מה נלבש באביב 2015?

עושה רושם שהחורף רק התחיל, אבל בחנויות כבר מתחילים לראות את קולקציות האביב. מהם הטרנדים המובילים שהוצגו על המסלולים ואיך הם מתורגמים לבגדים לבישים?

עכשיו, כשהסופה מאחורינו, מכירות סוף העונה כבר בשיאן ובאופן כללי החורף שרק התחיל עומד להסתיים, אפשר להתחיל לדבר על האביב.

שבועות האופנה הבינלאומיים שהציגו את אביב 2015 התקיימו כבר בספטמבר, עכשיו תורן של רשתות האופנה בארץ לפתוח את העונה והשבוע הן החלו להציג את הקולקציות האביביות שלהן.

אם נדמה לכן שמה שאתן רואות בכל הרשתות נראה כמעט אותו דבר, זה לא במקרה. בכל עונה מעצבי העל מבשרים את הטרנדים שייכבו בעונה אותה הם מציגים וחברות האופנה מתגייסות לתרגם את אופנת המסלולים לבגדים לבישים ונגישים. ההבדלים טמונים בפרשנות האישית של המעצבים בכל רשת. הטובים יצליחו לתת אינטרפטציה ששאובה מהטרנד אך בעלת ייחודיות, בעוד אחרים ייצרו דגמים כמעט מועתקים מאלו שנראו על המסלולים.

קולקציית האביב הראשונה שהוצגה השבוע היתה של קסטרו. בקסטרו קשובים מאוד לטרנדים העולמיים ולא מפספסים אף אחד מהם, ובכל זאת מצליחים לתת את הפרשנות האופיינית להם. הבגדים של קסטרו לא עוברים מהפך מעונה לעונה, הם מתעדכנים בהתאם לטרנדים אבל שומרים על הקו האופייני לחברה. ואם יש לכן ספק, מבחינתי זו אמירה חיובית לחלוטין.

מה צפויים להיות הטרנדים הבולטים באביב הקרוב?

באופן כללי, לאחר שעות של צפייה בתמונות מתצוגות האביב וקריאת עשרות כתבות העוסקות בטרנדים, הגעתי למסקנה שאפשר לאסוף בקלות כ-15 טרנדים לערך, אבל לא כולם יעמדו במבחן המציאות. לכן פה בחרתי להתמקד בכמה בודדים ובולטים במיוחד.

אופנת שנות ה-70

נהוג להתייחס לשנות ה-70 כעשור די כאוטי מבחינה אופנתית שאופיין בתחושת שחרור ומתן מקום לאינדיבידואליזם וסגנון אישי (ויש שיגידו עשור של טעם רע). אבל ניתן לציין כמה איפיונים בולטים שליוו אותו, כאלו שהמשיכו את שנות ה-60 והקדימו את שנות ה-80. ביניהם – מכנסיים מתרחבים (שעמוק לתוך העשור נלבשו בגרסת חליפה, לרוב מפוליאסטר צבעוני), חצאיות ושמלות מידי בגזרת A, סוודרים שהציצו מהם חולצות מכופתרות בעלות צווארונים גדולים, שמלות מקסי מודפסות באוירת בוהו, ובהמשך חולצות טי-שירט צמודות וג'ינסים בגזרה גבוהה ומתרחבת. מתוך אלו, נבחרו אלמנטים שייכבו באביב והקיץ הקרובים.

ג'ינס, ג'ינס, ג'ינס

הטרנד שהתחיל בחורף ממשיך לאביב. גינס מלמטה למעלה ובצדדים. הגזרות מגוונות, הסקיני נשאר, הבוייפרנד מככב, הפדלפון והפלייר חוזרים, הצבעים כיאה לאביב מתבהרים והקרעים גדלים. החידוש של קסטרו – חולצות ג'ינס קצרות שרוולים במגוון גזרות וחצאית ג'ינס עם כפתורים קדמיים בגזרת A באורך מידי.

JEANS91מימין לשמאל: קלואה, מייקל קורס, פנדי (צילום: gettyimages)

שמתן לב לאלמנט הכיסים הקדמיים באוברול הג'ינס? ניתן להתייחס אליהם כתת טרנד, כי הם יחזרו בהרבה ג'קטים וחולצת העונה, כמו למשל בג'קט הג'ינס המושלם של קסטרו.

קסטרו    אביב 2015 צלם דודי חסון  _5

בוהו שיק

הטרנד שהתקבע חזק ומסרב לחלוף – הבוהו מגיע בשלל גוונים וצורות ומאופיין בלא מעט אלמנטים, אבל תמיד ישדר מראה נוח ולא מתאמץ. שמלות המקסי הדקיקות אידיאליות לקיץ כשכל מה שאנחנו רוצות זו שמלה אורירית ולא מחייבת.

BOHO91מימין לשמאל: קלואה, ורה ואנג, טומי הילפיגר ((צילום: gettyimages)

במקרה הזה התמונה מקסטרו פחות מוצלחת להמחשת טרנד הבוהו, אבל הכי קרובה מבין התמונות שהגיעו אלי. השמלה יפה ומאוד נעימה, הגזרה טובה, אבל סנדלי העקב ששודכו לה לטעמי לא ממש רלוונטים לסגנון שהיא משדרת וההדפס הגרפי-אתני בכלל שייך לסיפור אחר. השמלה שבתמונה היא מקו ה-BLACK האלגנטי יותר, בקו ה-RED הצעיר תמצאו שמלות דקיקות מתנפנפות ווסטים מדליקים מקרושה שמייצגים טוב יותר את מראה הבוהו.

