קיץ ישראלי – 3 קולקציות חדשות

דורין פרנקפורט מציגה קולקציית קפסולה שמטמיעה את העבר בהווה, רונן חן מציג קולקציה מגוונת שנודדת מהמדבר לים ולעיר ואצל דניאלה להבי מפגישים בין הטבעי לעתידני

הקולקציות שאני הכי נהנית לראות ולסקר, הן קולקציות של מעצבים ישראלים. הם חפים כמעט לחלוטין מטרנדים, לכל אחד כתב יד מובהק שמאפיין אותו שנים ועם זאת הם מצליחים לחדש ולגוון.

את המסורת אני מתחילה עם שלושה מותגים בולטים ומצליחים שאני מקפידה לכתוב עליהם מדי עונה, כי ברור לי שתמיד יהיה אצלם חידוש מרענן.

דורין פרנקפורט

dorin1233

קולקצית הקיץ של דורין פרנקפורט הנושאת את השם המחייב "זלדה", היא זו שהוצגה על המסלול בשבוע האופנה האחרון בתל-אביב. קולקציה נשית ולבישה שעוצבה בהשראת המשוררת זלדה שניאורסון מישקובסקי, והסופרת זלדה פיצג’רלד, שתי נשים נועזות ויצירתיות. כיון שהיא כבר זכתה לסיקורים רבים סביב שבוע האופנה, בפרזנטציה לעיתונאים שנערכה בשבוע שעבר לקראת הגעתה לחנויות הרשת, בחרה דורין להתרכז דווקא בקולקציית קפסולה של הקו הספורטיבי DF, שכולה בסימן דנים (ג'ינס).

בכדי ליצור את קולקצית הקפסולה אספה דורין מהלקוחות הותיקות פריטי ג'ינס של המותג שנמכרו מיום היווסדו. מאות הפריטים שנאספו מוינו, כובסו, נפרמו ונגזרו וחלקים מהם שולבו בפריטים חדשים, השייכים לקולקציית זלדה.

התוצאה נראית עדכנית לחלוטין ומצליחה לשמור על שקט עיצובי למרות מלאכת הפירוק וההרכבה ועבודת הטלאים היצירתית. בחלק מהפריטים שולב כיס יחיד, בחלקם רוכסן עטוף בג'ינס ובאחרים פיסות דנים גדולות יותר. הקולקציה כוללת מכנסיים, חולצות כותנה פריכה וחולצות טי, סרפנים ושמלות, עליוניות פשתן ועוד, בצבעי שמנת, לבן, אבן, שחור ומבחר כחולים.

מי שקוראת אותי בשנים האחרונות בודאי יודעת שפרנקפורט היא מהמעצבות האהובות עלי בארץ, אבל לא אחת כתבתי שאת הבגדים שלה צריך לדעת איך ללבוש "ולהחזיק" בשביל שיראו בפועל כמו שהיא חלמה אותם בזמן שעיצבה. הקולקציה הזו שונה, היא מאוד פשוטה ללבישה, במובן הטוב של המילה ובאופן אישי הייתי שמחה ללבוש כמעט כל אחד ואחד מהפריטים בה. תענוג.

dorin123dorin1231דורין פרנקפורט אביב קיץ 2016 צילום אסף עיני  שמלה 595 שח (1)

טווח מחירים: 188-890 שקל

דורין פרנקפורט בפייסבוק

***

רונן חן

CHEN123

גם על רונן חן אני כותבת ממש מתחילת דרכי בתחום, אבל בעונות האחרונות אני גם לובשת את הבגדים שלו יותר ויותר. כמה מהפריטים הכי אהובים עלי בארון הם שלו ואני בטוחה שילוו אותי עוד שנים.

קולקציית הקיץ החדשה נחלקת ל-8 תתי קבוצות, בעיקר על פי הצבעוניות שלהן, אבל בין כולן עובר חוט מקשר בטביעת האצבע הברורה של חן שבאה לידי ביטוי בגזרות נשיות רכות ונינוחות עם חיתוכים מחמיאים.

קבוצת הבגדים שנקראת "פאטה מורגנה" עוצבה בהשראת המדבר שבא לידי ביטוי בצבעוניות אופיינית של לבן, אבן, שמנת וחום בהיר ובחומרים טבעיים דוגמת כותנה, פשתן וויסקוזה. הגזרות רחבות, לעתים כמעט נטולות גזרה ועם זאת מכילות אלמנטים מעולם החייטות דוגמת צווארונים, כפתרות, קפלים וכיסים. טוניקות ארוכות נלבשות מעל מכנסי הרמון עם מפשעה נמוכה, צעיף כותנה טבעי נכרך ברישול מעל שמלת פשתן וחצאית קלוש לבנה קלאסית מקבלת גירסה ייחודית מבד מקומט.

הקבוצה השניה נודדת מהמדבר לים ונקראת "בלו ולנטיין" היא עוצבה באוירת חופשה מפנקת על יאכטה וכוללת, בין היתר, חולצת פסים קלאסית, שמלת וסט מחוייטת מפשתן כחול, מכנסי ויסקוזה עם גומי בשוליים, שמלת קולור בלוק בכחול צי ושמנת ומכנסי קפרי.

