4 קולקציות חורף בעיצוב ישראלי

רק התחלנו להריח את הסתיו וקולקציות החורף מגיעות לחנויות – על העושר הטקסטילי של אלמביקה, המינימליזם של רונן חן, הפרקטיות של אפרתה והצבעוניות של טלי אימבר

בחורה עם מחשב נייד

אלמביקה

חורף2ALEMBIKAWINTER12

החורף הוא שעתה היפה של אלמביקה, הבדים העבים שניתן לפסל, הגזרות הרחבות, והמודולריות של הפריטים, מקבלים את הבמה המתאימה להם כשמזג האויר מתקרר.

את קולקציית החורף החדשה חילקה הגר אלמביק למה שהיא מכנה "ארבע מערכות". הראשונה נקראת "קדימה לעבודה" וכוללת בדים ובגדים פונקציונלים ונוחים, המיועדים לשרת את האישה העובדת ולהישאר רלוונטיים לאורך זמן. המערכה השניה "ג'ינס לנצח" עם שמלות מקסי רחבות מדנים רך, גלביות, מכנסיים מתרחבים וג'קטים קלילים, במערכה השלישית "סינר לכל פועל(ת)" מכניסה אלמביק גזרה חדשה לקולקציה, סרפנים ווסטים בגזרת סינר הנלבשים מעל פריטי בסיס, והמערכה הרביעית "קלאסיקות על זמניות" כוללת מגוון גדול של עליוניות, סריגים, סוודרים ומעילים. בנוסף לאלו תמצאו בקולקציה שמלות ערב מבדים רכים ושקופים בשילוב עליוניות לורקס, שמלות רשת ותחרה ופריטים מטאליים בזהב וברונזה.

בחורף, כך מסבירה הגר, היא אוהבת להציע בגדי בסיס פשוטים באופן יחסי ולהשקיע באלמנטים שמגיעים מעל. לכן, הפריטים המרשימים ביותר בקולקציה הם המעילים, הג'קטים והקרדיגנים שנהנים מדיטיילים מושקעים ומעושר טקסטילי מרשים במיוחד.

ראוי לציין אלמנט נוסף שמרשים אותי בכל פרזנטציה של המותג. הבגדים של אלמביקה נראים טוב יותר על נשים שאינן במידה של דוגמנית סטנדרטית מאשר על הדוגמניות המקצועיות בקטלוג. מבט במוכרות המצויינות בסניף אבן גבירול לבושות בבגדי הקולקציה יגרום לכן לרצות לקנות את כל מה שהן לובשות.

טווח מחירים: מכנסיים וחצאיות 498-598 שקל, שמלות 550-998 שקל, חולצות וטוניקות 298-598 שקל, ווסטים, ז'קטים ומעילים 359-989 שקל, מעילי עור 1,890-2,200 שקל, תיקים 598-1198 שקל

להשיג ברשת חנויות אלמביקה,  לרשימת הסניפים באתר החברה www.alembika.com

אלמביקה בפייסבוק

ALEMBIKAWINTER13ALEMBIKAWINTER1

***

רונן חן לימיטד

רונן חן לימיטד סתיו חורף 2015-16 צילום גיא כושי ויריב פיין   (4)

לפני שבועות ספורים סיפרתי לכן על קולקציית החורף של רונן חן (אגב, השמלה שהבטחתי לעצמי שם כבר תלויה אצלי בארון). הפעם הוא נכנס לפוסט עם הקו של "רונן חן לימיטד" שיחגוג בקרוב שנה להיווסדו ומציג את הקולקציה השלישית.

בקצרה אזכיר שקו הלימיטד נולד לאחר שחן הציג בשבוע האופנה האחרון בתל-אביב וגילה מחדש את החדוה שביצירה מקורית וחופש יצירתי שלא תמיד באים לידי ביטוי בקולקציות של המותג המסחרי המוכר. קו הלימיטד מציע בגדים עם ייחוד וללא פשרות, הם מתכתבים עם הקולקציה הרחבה שהרי מדובר באותו מעצב, אבל הם מחודדים ומורכבים יותר ומיוצרים בסדרות מאוד קטנות.

