30 צפונה

מה מציעות רשתות האופנה שפונות לנשים שחצו את גיל 30? מה כדאי לקנות וממה להתרחק? פרטים, מחירים והמלצות

בחורה עם מחשב נייד

אחרי שהקדשתי פוסט לחנויות לבני הנעורים, זה הזמן לחזור למציאות ולספר מה מציעות החנויות שפונות אלינו הנשים, שחצו את גיל 30 ואת מידה 40.

קרייזי ליין

קרייזי ליין היא אחת הרשתות המובילות בארץ בתחום של אופנת נשים בטווח מידות רחב. עושה רושם שבשנים האחרונות נעשים ברשת צעדים לפנות למגוון גדול יותר של נשים. זה בא לידי ביטוי בהרחבת טווח המידות (יותר פריטים במידה 38 שבעבר לא היתה קיימת בחברה), השקת קולקציות קפסולה ייחודיות וצעירה עם ג'ינסים מחטבים, פריטים באוירה אתנית ושמלות קלילות, קולקציית בגדי ספורט הכוללת 20 דגמים בגזרות מחטבות, וקולקצית NATURAL, השאובה מהמגמה העולמית של מעבר לבדים טבעיים וחזרה לפשטות. עם זאת, ללקוחות הותיקות של הרשת אין מה לדאוג. הפריטים האופייניים של קרייזי ליין עדיין מרכיבים את חלקה העיקרי של הקולקציה.

קולקציית הקיץ נחלקת לחמש קבוצות צבע עיקריות – פסטלים, כחולים, צבעים טבעיים (בז', חום, אופוויט),  ירוק וצהוב,  ושחור-לבן בליווי בז' וכחול. לצד אלו, כמובן השחור הנצחי.

קולקציית האביזרים של קרייזי ליין מותאמת לקבוצות הצבעים של הביגוד וכוללת תיקים ליום ולערב, חגורות, תכשיטים, צעיפים, כובעים, שמלות חוף ועוד.

המלצה שלי – התרכזו בקולקציית הקפסולה הצעירה והמוצלחת ובקולקציית הנטורל, למשל בשמלות הפשתן והויסקוזה הנעימות. נסו להגמל מהדפסים מיושנים, אפליקציות וקישוטים מיותרים,  ומשמלות הלייקרה הצמודות.

טווח מידות: 40-52 (קולקציית קפסולה – 38-48)

טווח מחירים: גופיות וטי-שירטס: 50-250 ש"ח, חולצות מכופתרות וטוניקות: 190-300 ש"ח, ז'קטים: 290-490 ש"ח, שמלות: 230-540 ש"ח, חצאיות: 230-340 ש"ח, מכנסיים: 200-370 ש"ח, ג'ינסים: 200-330 ש"ח, תיקים: 100-290 ש"ח, צעיפים: 50-140 ש"ח, תכשיטים: 50-200 ש"ח, כובעים: 60-90 ש"ח, שמלות חוף: 80-140 ש"ח.

קרייזי ליין בפייסבוק

חנויות5

חנויות6

חנויות7

***

דיסקרט

לחנויות של רשת דיסקרט לא יצא לי להכנס בעבר, אבל במסגרת התמונות הרבות שאני מקבלת יצא לי להתקל בכמה פריטים שלהם שנראו מסקרנים ולכן נעניתי להצעה להגיע לבקר במפעל שלהם בבני ברק.

בדיסקרט תמצאו מגוון גדול של בגדים שבחלקם שונים מאוד זה מזה ונראים כאילו נלקחו מחנויות שונות. כבר כתבתי לא אחת על העובדה שרשתות מסוג זה, שפונות לנשים בוגרות בטווח רחב של מידות, מייצרות בסופו של דבר בעיקר בגדים מיושנים וחסרי מעוף. גם דיסקרט לא חפה מזה. המעצבת הראשית הסבירה לי כי המטרה שלה היא לייצר עבור הלקוחות את הפריטים שהן רגילות אליהם ומרגישות בהם בנוח. לצד אלו, היא מנסה מדי עונה לעצב גם פריטים עם לוק צעיר ורענן יותר. אני באופן אישי מקווה שהסוג האחרון יתפוס נפח גדול יותר בקולקציה.

מה תמצאו בדיסקרט? את אותם הטרנדים שמככבים בכל הרשתות – בוהו שיק, צבעי פסטל וגלידה, הדפסי פרחים, הדפסים אתנים וגראפים, וקבוצה גדולה בשחור לבן.  הרבה בדי שיפון, עיטורי תחרות, פייטים ומתכות. את הקולקציה משלימים אקססוריז הכוללים מגוון תיקי קלאץ' ותיקים ליום יום, תכשיטים, חגורות, צעיפים, וליין מוצרי טיפוח ייחודי לרשת.