קבוצה בולטת נוספת מוקדשת להדפסים אמורפיים צבעוניים שנראים כאילו נמרחו מעט על הבד. עוד מציע חן קבוצת בגדי ערב שבה חולצות שיפון, גופיות ספגטי עדינות, חצאיות עפרון ו-A ושמלות שחלקן העליון צמוד וסגור וחלקן התחתון עשיר בבד, וגם שמלות וחולצות משי ומבחר של 6 דגמי ג'ינס בשטיפות שונות.

הפרזנטורית שנבחרה להוביל את הקטלוג השנה היא תהילה ריץ' היפיפיה שמשדרת רכות נעימה שמשתלבת נפלא עם הבגדים.

הקולקציה מקסימה, מגוונת ומגובשת, לתחושתי, אין אישה בטווח גילאים רחב במיוחד שלא תוכל למצוא בין שלל הפריטים בדיוק את מה שהיא אוהבת.

רונן חן קולקצית אביב קיץ 2016 צילום דודי חסון מחיר חולצה 429 שח מחיר חצאית 399 שחרונן חן קולקצית אביב קיץ 2016 צילום דודי חסון (10)רונן חן קולקצית אביב קיץ 2016 צילום דודי חסון (25)

טווח מחירים: 199-990 שקל

רונן חן בפייסבוק, אתר רונן חן לקניה אונליין

 ***

דניאלה להבי

דניאלה להבי קולקצית אביב קיץ 2016 צילום אסף עיני (13)

מותג התיקים והנעליים "דניאלה להבי", נמצא בימים אלו במגמת התפתחות בינלאומית מרשימה. בבלוג שפתח בסלונה אורי להבי, מנכ"ל הרשת, הוא סיפר שהתיקים של המותג שנמכרים כבר ב-150 נקודות מכירה בעולם, נחתו גם ברשת האופנה הנחשבת אנתרופולוג׳י. בגבולות הארץ הרשת הגדילה ושיפצה את החנות הראשונה של המותג שנפתחה לפני כ-15 שנה ברחוב בזל בתל-אביב והיוותה נקודה מפנה משמעותית בקריירה ובסגנון העיצובי של דניאלה להבי ז"ל.

למעלה משנתיים עברו מאז מותה של דניאלה להבי ועדיין כל פריט בחנות מזוהה איתה. אורי והצוות מקפידים לשמר את הסגנון וכל קולקציה מתחילה בנבירה בארכיון התיקים והנעליים שעיצבה ובחירה מתוכו בדגמים שיהוו השראה או יקבלו אינטרפטציה חדשה.

הרעיון המרכזי שעומד מאחורי הדגמים בקולקציה החדשה הוא המפגש בין הקראפט המסורתי לטכנולוגיה המודרנית ובין הטבעי לעתידני. לשם כך יצרו עורות בטקסטורות גיאומטריות המדמות צורות הקיימות בטבע למשל – חלת דבש, בלוטים, ופרחים שנראים כאילו "נשברו" בקליידוסקופ. עוד טקסטורה יחודית שבולטת בקולקציה היא של עור המדמה טקסטיל ומזכיר דנים מחוספס.

הצבעוניות נעה מצבעי פסטל רכים לשחור-לבן קלאסיים, כסף וזהב מטאליים ועד לצבעוניות עזה ולא אופיינית של ירוק, צהוב וכתום בהשראת ג'ונגלים טרופיים, ציפורי גן עדן ושקיעות.

בכל הנוגע לנעליים שמתכתבות דרך קבע עם קולקציית התיקים, בולטים דגמים המשלבים רשתות, פתרון אולטימטיבי לימי הקיץ עבור מי שמעדיפה נעליים סגורות על סנדלים וגם פיתוחים טכנולוגיים ייחודיים דוגמת גומי רחב מצופה בעור המשולב בדגמי כפכפים וסנדלים ותורם ליציבות של הרגל, סוליה מספוג מוקצף קל משקל עם אפקט של פורמייקה במדרך וסוליות עץ בכפכפים שמחזירים אותנו לשנות ה-70.

הקולקציה מורכבת מכ-40 דגמי תיקים ו-22 דגמי נעליים שנותנים מענה לצרכים שונים ולצידם קולקציית צעיפי משי המפגישים בהדפסים מקוריים שעוצבו בסטודיו, בין גיאומטריה, צבע, שחור ולבן.

דניאלה להבי קולקצית אביב קיץ 2016 צילום אסף עיני (3)דניאלה להבי קולקצית אביב קיץ 2016 צילום אסף עיני (7)דניאלה להבי קולקצית אביב קיץ 2016 צילום אסף עיני (19) DANIELLA123

טווח מחירים: 99-2,390 שקל

להשיג בחנויות המותג ובאתר www.daniellalehavi.com

 דניאלה להבי בפייסבוק 

***

KONAFACEBOOK2