קולקציית החורף החדשה של קו הלימיטד משדרת את אותו קו אדריכלי המאפיין את המותג וקיבלה השראות מהסגנון הפיסולי היפני, חייטות גברית ועולם הפאנק הבריטי. או אם תרצו – כשמינימליזם פוגש רוקנרול.

מדובר בפריטים בצבעוניות בסיסית של שחור, אפור ולבן עם נגיעות של כסף, כחול ופודרה ובגזרות גיאומטריות על זמניות, ביניהם תמצאו ז'קטים בגזרת קימונו, מעילים גדולים מבד סקובה מפוסל, מבחר גרסאות לחולצה הלבנה המחוייטת, מכנסיים שחורים בעלי מפשעה נמוכה, מכנסי 3/4 מחוייטים ופריטים נוספים, מרשימים ומדוייקים.

עמוד הפייסבוק של חן מרמז על משהו גדול נוסף שעומד להגיע, כשיגיעו הפרטים אדווח.

טווח מחירים: חולצות: 369-590 שקל, מכנסיים וחצאיות: 590-690 שקל, מעילים וג'קטים: 620-1,150 שקל, שמלות: 890-1,300 שקל

להשיג בדיזנגוף 155 תל-אביב

רונן חן בפייסבוק

רונן חן לימיטד סתיו חורף 2015-16 צילום גיא כושי ויריב פיין   (1)רונן חן לימיטד סתיו חורף 2015-16 צילום גיא כושי ויריב פיין   (13)רונן חן לימיטד סתיו חורף 2015-16 צילום גיא כושי ויריב פיין   (7)רונן חן לימיטד סתיו חורף 2015-16 צילום גיא כושי ויריב פיין   (6)רונן חן לימיטד סתיו חורף 2015-16 צילום גיא כושי ויריב פיין   (19)רונן חן לימיטד סתיו חורף 2015-16 צילום גיא כושי ויריב פיין   (11)

***

 אפרתה

אפרתה. צילום תום מרשק

אפרת זיתן, המעצבת שעומדת מאחורי המותג "אפרתה", שייכת לזן שונה של מעצבים ביחס למרבית מעצבי האופנה הישראלים. זה בא לידי ביטוי בעובדה שהיא לא מנסה כמעט לחדש או לפרוץ את גבולות המוכר, לא מדברת בשפה של השראות ולא מחפשת את ההכרה מקהילת האופנה כמעצבת בעלת ייחוד או אמירה יוצאת דופן (כך לפחות אני קוראת את התמונה, קיים כמובן סיכוי שאני טועה).

אפרת מעצבת בשביל האישה הישראלית הממוצעת, היא מכירה היטב את הקהל שלה שמורכב בעיקר מנשים בגילאי 25-40, נשים עובדות, אמהות צעירות שאוהבות להתלבש אבל לא נוהרות אחר טרנדים וחידושים אלא מעדיפות פרקטיקה וסגנון שמרני יחסי, בטווח מחירים נוח.

הרעיון של אפרתה שעובד כבר שנים, הוא להציע מבחר לא מאוד גדול של גזרות (בעיקר חולצות ושמלות , אך גם מעט מכנסים, חצאיות וג'קטים), שכל אחת מהן מגיעה במבחר בדים והדפסים, כך שאם מצאת את הגזרה האהובה עלייך תוכלי לקנות אותה בדוגמאות שונות. אלמנט נוסף שנועד להקל על הלקוחות, הוא מחיר קבוע לכל קבוצת פריטים – חולצות, שמלות, מכנסיים וחצאיות, עם דגש על מחירים הוגנים למדי, בטווח של הרשתות הגדולות. בעניין זה ראוי לציין שהייצור נעשה במתפרות של אפרתה בארץ, והמחירים מאוד יוצאי דופן ביחס לעיצוב וייצור ישראלי.

