אני חייבת להודות, בכל פעם שאני מתיישבת לכתוב על בשמים חדשים (בדרך כלל פעמיים בשנה לפני החגים), אני מתמלאת באימה. אין דבר משעמם מחד ומצחיק מאידך מקומניקט (הודעה לעיתונות), שמתלווה להשקת בושם חדש. התיאורים של הנשים אליהן מכוון הבושם מופרכים ומוגזמים, המילים בהן משתמשים לתיאור הניחוח פיוטיות עד מגוחכות ובאופן כללי המשפטים סתומים וחסרי משמעות. אני בטוחה שגם כותבי הקומונקטים מתגלגלים מצחוק או מתים ממבוכה כשהם קוראים את התוצאה.
בסופו של דבר רובנו בוחרות בושם על פי הריח (הפתעה!) וגם לבקבוק ולאריזה יש משמעות בבחירה. לכן אני חוסכת מכן את כל תיאורי "קליל, חושני ומעורר את הנשיות החופשית, האינסטקטיבית והיפה" או "התגלמות חושנית של נשיות" ומשאירה אתכן עם מידע בסיסי על הניחוח, המחיר וכמובן תמונה.
רגע לפני שאספר על הבשמים החדשים ברשתות, אספר לכן על מקום חדש וקסום בשם "בוטיק אינדיוידואל" בנוה צדק.
כפי שניתן לראות (גם בפוסט הזה), ענף הבישום סובל מעודף השקות של בשמים חדשים, בשנת 2015 לדוגמה, הושקו לא פחות מ-2,140 בשמים. כתשובה למסה של הבשמים שמוצעים על מדפי הפארם וחיפוש אחר הייחודי והשונה, התפתח בשנים האחרונות תחום "בישום הנישה". הבשמים המשויכים לקטגוריה הזו נרקחים על ידי חברות קטנות ומתמחות, ללא חיבור למותג אופנה או סלברטי כזה או אחר (אם תרצו אפשר להשוות את בשמי הבוטיק ליינות בוטיק שגם הם הפכו פופולארים מאוד בשנים האחרונות).
בעולם נפתחו לא מעט חנויות קונספט לבשמי נישה ועכשיו הטרנד מגיע גם לישראל באמצעות גיא שסטוביץ מקבוצת שסטוביץ שפתח לאחרונה את אינדיבידואל קבינט דה פרפיום בליבה של נווה צדק. החנות מאגדת 22 מותגי נישה יוקרתיים וכ-300 ניחוחות ייחודיים. החלל מעוצב במינימליזם מדוייק, אינטימי מזמין וצוות יועצים מקצועיים ומנוסים ישמחו לעזור לכל לקוח לזהות את הניחוח המתאים לו על פי העדפותיו, אישיותו וזכרונותיו.
טווח מחירים: 390-1700 שקל
שבזי 40 נווה צדק, ת"א
***
ומה ברשתות הפארם? (הבשמים מסודרים בסדר מחירים מהנמוך לגבוה)
8
Velvet Crystal מבית SPRING- Perfume House
או דה פרפיום מבית SPRING Perfume House, מותג ישראלי המתמחה ביצור בשמים, מוצרי טיפוח לגוף ובישום לבית. הבושם מכיל חומרי גלם יקרים – אמבר קריסטל ו-ISO-E-SUPER בעל ניחוח עצי, שמשתמשים בהם בדרך כלל בכמויות מזעריות ברקיחת בשמים יוקרתיים ומקבלים נוכחות גדולה בבושם הזה. לבושם מרקם מעט שמן בגלל הכמות הגדולה של תמצית הבושם באלכהול יחסית לבשמים רגילים.
מחיר השקה: 99 שקל, ל-50 מ"ל
להשיג ברשת חנויות אפריל ובחנויות נבחרות ברחבי הארץ
*
ROYAL MARINA INTENSE מבית מרינה דה בורבון
בושם בניחוח מלכותי (?) עם נגיעות פירותיות. עיצוב הבקבוק והאריזה מתכתבים עם ההרגשה המלכותית- אצילית שמשדר הניחוח. בקבוק עגול, משובץ אבני חן מלוטשות ועל הפקק מתהדר פרח החבצלת עם החותם המלכותי של הנסיכה מרינה דה בורבון. הבקבוק ארוז בקופסא אלגנטית עם תבליט של יהלומים ושרשראות זהב.
