אופנה מהנשמה

דורין פרנקפורט חוגגת 30 שנות פעילות, רונן חן חוגג 20. שניהם הציגו השבוע את קולקציות סתיו-חורף 2014/15 והוכיחו שוב – בגדים עושים באהבה או לא עושים בכלל

בחורה עם מחשב נייד

כשאני כותבת על הקולקציות של דורין פרנקפוקרט ורונן חן, חשוב לי לציין מראש שאני לא מאוד אובייקטיבית. אני מאוד אוהבת ומעריכה את מה שהם עושים לאורך השנים ולשמחתי בזכות הכתיבה יצא לי לפגוש אותם באופן אישי וללמוד שמאחורי הבגדים עומדים אנשים נפלאים, שאופנה בשבילם היא הרבה מעבר לבגדים. הם מלאי תשוקה, אהבה, ואפילו תחושת שליחות במקצוע שבחרו, הם לא לוקחים דבר כמובן מאליו ונרגשים לפני הצגת כל קולקציה כאילו זו הראשונה.

בשבוע החולף הייתי בפרזנטציות של שניהם. פרזנטציה אצל דורין ורונן היא לא רק הצגת הבגדים, אלא העברת הקונספט שמלווה את הקולקציה בכל פרט קטן. דורין פרנקפורט בחרה להציג בחדר היוגה במפעל שלה ולהגיש מאכלים טבעיים המחוברים לאדמה, רונן הציג בבית "מזל טלה" השוכן במבנה משוחזר יפיפה בלב תל אביב והגיש לצד התצוגה שלו, חמש מנות שמתחברות לחמש הקבוצות של הקולקציה. אצל שניהם זו היתה חוויה מיוחדת שחיברה בין הבגדים להשראות. אלו הרגעים בהם גם ותיקי התחום נזכרים כמה אופנה יכולה להיות מרגשת.

דורין פרנקפורט

דורין פרנקפורט קראה לקולקציית החורף החדשה שלה 'חממה אורבנית'. זו הקולקציה שחותמת את חגיגות ה-30 למותג ודורין חיפשה את ההשראה שתחבר אותה אל המקורות. השראת החממה שליוותה אותה ביצירה הגיעה מהחממה של האמן אביטל גבע בקיבוץ עין שמר ובשילוב עם האורבניות של דורין, נולדה קולקציה שנעה על התפר שבין אדמה לאספלט, רוח וחומר, כפר וכרך.

בניגוד לקולקציות קודמות, אין בקולקציה הנוכחית חלוקה מוגדרת לקבוצות המזוהות עם המותג. קו היוניסקס, הסטודיו (הקו ה"לבוש") והסילבר (הקו ה"בועט"), אוחדו לכדי פריטים "בדידים" העומדים בזכות עצמם ועובדים ביחד ולחוד.

גם בקולקציה הזו דורין ממשיכה לבחון את גבולות הטקסטיל ולתת מקום של כבוד לבדים (לצערה ולצערנו, מפעל הבדים האחרון בארץ נסגר לאחרונה ולמרות שהקפידה מתחילת דרכה על עיצוב וייצור ישראלי, היום היא נאלצת לייבא את הבדים מחו"ל). הגזרות שאולות מהעולם הגברי, אך מקבלות הדגשות נשיות, למשל בקו המותניים המהודק, בעיגול הפינות של הגזרות הגאומטריות, במשחקי א-סימטריה ובהדגשת הצוואר והכתפיים.

בין הפריטים: ג'קטים מחוייטים המזכירים ג'קט טוקסידו שהתעגל וקיבל נגיעה נשית, סריגי אוברסייז מפנקים, שכמיות ומעילי צמר במגוון אורכים וגזרות, חליפת מכנסיים בגוון כחול עמוק והדפס מעויינים המורכבת ממכנסיים צרים וג'קט מחוייט באורך הברך, שמלות וחצאיות תחרה בגוון שמנת, מכנסיים רחבים באורך 7/8 (שמי שאינה שולטת ברזי הסטיילינג מוטב לה להיזהר בהם), חולצות מכופתרות בסיומת תחרה בהשראת חולצות ויקטוריאניות, והלהיט שלי – חולצת כוכבים כחולה מכופתרת שיכולה להשתלב נהדר כמעט בכל מראה.

הצבעוניות השולטת היא אפורה ושחורה, לצד כחול כהה, לבן, אדום ומעט ורוד, ובהדפסים בולטים בעיקר הדפסי המשבצות האפורים, איתם בחרה דורין לקבל את האורחים בפרזנטציה.