בקולקציית החורף, אפרת מספרת שרצתה להכניס סגנונות חדשים. עם זאת, הבסיס לא השתנה והלקוחות הקבועות יכולות להיות בטוחות שהן ימצאו את מה שהן אוהבות – חולצות אריג וסריג, שמלות מחמיאות באורך הברך, חצאיות A וג'קטים מחוייטים. לצידם תמצאו גם פריטים מעט יתר אדג'ים (ביחס לסגנון המוכר של אפרתה), למשל טייצים, חולצות וחצאיות בדמוי עור, ג'ינסים שטופים, בדי ווש ופוטר ועוד.

טווח מחירים: חולצות 249 שקל , שמלות 349 שקל , מכנסיים 299 שקל, חצאיות 249 שקל ,ז'קטים – 349 שקל , עליוניות – 299 שקל

להשיג בחנויות 'אפרתה' : דיזינגוף 179 , אבן גבירול 175, תל אביב ובחנות המקוונת

אפרתה בפייסבוק

EFRATA10102EFRATA10101

***

 טלי אימבר

TALIIMBAR1210

ההפתעה שלי בפוסט הזה היא טלי אימבר. אני כבר כמה שנים מסקרת קולקציות ועל רבים מהמעצבים והמותגים כתבתי (הרבה) יותר מפעם אחת. כיון שרובם שומרים על סגנון קבוע, אני מרגישה לא פעם שאני חוזרת על עצמי. לכן, תמיד משמח אותי לכתוב על משהו שעוד לא סיקרתי והשבוע יש לי הזדמנות.

את השם טלי אימבר הכרתי, פעם מזמן גם היתה לי שמלה מוצלחת שלה, אבל דווקא בשנים האחרונות שמעתי את השם פחות וגם לא נתקלתי בדברים שלה בחנויות. מסתבר שהיום היא מחזיקה רק 3 חנויות למותג ולא משווקת לחנויות מעצבים, לכן השם פחות מוכר. העונה היא החליטה לחזור לקדמת הבמה עם קולקציית חורף גדולה ופרזנטורית מוכרת – מעין קרת שמייצגת את הלקוחות שלה – אמהות, קרייריסטיות ואוהבות אופנה.

הבגדים מיועדים למבני גוף שונים והקולקציה ענקית ורבת סגנונות, כך שבאמת כמעט כל אחת יכולה למצוא את הדגם שהיא תאהב ויחמיא לה (אם כי המבחר והיעדר הקו האחיד עלולים להיות מעט מבלבלים).

בגדול, מרבית הפריטים מחוייטים אבל תמצאו גם בדים רכים ונשפכים וגזרות אוברסייז. טלי מגדירה את הקולציה החדשה כ- "קולקציה המשלבת בתוכה קלאסיות על זמנית עם טוויסטים עדינים של טרנדים היוצרים ביחד מלתחה מושלמת ונוחה המתאימה לאקלים הישראלי, עם בדים נעימים ונושמים, גזרות שמלטפות את הגוף, דיטיילים ותפירה מוקפדת וצבעוניות שמאפשרת לכל לקוחה למצוא את האאוטפיט המושלם עבורה".

חובבות הצבעים יחגגו, אבל גם מי שמעדיפה את השחור והאפורים החורפיים תמצא את מבוקשה בין עשרות חליפות, שמלות קז'ואל וערב, ג'ינסים, חולצות, טוניקות, ג'קטים ומעילים.

טווח מידות: 36-46

טווח מחירים: חולצות 279-349 שקל, מכנסיים וחצאיות: 429 שקל, שמלות: 379-699 שקל, שמלות ערב: 699-1200 שקל, מעילים: 699-1200 שקל

להשיג בחנויות המעצבת: תל אביב – בית טפר תל גיבורים 5, הוד השרון- קניון שרונים, מודיעין- מרכז קייזר

טלי אימבר בפייסבוק

 IMBAR1210IMBAR16101

***

KONAFACEBOOK2