצה שכזו? במיוחד כשהיא משולבת עם חצאית כל כך נשית ורכה.

ולנטינו

GettyImages-Valentino

אם הייתי יכולה כל הארון שלי היה מורכב משמלות מקסי שופעות בד (לצד הג'ינסים, לא מוותרת עליהם). כמה פשוט ככה יפה (אבל תופס המון מקום בארון). החוכמה היא בבד הנכון, בצבע הנכון ובגזרה מושלמת, כל אלו מתנקזים לשמלה אחת של ולנטינו.

סטלה מקארתני

 : Runway - Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2017

למרות שהתצוגה של סטלה מקארתני העונה לא עצרה את נשימתי, הצלחתי לצוד ממנה את הלוק הזה. זה גם בד הסריג הקליל וגם הצבעוניות העדינה שעושים לי את זה, אבל בעיקר הנעליים שמסתמנות כלהיט (אלו שבתמונה למטה קצת שונות, היו כמה דגמים שליוו את התצוגה)

A

סלין

אי אפשר לדבר על אופנה יישומית מבלי להזכיר את סלין. אחד מבתי האופנה החביבים עלי בהנהגתה של פיבי פילו. באתר ווג פתחו את סקירת הקולקצייה של סלין במשפט "It seems Phoebe Philo has reached the point where she just wants her clothes to speak for themselves—because she didn’t want to say anything about them before or after her show"

אז גם אני נותנת לתמונה לדבר בעד עצמה, בלי להוסיף מילה

Celine : Runway - Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2017

קלואה

Chloe : Runway - Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2017

גם קלואה הוא בית אופנה שאני מקפידה לעקוב אחריו, אם כי העונה בלטו לי שם יותר מדי וולנים וקשרים גדולים, או בשפתי, יותר מדי דיטיילים. ובכל זאת, מדובר בקלייר וויט קלר (שגם עיצבה לבר רפאלי את שמלת הכלה), וקשר אחד או שניים מיותרים לא ישברו את מערכת היחסים שבניתי איתה במשך שנים.

בחרתי לפה את הלוק שפתח את התצוגה. למרות שהוא לא מייצג את הסגנון שלי, אני חושבת שהייתי מסתדרת איתו.

סוניה ריקל

Sonia Rykiel : Runway - Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2017

התצוגה הראשונה של המותג מאז מותה של המייסדת סוניה ריקל, היתה לטעמי אחת הטובות בפריז ובין היחידות שהיה לי קשה לבחור מתוכן רק לוק אחד. בסוף הוחלט על השמלה הזו שאהבתי בה הכל, כולל את הסטיילינג עם סנדלי הפלטפורמה (שהם לא כוס התה שלי בדרך כלל) ושרשרת הצ'וקר היפה.

לואי ויטון

Louis Vuitton : Runway - Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2017

לסיום – הפתעה.

שום דבר בתצוגה של לואי ויטון לא דיבר אלי וזה לא מפתיע, הוא לא ברשימת המועדפים שלי. אבל משהו בלוק הזה שרחוק ממני שנות אור קנה אותי. אולי זה שילוב הטקסטורות שנעשה בצורה מופתית, אולי שילובי ההדפסים בין החולצה לווסט, אולי החצאית הקטנה על המכנסיים שהזכירה לי שהיתה אופנה כזו פעם, או המגפונים, אבל כנראה שהכל ביחד פשוט יצר פה לוק שנעים להסתכל עליו.

KONAFACEBOOK2