מחיר: 99 שקל ל-50 מ"ל
להשיג ברשתות הפארם
*
Secretly מבית Louis Varel
מעצב הצעיפים האיטלקי, לואי ורל מציג שני ניחוחות חדשים, לו ולה בסדרת Secretly של המותג. הניחוח לאישה רומנטי ופרחוני מגיע באריזה אלגנטית ומינימליסטית – בקבוק לבן עם מכסה ניקל. הבקבוק של הגבר זהה בגווני אפור ושחור.
מחיר: 99 שקל ל-100 מ"ל.
להשיג ברשתות הפארם
*
Evidence L'eau של איב רושה
שילוב מרענן של שמני תפוז, לימון ומנדרינה, בניחוח נשי, קליל ומושלם לבוא האביב.
מחיר מבצע: 140 שקל (במקום 175 שקל), ל-75 מ"ל.
להשיג בחנויות Yves Rocher בישראל ובאתר האינטרנט: www.yvesrocher.co.il
*
fantasy MAUI של בריטני ספירס
בריטני ספירס לא נחה ומשיקה בושם נוסף בסדרת פנטזי שמציע לכן לברוח לחופשה בסגנון אקזוטי על חוף שטוף שמש במאווי-הוואי, המקום המועדף עליה לחופשות משפחתיות עם הבנים שלה. הבושם מסמל את רוח האי באמצעות ניחוח מתקתק של פירות טרופיים. הבקבוק בגווני מים כחולים וצלולים ופרח ההיביסקוס הורוד שהוא אחד מסמליה של מאווי.
מחיר: 169 שקל ל-100 מ"ל.
להשיג ברשתות השיווק והפארם ברחבי הארץ
*
Jardin de Vie סדרת הבישום החדשה מבית WELEDA
סדרת בישום חדשה המבוססת על תערובות ארומה משמנים אתריים טהורים המופקים מפרחים, פירות וזרעים אמיתיים (להבדיל מחומרי ארומה סינטטיים הנפוצים כיום בעולם הבישום). הבשמים בסדרה מכילים עד 5% שמנים אתריים אמיתיים, מתאימים לבישום העור והגוף גם מספר פעמים ביום, ובעלי תקן Natrue למוצרי טיפוח המכילים מרכיבים ממקור צמחי או אורגני.
נכון להיום הושקו 3 ניחוחות בסדרה – Rose Weleda בניחוח פרחי ורדים, רוז- גרניום ונגיעות של פריחת הילנג –ילנג. Grenade בניחוח פירותי אקזוטי, ו- Agrume, תערובת ניחוחות של פירות הדר ונגיעות עשירות וחמות של עץ האלגם – סנדלווד.
מחיר: 169.90 שקל ל-50 מ"ל.
להשיג בכל רשתות הטבע, בתי הטבע ובתי מרקחת פרטיים וסניפי סופר פארם, ובאתר החברה: www.drsamuelov.co.il
*
Aromatics in Black של קליניק
בושם בניחוח פירות עסיסיים ופרחים אקזוטיים בהשראת האישה המודרנית, שמבחינה בניצוץ הנסתר בחשיכה.
מחיר: 199 שקל ל-50 מ"ל, 299 שקל ל-100 מ"ל.
להשיג ברשתות הפארם, אפריל, המשביר לצרכן, בחנות קליניק בקניון הזהב בראשל"צ ובאתר האונליין www.clinique.co.il
*
OCEAN VIEW מבית קארל לגרפלד
בושם במהדורה מוגבלת בהשראת בשמי יוקרה קיציים. הניחוח מורכב מתמהיל של תווים פרחוניים וקוקטייל פירותי מתקתק. הבקבוק עשוי זכוכית בהירה וצלולה המדמה מי אוקיינוס עם משחק גוונים של כחול, תכלת וטורקיז.