טווח מחירים: מכנסיים: 355-600 שקל, חולצות ועליוניות: 290-390 שקל, חולצות מחויטות: 390-680 שקל, ז'קטים, סריגי בוקלה ועליוניות ארוכות: 475-900 שקל, מעילים: 950-1200 שקל, שמלות: 490-1900 שקל, חצאיות: 175-650 שקל

דורין פרנקפורט בפייסבוק

דורין פרנקפורט סתיו חורף 14-15 צילום אסף עייני דורין פרנקפורט סתיו חורף 14-15 צילום אסף עייני דורין פרנקפורט סתיו חורף 14-15 צילום אסף עייני

 

רונן חן

קוקלציית סתיו-חורף 2014/15 של רונן חן שואבת השראה ממספר מקורות, ומחברת בין טבע, אמנות וקולנוע, לפריטים בהשראת המלתחה הגברית שהם טרנד מוביל העונה, והשפעות אורבניות שמלוות את הקולקציות של רונן באופן קבוע.

הקולקציה מחולקת לחמש קבוצות, אך בין כולן עובר חוט מקשר, והן מתחברות בכתב ידו המוכר.

Second Skin, היא קבוצה בצבעי סתיו (כאמל, חרדל וגוונים של חום), המשלבת בדים ומרקמים, ואלמנטים של דיגום חופשי שרונן מתאפיין בהם. קבוצת Black Swan, שאבה השראה מהסרט ברבור שחור, עם פריטים באפור ושחור, הדפסים אבסטרקטים וגזרות דרמטיות, קבוצת Blue & Berry, מציעה פריטי אוברסייז אורבנים, בגווני כחול וסגול פירות יער, קבוצת Dark Angel, משלבת בין הקלאסיקה של הסרט ארוחת בוקר בטיפאני לבין אלמנטים של רוקנרול, בהרבה שחור וחיתוכים גאומטרים, וקבוצת Sevilla מציגה אלמנטים מבגדי מטאדור מסורתיים, בצבעוניות של שחור, לבן וכחול נייבי.

הגזרות של חן לא השתנו. הוא מכיר היטב את הגוף הנשי ויודע מה עובד. כמו בכל עונה, תמצאו גם הפעם שמלות עם כיווצים שנועדו לטשטש ולהחמיא, מכנסיים צמודים המשולבים עם טוניקות אוברסייז נשפכות, שמלות מבדי ג'רסי יציבים באורך הברך המתאימות לכל גיל, צווארוני רבידה עדינים, ג'קטים ומעילים מחוייטים.

את קולקציית הבגדים משלים אוסף אביזרים רחב של תיקים, צעיפים, חגורות ותכשיטים.

לעתים מעצבים ותיקים כמו רונן חן שחוגג 20 שנות יצירה, 'מואשמים' בקפיאה על השמרים וחוסר חידוש. ואני אומרת, כשאתה עושה משהו טוב, וסוחף אחריך קהל לקוחות נאמן של שנים, אין בזה רע. הלקוחות של רונן חן יכולות להיות רגועות ובטוחות, כשהן יכנסו לחנויות הן ימצאו בדיוק את מה שהן אוהבות.

טווח מידות: 36-46

טווח מחירים: חולצות וטוניקות: 199-549 שקל, סריגים ועליוניות: 299-660 שקל, חצאיות: 299-499 שקל, מכנסיים וטייטס: 199-599 שקל, שמלות: 439-890 שקל, מעילים: 1,190-1,590 שקל, צעיפים: 169-299 שקל.

להשיג ב-17 חנויות רונן חן, והחל מנובמבר הקרוב גם בחנות המקוונת החדשה.

לאתר האינטרנט

רונן חן בפייסבוק

מאוד משמח למצוא את החולצה הראשונה מימין. זה צבע חדש לחולצה מנצחת של רונן מאחת העונות הקודמות. מומלצת בחום.

סתיוסתיו1Collages

בפרזנטציה יצא לי לשבת בסמוך לפרזנטורית יעל גודלמן. צר לי לאכזב את מי שמאשימה את הפוטושופ באיך שהיא נראית. במציאות היא יפה אפילו יותר ולא פחות מזה חייכנית ונחמדה.

Ronen Chen  fw 14-15 catalog photo Dudi Hasson (6)

 

הקונה נחמה בפייסבוק