מינימליזם אופנתי

עיצוב אופנה מינמליסטי מתבטא לרוב בקוים גיאומטרים, גזרות מוקפדות וצבעים מונוכרומטים. על 5 מעצבים ישראלים שמצליחים להפוך אופנה מינמליסטית לבעלת ייחוד ואמירה אישית

LittleStreet

ליטל פלס דוד הגיעה ללימודי עיצוב אופנה בסטודיו 6B, אחרי שסיימה לימודי תואר בפסיכולוגיה וסוציולוגיה. את לימודי העיצוב סיימה לקראת גיל 30 והיום בגיל 33 ושני ילדים תוך כדי, היא מציגה את הקולקציה השביעית שלה.

על אף שאין דרך טובה יותר מלהגדיר את סגנון העיצוב שלה כאורבני, היא משתדלת להמנע מהביטוי שהפך נפוץ מדי וחסר גבולות ברורים ומעדיפה להשתמש במילים נונשלנטי ולא מתאמץ. הבגדים משחקים בין הקירבה לריחוק מהגוף ומשלבים בין אלמנטים גבריים וגיאומטריים לגזרות נשיות מחמיאות. הצבעוניות ברובה מונוכרומטית וחלק מהדגמים קיבלו הדפסי משי מקוריים שעובדו מצילומים של המעצבת.

בין הפריטים בקולקציה – חולצות טריקו אוברסייז בהדפסים ייחודיים, חולצות שיפון, שמלות א-סימטריות, מכנסי סטרץ' אוספים ומחמיאים בגזרה גבוהה ב-4 הדפסים שונים, ג'קטים ספורטיבים בגזרות אוברסייז ועוד. רובם מעוצבים עם חיתוכים מחמיאים וקוים אלכסוניים שניכר שהושקעה בהם מחשבה רבה.

לצד קולקציית הבגדים ליטל מעצבת ומוכרת גם כריות, תיקים וצעיפים עם הדפסים ומשפטים שמנציחים את ערכי המותג.

טווח מחירים: חולצות: 320-550 שקל, מכנסיים וחצאיות: 460-520 שקל, ז'קטים ומעילים: 650-820 שקל, שמלות: 390-650 שקל.

LittleStreet, מרכז בעלי מלאכה 5, תל אביב.

ליטל סטריט בפייסבוק

LittleStreet  צילום: מיכאל טופיולLittleStreet  צילום: מיכאל טופיולLittleStreet  צילום: מיכאל טופיול

*

fiss

בכל הנוגע ל-fiss, אתחיל בגילוי נאות. את תמר פיס מעצבת המותג אני מכירה באופן אישי כי הילדים שלנו חולקים בית-ספר ובמשך שנה שלמה ישבנו יחד בישיבות ועד המועדונית (השנה התפטרתי, שלא לומר פוטרתי, היא לעומת זאת עברה לועד המרכזי). את הבגדים שלה ראיתי בפרסומים שונים לפני שהכרתי אותה ומאוד סיקרן אותי לדעת מי המעצבת. כיון שאני רואה אותה בבית-הספר כמעט באופן יומיומי אני יכולה להעיד שהבגדים נראים נפלא במציאות לא פחות מבקטלוג ולכן לחצתי עליה לשלוח לי את התמונות שאוכל לרוץ לספר.

גם תמר בוגרת סטודיו 6B אליו הגיעה לאחר שעשתה הסבה מעבודתה כמהנדסת תוכנה. המותג קיים שנתיים ואת הבגדים תמצאו בבוטיקים נבחרים ובירידי אופנה. הגזרות מחמיאות ונוחות והמראה הכללי לא מתאמץ אבל עמוס בשיק.

טווח מחירים: שמלות 480-590 שקל, חולצות 350-380 שקל

fiss בפייסבוק

FISS, צילום: כרמל הלוםFISS, צילום: כרמל הלוםfiss, צילום: כרמל יהלום

*

haia

את חיה מיכלסון סמולרצ'יק אני לא מכירה באופן אישי וגם לא ראיתי את הקולקציה מקרוב, אבל אני עוקבת אחריה בפייסבוק כבר תקופה ומאוד אוהבת את מה שהיא עושה. השבוע קיבלתי ממנה מייל עם פרטים על הקולקציה החדשה שלגמרי מתאימה לפוסט הזה.

