קסם האופנה הסקנדינבית

מה יש בה באופנה הסקנדינבית ששבתה את ליבן של הישראליות, ואיפה ניתן להשיג אותה בארץ גם במידות גדולות?

הסקנדינבים עלו על המפה האופנתית בזכות חברת הענק H&M שמקורה בשוודיה. ההצלחה השוודית בעשורים האחרונים גרמה לצעירים רבים תושבי מדינות סקנדינביה לפנות ללימודי עיצוב אופנה, והכשרונות החלו מתגלים בשבועות אופנה ברחבי העולם.

בגדול אפשר לאפיין את העיצובים הסקנדינבים כשמרניים יחסית, הן מבחינת הגזרות שמתאפיינות בקוים נקיים ובוגרים והן מבחינת הצבעוניות שמתבססת לרוב על גוונים מונוכרומטים וצבעים מעושנים. ובכל זאת, הם מעניינים בזכות השילובים המקוריים והתחכום המרומז. זו אולי אחת הסיבות שישראליות רבות מצאו בה עניין. מעבר לזה, רוב המותגים הסקנדינבים שומרים על רמת איכות גבוהה במיוחד שבאה לידי ביטוי בבדים ובתפירה.

המחירים של רוב המותגים הסקנדינבים המיובאים לא זולים, בעיקר כשמדובר בג'ינסים דוגמת אלו של ד"ר דנים, אקנה, נודי ג'ינס ועוד ובמותגים של המעצבים הצעירים הנחשבים. לאחרונה יותר ויותר אתרים החלו ליייבא לארץ אופנה סקנדינבית למכירה אונליין. כאן אציג לכם שלושה.

PIPA

אתר האופנה הראשון שהחל לייבא לארץ אופנה סקנדינבית הוא PIPA. יתרונו הגדול הוא בטווח המידות הרחב: 42-56. כידוע, רבות מהסקנדינביות ניחנו בממדי גוף נדיבים, ובהתאם התפתחה אופנת פלאס סייז מצויינת.

הקולקציות בפיפה מיובאות מחברות מובילות בדנמרק, ששמות דגש על טרנדים. בין הפריטים – טוניקות, גופיות, שמלות, חולצות, מכנסיים וג'ינסים מחטבים במבחר גזרות. כיון שמדובר בפריטים המיובאים מחברות המתמחות בפלאס סייז, קיים דגש גדול על גזרות מחמיאות. האיכות כך מובטח, מצויינת.

לאור הצלחה והביקוש, ייסדו ב-PIPA, מחלקה בשם MY PIPA, למידות 40-48, המיועדת לצעירות והחלו מייבאים נעלי בלרינה בעבודת יד במידות 40-45.

טווח מחירים: 49-389 שקל

ניתן להשיג באתר האינטרנט : www.pipafashion.co.il, ובשוארום ברחוב המסגר 4, קומה א' ברעננה, ליד קניון רננים. (השואורום פתוח בימים: חמישי, שישי ושבת בשעות 10:00-15:00)

פיפה בפייסבוק

PIPA

PIPA

PIPA

 לודוויג

האתר לוודויג (LUDOVIG) מציע את ההארד-קור של האופנה הסקנדינבית. הוא הוקם לפני פחות משנה כחנות קונספט לפריטי עיצוב ולבוש סקנדינבים, על ידי הישראלית קארין רגב וחברתה השוודית סוזן.

המותגים שמנכרים בלודוויג נבחרים בקפידה על ידי קארין וסוזן, את חלקם הן מכירות שנים כלקוחות ואת חלקם הן מגלות בחיפוש מתמיד אחר דברים חדשים לאתר. המשותף לכולם – ניחוח אורבני יוקרתי ואיכותי.

הצבעים של מרבית הפריטים נעים על סקאלת השחור-לבן-אפור, בליווי פודרה, כתום וירוק. ההדפסים מקוריים ונעימים ופריטי הבייסיק בלתי מתפשרים בכל הנוגע לאיכות הבדים והתפירה.

לא כל אחת תמצא את עצמה בקולקציה של לודוויג, חלק מהפריטים דורשים תעוזה מסויימת או הסתכלות שונה על אופנה מצד הלובשת, אבל עבור המחפשות את האמירה הייחודית והאיכות שצועקת למרחוק, מדובר בגן עדן.

טווח המחירים באתר: 195-1290 שקל

www.ludovig.com

לודוויג בפייסבוק

לודוויג

לודוויג

SOFI

החדשה ביותר בתחום היא חנות אונליין בשם SOFI, באתר נמכרים מותגים סקנדינביים ואירופאיים, בסגנון קז'ואל-אלגנטי ופריטים בסגנון הבוהו-שיק שכבש את הישראליות. בניגוד לאתרים הרבים בארץ שמציעים אופנה טרנדית צעירה וזולה, בסופי מכוונים לנשים מעל גיל 25 ומציעים פריטים קלאסים איכותיים.

חוץ מבגדים תמצאי באתר מחשבון מבנה גוף, שבו תוכלי להכניס את מידות גופך בס"מ ותקבלי פירוט של מבנה גופך והמלצות לפריטים מהאתר שיהלמו אותך.

טווח מחירים (אחרי הנחות): חולצות: 60-1190 שקל, שמלות: 165-1600 שקל, מכנסיים: 135-550 שקל

המבצעים באתר נכון לעכשיו: במחלקת הסייל עד 50% הנחה,  כל מי שנרשמת לניוזלטר תקבל קוד קופון שמקנה לה 25ֵ% הנחה על הקניה הראשונה באתר (ללא כפל מבצעים והנחות).

sofi.co.il

sofi בפייסבוק

SOFI

SOFI

 

הקונה נחמה בפייסבוק