קסטרו גל גדות אביב 2015  צלם דודי חסון _7

פרחים

תשאלו מה חדש? הרי הפרחים איתנו כבר כמה עונות. ובכן, קטנים ועדינים  – אאוט, גדולים ובולטים – אין. עמוק לתוך הקיץ הם יקבלו גוון טרופי יותר בהדפסי דקלים ובצבעים חזקים שיתחילו ממנטה ואפרסק ויתקדמו לצהוב, פוקסיה וירוק דשא.

FLOWERS91מימין לשמאל: מרני, מייקל קורס, קרולינה הררה (צילום: gettyimages)

גזרת השמלות שתחזור על עצמה העונה, מוצגת פה בתמונה על גל גדות. אם התרגלנו לראות שמלות אוברסייז בעונות האחרונות, לקראת האביב הן מעט מתעדנות, בעיקר בחלק העליון שנראה מחוייט יותר ומקבל הצרה קטנה באזור המותן. החלק התחתון נשאר רחב. זו תהיה הסילואטה הכללית שתאפיין את הקיץ הקרוב.

קסטרו גל גדות אביב 2015 צלם  דודי חסון _1

חגורות קשירה

אם תצליחו לתפוס בזמן את השבוע בו יש לנו אביב בארץ תוכלו להנות ממעילי טרנץ' דקים עם חגורת קשירה. בשלב מאוחר יותר הן ילוו שמלות דקיקות וקימונואים אווריריים. רצוי אגב, שהן יהיו קשורות על הצד (ובאופן כללי, נחזור לראות יותר חגורות בקיץ הקרוב. קו המותן מקבל בחזרה את הכבוד הראוי אחרי שהעלמנו אותו בגזרות אוברסייז).

BELT91מימין לשמאל: רבקה טיילור, SUNO, BCBGMAXAZRIA  (צילום: gettyimages)

בקו ה-BLACK של קסטרו תמצאו הרבה גווני אבן – פתרון אביבי מצויין למי שלא מוותרת על המונוכרומטיות גם כשהחורף נגמר.

קסטרו גל גדות    אביב 2015 צלם דודי חסון _1

שחור לבן

מצחיק לקרוא לזה טרנד, כי זה מעולם לא עזב, הרי השילוב של שחור לבן הוא על זמני ובין עונתי, ובכל זאת, בכל האתרים הגדולים השילוב של שחור ולבן נכנס ברשימת הטרנדים האביביים, אז מי אני שאתווכח.

צילום: אימג'בנק/gettyimagesמימין לשמאל: DKNY, ויקטוריה בקהאם, אלכסנדר ואנג  (צילום: gettyimages)

התמונה הזו של קסטרו מתוך קטלוג האביב מקבצת כמה טרנדים – השילוב הקלאסי של השחור-לבן, הכיסים בחולצה (שראינו גם בג'קט הג'ינס), אורך המכנסיים שיחזור על עצמו 7/8 או קרסול (אל תתבלבלו עם 3/4, מדובר בהבדל של שמיים וארץ) והסניקרס שמשולבים עם המראה המחוייט – עניין שממשיך איתנו מהחורף.

קסטרו    אביב   2015   צלם דודי  חסון _52

ומה עוד קסטרו מכינים לנו לקיץ? 

אוברולים (שנראים ברובם כחולצה ומכנסיים), טרנינגים במראה מחוייט, אלמנטים של תחרות וקרושה, חצאיות מידי אוריריות, רקמות עדינות והדפסים דמויי רקמה בגלביות, חולצות ומכנסיים, מבחר גדול של טי שירטים בהדפסים מקוריים מבית היוצר של סטודיו הגרפיקה של קסטרו, חליפות ספורטיביות קצרצרות, סטים של חולצה ומכנסיים או חצאית בהדפס זהה, וקבוצה שלמה של בגדים ואביזרים בהשראת שיט ב- LOVE BOAT בצבעי אדום, כחול ולבן והדפסי צדפות, סוסוני ים, כוכבים ופסים.

קו ה-BLACK שמכוון לנשים שמחפשות בגדים לעבודה מאופיין בצבעוניות רגועה יחסית (עם הצעת הגשה מוצלחת של השילוב – שחור, לבן עם נגיעות תכלת נעים), גזרות נוזליות אך לא זרוקות, מבחר גדול של חולצות לבנות ומכופתרות שמתאימות ליום במשרד, אורכים נוחים בחצאיות ובשמלות ומחשופי V עדינים.

דגש גדול ניתן העונה לבדים שכוללים ויסקוזות, כותנה ופשתן, כיאה לקיץ הישראלי, ולקולקציית האביזרים הרחבה המותאמת לקבוצות הבגדים השונות – סנדלים (עם דגש על סוליית טרקטור), נעלי סירה, סניקרס צבעוניות, תיקים, תכשיטים וצעיפים.

CASTRO911CASTRO912

הקולקציה כבר התחילה לטפטף לחנויות ובחודש פברואר נפגש פה שוב עם קולציית המסלול.

צילומי מסלול: gettyimages, צילומי קסטרו: דודי חסון