עיצוב אופנה ישראלי – 4 קולקציות חדשות

מה מציעים לנו בקולקציות החדשות של הקו היוקרתי של רונן חן, אלמביקה, חגית טסה וגרטרוד, ואיך בתוך זה נכנס האח הגדול?

רונן חן לימיטד

זה לא סוד שאני רואה המון קולקציות חדשות בכל עונה ועושה את זה כבר לא מעט זמן. חלקן מוצלחות יותר, חלקן פחות, אבל ככל שעובר הזמן אני שמה לב שהרבה יותר קשה להלהיב אותי. ברשתות הכל נראה פחות או יותר אותו דבר ואצל רוב המעצבים הקו כל כך ברור, שהשינויים מעונה לעונה הם בשוליים והתחושה היא שאת הרוב כבר ראיתי. זה לא אומר חלילה שאין פה אופנה מוצלחת, יש בהחלט, רק כשאת רואה כל כך הרבה בגדים באופן קבוע, הם בשלב מסויים עוברים לידך.

ההקדמה הזו נועדה בשביל להעביר לכן את החוויה שעברתי מול הקולקציה החדשה של רונן חן לימיטד, הקו היוקרתי של המעצב רונן חן. לראשונה מזו תקופה ארוכה מצאתי את עצמי מתרגשת מקולקציה חדשה שהייתי שמחה לאמץ כל אחד מ-40 הפריטים שבה.

קו הלימיטד הושק בקיץ האחרון, חן הגה אותו לאחר שהשתתף לראשונה בשבוע האופנה בתל-אביב, שהצית בו מחדש את התשוקה לעיצוב מקורי וייחודי. הקו מתאפיין במינימליזם מונוכרמטי וגזרות מתוחכמות ומושקעות.

בקולקציית קיץ 2015 בולטים בדים טבעיים, כמעט גולמיים והשראות מבגדי תפילה של גברים הודיים מסורתיים (למשל בטוניקה ארוכה מבד גזה לבן הנלבשת מעל מכנסיים צרים באורך הקרסול, גלביות, מכנסי הרמון בעלי מפשעה נמוכה וחולצות פשתן עם צווארון מוגבה).

בין הפריטים אפשר למצוא בגדים יומיומיים ולצידם כאלו המתאימים לערב, הקו העיצובי בשני הסגנונות דומה ומבוסס על גזרות אדריכליות מובנות ועם זאת, זורמות ורחוקות מהגוף כשהמכנה המשותף הבולט ביותר הוא התחושה האוורירית המלווה אותם. בבגדי היום שולטים גוונים בהירים של אבן, לבן, ואפור ובגדי הערב מוצעים בצבעי שחור וכחול ביניהם שמלות ואוברולים דרמטיים עם עושר בד יוצא דופן.

חן, שהצטייר בעיני תמיד כמעצב של חורף, בעיקר בשל החיבה שלו לשכבות, מונוכרומטיות כהה ועושר בד, עיצב קולקציית קיץ שמצליחה מחד להיות להיות עשירה בבדים וגזרות עוטפות ומאידך מינימליסטית ומדוייקת. מכאן אתן לתמונות לדבר בעד עצמן.

טווח מחירים: 350-1,100 שקל

רונן חן לימיטד, דיזנגוף 155, תל אביב.

רונן חן בפייסבוק, אתר רונן חן

רונן חן לימיטד קיץ 2015 צילום גיא כושי ויריב פיין רונן חן לימיטד קיץ 2015 צילום גיא כושי ויריב פיין רונן חן לימיטד קיץ 2015 צילום גיא כושי ויריב פיין

אלמביקה

אלמביקה כבר מזמן לא פונה רק לנשים במידות גדולות. למרות שטווח המידות של המותג רחב והגזרות מותאמות גם למבני גוף מלאים, היא הצליחה לצבור לעצמה קהל לקוחות נלהב גם מבין הנשים שנמצאות באזור הרזה של הסקאלה.

קולקציית קיץ 2015 נקראת "עם כיוון הרוח" והיא שואבת השראה מקצב החיים המהיר שלנו והקוסמופליטיות המתאפיינת בערבוב תרבויות, עולמות וצבעים. תמצאו בה הרבה הדפסים, כיתובים ואיורים המקשטים גזרות נקיות של שמלות וטוניקות אוברסייז, חולצות גבריות, חצאיות כפלים ומכנסיים קלאסיים מבדי דנים, תחרה, משי, כותנה, ויסקוזה ופשתן.

"בעולם האופנה יש היום גישה קלילה יותר של קבלת הכל. יש תחושת חופש שאפשר לשחק איתו, להתנסות ולבדוק את גבולות הטעם הטוב" אומרת המעצבת הגר אלבמיק ועומדת מאחורי האמירה בבגדים שהיא מציעה – קלילים ומלאי הומור. ועם זאת, את הבגדים של אלמביקה צריך לדעת איך ללבוש על מנת ליצור את המראה הקליל אליו הם מכוונים, כי רבים מהם עלולים לאבד מהקסם בהעדר הסטיילינג הנכון. זה בדיוק המקום להתייעץ וללמוד מהמוכרות המוצלחות והמנוסות של הרשת שעושות את זה נכון, גם בלי להיות בנות 20 ובמידות של דוגמנית.