מחיר: 229 שקל ל-85 מ"ל
להשיג במשביר לצרכן
*
ICON ROSES של ג'ייד
בושם פרחוני חושני לאישה במחווה ליופיו הנצחי של הוורד, ארוז בבקבוק זכוכית ורוד בקווים ישרים ונקיים ומעוטר בטבעת זהב.
מחיר: 247.80 שקל ל-50 מ"ל.
להשיג ברשתות הפארם, בתי הכלבו ובפרפומריות הנבחרות ברחבי הארץ.
*
Paradiso Azzurro מבית רוברטו קוואלי
בושם המכיל תערובת רכה ועדינה של פרחי טל וארומה של בריזת ים ומיועד על פי קוואלי לאישה שמחה עם נפש חופשיה וקסם טבעי. הבקבוק הכחול עם הפקק המוזהב מעוטר בפיתולי נחש ממתכת והצבעוניות מרמזת על הגוון הזהוב של שחר מפציע במעמקים הכחולים של הים התיכון.
מחיר השקה: 249 שקל במקום 368 שקל, ל-50 מ"ל.
להשיג בלעדית ברשת סופר פארם
*
FLOWERBYKENZO EAU FLORALE מבית KENZO
בושם חדש בסדרת flower של קנזו, בניחוח פרחוני אופטימי ורענן במיוחד לאביב.
מחיר: 277.20 שקל ל-50 מ"ל.
להשיג ברשת "סופר פארם" ברחבי הארץ
*
קולקציית בשמים של L'OCCITANE
קולקצית בשמים חדשה שפותחה ועוצבה בשיתוף פעולה עם הקונדיטור הצרפתי Pierre Herme. את ההשראה לקולקציה קיבל מ"מרכיבים המעוררים תשוקות וחומרי גלם המזכירים הנאות". התוצאה – שני ניחוחות, ניחוח יסמין-אימורטל- נרולי וניחוח אשכולית- רברבר (ריבס).
מחיר: 289 שקל ל-75 מ"ל.
להשיג ברשת חנויות L'OCCITANE ובאתר www.loccitane.co.il
*
SIGNORINA MISTERIOSA מבית סלבטור פרגמו
בושם ממשפחת הניחוחות האוריינטליים – פרחוניים הפונה לנשים צעירות, יצירתיות ושיקיות. הבקבוק שלובשת הסיניורינה המסתורית, נראה כשמלה שחורה עם תחתית ורודה. האריזה החיצונית נוצצת בשחור עם נגיעות של וורוד מוזהב.
מחיר: 299 שקל ל-50 מ"ל, 399 שקל ל-100 מ"ל.
להשיג ברשתות הפארם המובחרות ברחבי הארץ
*
QUEEN OF SEDUCTION של אנטוניו בנדרס
בושם חושני בניחוח פרחוני-מימי רענן, עטוף בבקבוק ירקרק, אלגנטי ונקי עם פקק מוזהב.
מחיר: 305 שקל, ל-80 מ"ל
להשיג ברשת סופר פארם
*
FOREVER SEXY מבית Victoria's Secret
מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה סיקרט משיק בושם בבקבוק זכוכית קשור במחוך בצבעי ורוד ושחור, בהשראת ההלבשה התחתונה האייקונית של המותג, הניחוח משלב ניחוח פרחוני קליל וחמימות פרובוקטיבית.
מחיר: 69.90$ ל-50 מ"ל בדיוטי פרי (ללא מע"מ), 319.90 שקל ל-50 מ"ל במתחם שחקים.
להשיג בחנויות Victoria's Secret בדיוטי פרי, או במתחם שחקים בטרמינל 3 (מתחם טיסות יוצאות הפתוחות לקהל הרחב, קומה 3).
*
RESERVE CLEAN
מותג בשמי הבוטיק, אשר ייחודו בניחוחות טבעיים שלוכדים רגעים מהחיים ומכיל מרכיבים ואריזות ידידותיים לסביבה, משיק קולקציית בישום חדשה, תחת השם: RESERVE. הקולקציה כוללת 6 ניחוחות בהשראת הקלילות והשלווה הסקנדינבית, 5 ניחוחות יוניסקס ובושם אחד לנשים.