הקולקציה עוצבה כמחווה לפריז של שנות ה-60 תוך התייחסות למוזות כאודרי הפבורן, ג'יין בירקין ושרלוט גינסבורג שמייצגות עבור חיה אלגנטיות, נונשלנטיות ורלוונטיות (בהתאמה). הקו העיצובי נקי ומאופיין בחיתוכים גיאומטריים וגזרות משוחררות. פלטת הצבעים חמה ועמוקה ומבוססת על שחור, בז', כחול, בורדו וצהוב.

טווח מחירים: 440-940 שקל

להשיג בחנות המעצבת, י"ל גורדון 45, תל אביב. ובחנות האון ליין www.haia.co.il

 חיה מיכלסון סמולרציק בפייסבוק

את חיה מיכלסון סמולרצ'יק. צילום: נטלי מיכלסוןחיה מיכלסון סמולרצ'יק. צילום: נטלי מיכלסוןחיה מיכלסון סמולרצ'יק. צילום: נטלי מיכלסוןhaia. צילום: נטלי מיכלסון

*

ginlee

את השם ginlee לא הכרתי עד שנחת אצלי בתיבת ההודעות. הסקרנות גרמה לי לבקש חומרים נוספים והרי הם לפניכן.

המותג שייך למעצבת סינגפורית בשם ג׳ין לי שלאחר 10 שנות עבודה בתעשיית האופנה בלונדון, סינגפור ושנחאי, עלתה לארץ עם בן זוגה הישראלי ובשנת 2011 הקימה בירושלים את המותג הנושא את שמה.

ג'ין שמה דגש על איכות גבוהה של בדים ותפירה ומביאה לארץ ניחוח של חו"ל. הבגדים מאופיינים באלמנטים גיאומטריים וכוללים שילובי טקסטורות ובדים תוך שימוש בחיתוכי לייזר וטכניקות פליסה ייחודיות.

כל מחירי הבגדים של ג׳ין מסתיימים בספרה 8 – מספר שמביא מזל, שגשוג והמשכיות בתרבות הסינגפורית והסינית.

מחירים: שמלות: 588-948 שקל,  חולצות: 558-688 שקל, ג׳קטים ווסטים: 688-788 שקל

www.ginleestudio.com

ginlee בפייסבוק

צילומי הקולקציה נעשו בחדר שהוצף במים בשיתוף פעולה עם אמנית המיצג נועם סנדל.

GINLEE. צילום: תמיר ניבGINLEE. צילום: תמיר ניבginlee, צילום: תמיר ניב

*

Bellinky

את אדית ואור בלינקי אני מכירה עוד מחיי המקצועיים הקודמים כשהייתי מדריכת הכנה ללידה. יצא לי לפגוש לא מעט זוגות במסגרת ההדרכות שעשיתי אבל הזוג הזה כבש אותי מהשניה הראשונה. אז הם היו הבעלים והמעצבים של מותג תיקים שנשא את השם בלינקי. במהלך השנים הקשר התנתק אבל המשכתי לעקוב אחרי ההתפתחות שלהם בתחום. לפני כמה שבועות קיבלתי ידיעה על מותג הביגוד שלהם הנושא את אותו השם. אל אור ואדית הצטרפה קרן אטון והשלושה פתחו בית אופנה שמתפרס היום כבר על שישה סניפים. כשרואים את התמונות זה לא מפתיע.

לצערי עוד לא הגעתי לראות את הקולקציה מקרוב וגם אין לי פרטים אודות הפריטים ומחירים, אבל התמונות כל כך מתאימות לפוסט הזה שהחלטתי לא לחכות ולשתף אתכן. אני מניחה שזול זה לא, אבל כמה יפה!

בלינקי בפייסבוק

BELINKY3בלינקי. צילום: עדי גלעדבלינקי. צילום: עדי גלעד

 ***

KONAFACEBOOK