איך תאמצי שיק פריזאי?

גם אם לא נולדת בפריז וסביבתה, תוכלי לסגל לעצמך שיק פריזאי נונשלנטי. הכנסי להכיר את מלכת הסטייל הפריזאית ולקבל טיפים שיכוונו אותך לבחירות הנכונות

אם מדברים בהכללות, כמו שבדרך כלל קורה בכתיבה ובחיים, אפשר לומר שהצרפתיות (והפריזאיות בראשן), הן מהמתלבשות הטובות ביותר בעולם. משהו בנונשלנטיות הנינוחה, בבחירת הצבעים הנכונה ובגזרות המשוחררות, גורם להן להראות נפלא ללא מאמץ. אולי רק מאמץ כלכלי, כי כדי לקבל את השיק הצרפתי המובחר צריך לשלם בהתאם.

הדגש בשיק צרפתי (או פריזאי ליתר דיוק), ניתן לנוחות שלא גורעת מהסטייל. לכן הוא לא כולל בגדים צמודים, קצרים או מוקפדים מדי, ובוודאי לא נעליים בעלות עקבים גבוהים. להשלמת המראה גם האיפור והשיער מקבלים טיפול בסיסי וטבעי.

מלכת השיק הפריזאי היא אינס דה לא פרסאנז' ines de la fressange, דוגמנית עבר (שהיתה דוגמנית הבית של שאנל והמוזה הפרטית של קארל לגרפלד) ומעצבת אופנה בהווה. ב-2011 ראה אור הספר של אינס – פריזיאן שיק (parisian chic), המדריך המלא לסטייל פריזאי, שמכיל את כל העצות החשובות שעלייך לקבל בדרכך לסגל שיק פריזאי אמיתי. בין היתר היא מציעה להשקיע 50% מהתקציב שלך בפריטי בייסיק איכותיים ואת החצי השני לשמור לקניות אימפולסיביות בעיקר של אקססוריז ייחודיים שיעשירו את ההופעה, להמעיט במנצנצים ובפריטים עם לוגו גדול, לשלב בין פריטי הבייסיק ופריטים יוקרתיים,  לא להכנע לטרנדים, ולנסות שילובים לא מקובלים. בנוסף היא לא שוכחת להדגיש שהנכס הכי חשוב בשיק פריזאי, ובכלל, הוא החיוך שלך.

Pictures

2 חנויות בארץ שמייצגות עבורי את השיק הצרפתי האהוב עלי הן אליז ואמריקן וינטג'

בוטיק אליז

בוטיק אליז בנווה צדק הוא מעוז השיק הצרפתי באשר הוא. הבעלים  אליז ג'וליארד, עולה מצרפת, מייבאת בבלעדיות את המותגים הפריזאים האהובים עליה, בינהם גת רימון (שעל אף שמו, הוא מותג פריזאי שהוקם על ידי 3 שותפות שנפגשו במהלך חופשה בישראל במועדון התל אביב גת רימון) , TOUPY (מותג בגדי קז'ואל ממשי שמתאפיינים בצבעוניות בולטת וגזרות אוברסייז), LEON & HARPER (מותג בגדי בייסיק נצחיים), סטלה פורסט (עם פריטים בסגנון בוהמייני והדפסים ייחודיים) ועוד רבים וטובים. הרבה בגדים שקופים ורכים, בדי כותנה טבעיים, רקמות וקרושה, הדפסים עדינים וצבעוניות הנעה בין הלבן האהוב על הצרפתיות, לצבעי פסטל ועד צבעוניות חזקה וזוהרת של אדומים, ירוקים וצהובים.

הבוטיק ממוקם ברחוב שבזי בנווה צדק והוא קטן, אינטימי ומזמין. הייתי שמחה לספר לכן שהוא נראה כמו בוטיק פריזאי בארץ המקור, אבל זה השלב בו אני נאלצת להודות שעוד לא יצא לי להגיע לפריז. הייתי בלא מעט ארצות אחרות, חלקן מפתיעות ולצרפת לא הצלחתי להגיע במהלך 41 שנותי. איכשהו זה אחד מפרטי המידע שאנשים הכי מופתעים לשמוע עלי. מקווה שאצליח לסמן V בשנים הקרובות.

טווח מחירים: 325-2500 ש"ח

Elise, שבזי 25, שבזי 30, ת"א

בוטיק אליז בפייסבוק

חנויות12

חנויות13

חנויות14

 

אמריקן וינטג'

אמריקן וינטאג' היא מהחנויות שהייתי שמחה לגור בהן ולהתלבש כל בוקר מהמבחר שיש לה להציע. לצערי, נוכח המחירים יש לי בארון חולצה אחת של המותג, אבל בכל פעם שאני לובשת אותה אני מרגישה טיפה ניחוח צרפתי שמתפזר עלי.

למרות שמו המטעה, אמריקן וינטאג' הוא מותג צרפתי צעיר יחסית (סה"כ בן 8). קרן בנקר מהמותג עלמה, שמה עיניה עליו  מיד כשנפתח ומייבאת אותו לארץ משנת היווסדו. את דרכו החל כמותג קז'ואל בסיסי ועם השנים נפתח לכיוונים חדשים "לבושים" יותר. הגזרות ברובן מאוד נשיות ורכות, בקוים נקיים האופיניים למראה הנונשלנטי הצרפתי. המחירים הגבוהים נובעים מדגש ברור על בדים סופר איכותיים, טבעיים ברובם ותפירה קפדנית.

לקראת קיץ 2014, הוסיפו באמריקן וינטאג' קולקציית תיקים וארנקים בגדלים שונים וטקסטורות ייחודיות, מבד קנבס מרוח בשעווה או עור. עוד מככבים בקולקציה פריטים מבדים מבריקים עדינים, ופריטים בטקסטורות גרפיות ייחודיות. למרות שבחנות בולטים בעיקר הגוונים הבהירים על סקאלת הבז', שמנת, לבן ופסטלים, באמריקן וינטאג' מתגאים בצבעוניות גדולה הכוללת שימוש בעשרות צבעים וגוונים.

אלו המקרים שטוב לזכור – לכל עונה יש סוף עונה

מידות: XS-XL

טווח מחירים: 169-1059 ש"ח

מתחם התחנה, ת"א. קניון רמת אביב, ת"א. קניון עיר ימים, פולג, נתניה. Banker, דיזנגוף 210, ת"א

את הפריטים של אמריקן וינטאג' אפשר לראות בעמוד של עלמה-בנקר בפייסבוק

חנויות9

חנויות10

חנויות11

 

 ***

ולסיום- ידעתן שגם לנערה במשקפיים יש גרסה שיקית צרפתית?

[youtube lIxwqtK3MNI]

 הקונה נחמה בפייסבוק