מחיר: 365 שקל ל-90 מ"ל
להשיג בלעדית ברשת אפריל.
*
POISON GIRL מבית דיור
בושם חדש מסדרת POISON המצליחה של דיור (הבושם הראשון בסדרה הושק ב-1985). פויזן גירל פונה לדור של נשים צעירות חזקות, ישירות וחושניות. הניחוח מתוק, פרחוני ואלגנטי.
מחיר: 412 שקל ל-50 מ"ל, 587 שקל ל-100 מ"ל, (במהדורה מוגבלת של 30 מ"ל במחיר: 277 שקל)
להשיג בחנויות מובחרות של רשתות הפארם
*
L'EXTASE CARESSE DE ROSES מבית נינה ריצ'י
יצירה שניה לבשמיי נינה ריצ'י. בושם או דה פרפיום קליל וחושני בניחוח מושק, פרחוני ואוריינטלי. בבקבוק בצבע ורוד ניוד צלול ושקוף ןפקק מוזהב מעוטר בשרשרת עדינה.
מחיר מומלץ: 499 שקל ל-50 מ"ל.
להשיג ברשתות השיווק והפארם המובחרות.
*
BLACK OPIUM מבית Yves Saint Laurent
גרסה מיוחדת בניחוח אוריינטלי לבושם האיקוני "אופיום" משנת 1977 – "בלאק אופיום" המהלל את החושניות המסתורית של הנשים. הבקבוק המרובע האייקוני של אופיום עם העיגול הורוד במרכז מגיע הפעם בגרסה שחורה מנצנצת.
מחיר: 510 שקל ל-50 מ"ל, 650 שקל ל-90 מ"ל.
להשיג ברשתות סופר-פארם, המשביר לצרכן, אפריל, ניו-פארם בפרפומריות נבחרות ברחבי הארץ.
*
STELLA Eau De Toilette מבית סטלה מקארתני
גירסת או דה טואלט קלילה וצעירה לבושם STELLA או דה פרפיום. הבושם נבנה סביב הורד הבולגרי כתו מרכזי, ומגיע בבקבוק זכוכית שעוצב במקור על ידי סטלה מקארתני עבור STELLA או דה פרפום ועודכן לגוון ניוד עדין עם עיטור נקודות פולקה האייקוניות של המותג.
מחיר: 510 שקל ל-50 מ"ל, 675 שקל ל-100 מ"ל.
להשיג ברשתות השיווק המובחרות.
*
La Vie Est Belle של LANCÔME
אמנם לא בושם חדש (הושק ב-2012), אבל זוכה למקום של כבוד לאור העובדה שהוא ממוקדם במקום הראשון ברשימת בשמי היוקרה הנמכרים ביותר באירופה. על פי הדיווחים, בצרפת נמכר בקבוק של לה וי א-בל כל 30 שניות, כנראה לא מעט בזכות הפנים של הבושם – ג'וליה רוברטס.
מחיר: 545 שקל ל-50 מ"ל
להשיג בנקודות המכירה של לנקום ברשתות סופר פארם, המשביר לצרכן, ניו פארם, אפריל ובפרפומריות מובחרות.
*
Dolce Rosa Excelsa מבית DOLCE & GABBANA
ניחוח חדש בסדרת הגן של דולצ'ה וגבאנה, בהשראת פרח הורד שמופיע בכל תצוגות המסלול של המותג בורסיות שונות. הניחוח פרחוני רענן, ומכיל רכיב שמופיע לראשונה בעולם הבישום, בשם "ורד הכלב האפריקאי". הבקבוק של Dolce Rosa Excelsa, עשוי זכוכית עבה עם קימורים, המכסה מפוסל בצורת פרח עם עלי כותרת בארגמן כהה ונוזל הבושם ורדרד חיוור.
מחיר: 590 שקל ל-50 מ"ל
להשיג ברשתות השיווק המובחרות
***