 טווח מחירים: 200-990 שקל

להשיג ברשת חנויות אלמביקה.

לרשימת הסניפים המלאה: www.alembika.com

אלמביקה בפייסבוק

אלמביקה קיץ 2015  צילום יריב פיין וגיא כושי אלמביקה קיץ 2015  צילום יריב פיין וגיא כושי  אלמביקה קיץ 2015  צילום יריב פיין וגיא כושי

 חגית טסה

לא מעט אנשים סביבי ב"תעשייה" מאוד שמחו לשמוע שקטיה גאלי הולכת לככב בקמפיין הקיץ של חגית טסה. אני נאלצתי להודות שאין לי מושג מי זו. כשהיא היתה דוגמנית מוכרת אני עוד הייתי באחד הגלגולים המקצועיים הקודמים שלי. גאלי, כך למדתי מכתבה ששודרה באחת ממהדורות החדשות של יום שישי, היתה דוגמנית מצליחה בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, עד שהתמכרה לסמים קשים ונעלמה גם לחבריה הקרובים ביותר מהתעשיה. היום, 4 שנים לאחר שנגמלה היא חוזרת לקדמת הבמה, מה שהתחיל בצילומים לחגית טסה עומד להמשיך בהשתתפות באח הגדול VIP. שננו את השם.

הבחירה יוצאת הדופן בפרזנטורית, אולי נועדה לסמן שינוי קל בסגנון של טסה שפנתה עד היום בעיקר לנשים עובדות שמחפשות בגדים ייצוגיים, מחמיאים ובמידה מסויימת שמרניים. התמונות בהן מצולמת גאלי מנסות לשדר מראה רוקיסטי בועט בעוד בתמונות הסטודיו מזהים את כתב היד שמלווה את טסה לאורך השנים.

גולת הכותרת כבכל עונה הם המכנסיים שמגיעים במבחר גדול של גזרות מחמיאות בבדים שונים חלקים ומודפסים ולצידם אוברולים, גופיות, חולצות, טוניקות ושמלות קלילות בצבעוניות פסטלית והדפסים אתניים וגיאומטריים. לצד קולקציית הקז'ואל טסה מציעה גם קולקציית ערב המבוססת על צבעוניות של שחור לבן וכוללת שמלות מקסי, מכנסיים אלגנטים וחולצות עדינות משיפון ודמוי משי.

טווח מחירים: 219-749 שקל

להשיג ברשת חנויות חגית טסה ובכ-70 בוטיקים וחנויות אופנה ברחבי הארץ

חגית טסה בפייסבוק

קטיה גאלי לחגית טסה. צילום: אלון שפרנסקיחגית טסה. צילום: אלון שפרנסקיחגית טסה. צילום: אלון שפרנסקי

גרטרוד

לא כולן מודעות לעובדה שהמותג גרטרוד, הנושא שם בעל ניחוח אוסטרי, הוא מותג ישראלי לכל דבר ועניין. גרטרוד החלה דרכה כחנות שהציעה בעיקר קומבניזונים והלבשה תחתונה לצד פריטי יבוא וככל שחלפו השנים החלה למכור גם פריטי ביגוד בייצור מקומי שהתפתחו לקולקציות שלמות ועדיין שומרים על אותה עדינות ורומנטיקה שליוו את המותג בתחילת דרכו.

קולקציית קיץ 2015 שאבה השראה ממחשבה על חופשה שטופת שמש. קלילות הבדים היא המאפיין הבולט ביותר בקולקציה במבט ראשון. הגזרות רפויות ורחוקות מהגוף, לכאורה פשוטות, אך בפועל עמוסות מחשבה ומדויקות להפליא ברמת מיקומו של כל תפר, כיווץ או חתך. בין הצבעים מככבים צבעי קיץ שמחים דוגמת פוקסיה, כתום וירוק שמשתלבים נפלא עם הגוונים הבהירים וההדפסים הציוריים העדינים.

לצד שמלות וגופיות מושלמות לארון הקייצי, הרחיבו בעונות האחרונות בגרטרוד גם את גזרות המכנסיים, ביניהם מכנסי חצאית מפשתן עם כפלים רחבים, מכנסי קפרי מחוייטים באורך הקרסול וגזרות סקיני מבוקשות. 

אם אין לכן מגבלה כספית, מרבית הפריטים בגרטרוד הם בדיוק מה שתרצו ללבוש בקיץ הקרוב. נוגע לא נוגע, לבוש אך לא מתאמץ ובעיקר נינוח.

טווח מחירים: 198-1,122 שקל

גרטרוד בפייסבוק

גרטרוד קיץ 2015 צילום רוני כנעני גרטרוד קיץ 2015 צילום רוני כנעני גרטרוד קיץ 2015 צילום רוני כנעני

 ***

 KONAFACEBOOK2