המלצה שלי – התרכזו במכנסיים, למשל במכנסי החאקי הארוכים בעלי הרגל הצרה והג'ינסים המחמיאים, ובשמלות הקלילות, דוגמת שמלת הפסים שבתמונה. התרחקו מהחולצות והשמלות הסינטטיות עטויות הדיטיילים ומהצבעוניות המוגזמת של חלק מהפריטים. אם לתמצת את משנתי – פחות זה יותר. את הצבע והקישוטים עדיף להוסיף באמצעות אקססוריז נלווים.

טווח מידות – 38-52

טווח מחירים: חולצות החל מ – 80 ש"ח, מכנסיים החל מ- 140 שקל, ג'ינסים החל מ – 200 ש"ח, חצאיות החל מ 149 שקל, ג'קטים, החל מ – 220 ש"ח, שמלות, החל מ – 150 ש"ח

דיסקרט בפייסבוק

חנויות8

חנויות9

חנויות10

***

 אריסטו שמט

אריסטו שמט היא חברה מתעתעת. רוב הפריטים שבה נאמנים לקו הרחב והמשוחרר, כמעט ללא התייחסות לקווי המתאר של הגוף, אבל מדי פעם אפשר להתקל בפריטים מעט מחוייטים וצמודים יותר. אם את אישה אלגנטית שמעדיפה את הבגדים שלה מחוייטים ומותאמים לקימורים, אריסטו שמט הוא לא המקום בשבילך. אם את מעדיפה את המראה החופשי הסיכוי שלך למצוא שם דברים לטעמך גדול יותר.

קולקציית קיץ 2014 של אריסטו שמט, כמו של מרבית הרשתות, מקבצת את הטרנדים. מפרחוני, דרך אתני ועד ספורטיבי. טוניקות, גלביות, מכנסי שארווול, טייצים, חולצות רשת, מבחר שמלות גדול, שחלקן מיועדות לארועי הקיץ, קולקציית ג'ינס וקולקציית אביזרים- המורכבת מתיקים, מטפחות ושרשראות צבעוניות.

המלצה שלי – באריסטו שמט עדיף לקנות את מה שהם מתמחים בו- בגדי קז'ואל רחוקים מהגוף המשדרים נוחות וחוסר מאמץ. הניסיונות ליצור בגדי ערב מעט אלגנטים יותר, לא עושים רושם מוצלח במיוחד. את השמלה לארוע הקרוב חפשי במקום אחר.

טווח מידות: 38-48

טווח מחירים: חולצות – 60-279 ש"ח , טוניקות – 129-300 ש"ח, שמלות – 149-500 ש"ח, מכנסיים – 200-380 ש"ח , ג'ינסים – 300-480 ש"ח

אריסטו שמט בפייסבוק 

חנויות3

חנויות4

 ***

סיליז

עבור מי שמחפשת עיצוב מתוחכם בניחוח אירופאי, סיליז מציעה קולקציית בגדים מיובאים של מיטב המעצבים האירופאים הנבחרים בקפידה. הקולקציה שבחרו בעלות החנות, סימה ודש וביתה יעל, להביא לכבוד הקיץ, מבוססת בעיקר על גזרות נינוחות מבדים קלילים דוגמת כותנה, פשתן ומשי. הטרנדיות מגיעה במרומז בפריטים בהשראה אתנית, הדפסים גראפים והשפעות מעולם הספורט. לצד אלו, פריטים מחוייטים ומוקפדים, עבור מי שנדרשת להם ליום עבודה במשרד או לארועים מיוחדים.

בסיליז מבקשים לפנות לכל שעות היום ולכל ימות השבוע, כך תמצאו שם זה לצד זו – ג'ינס בגזרת בויפריינד רפוי עם קרעים ושמלות משי, וברמודה בהשראת מכנסי כדורסלנים לצד שמלה גיאומטרית חובקת גוף בשחור-לבן. אקלקטיות היא שם המשחק.

לצד קולקציית הבגדים מציעים בסיליז סניקרס ונעלי עור אלגנטיות (כולל הנעל עם הפטנט המהפכני – שלושה סוגי עקב שונים בנעל אחת: עקב נמוך ויציב להתרוצצויות של הבוקר, עקב גבוה לפגישת עסקים ועקב גבוה מתוכשט המשובץ באבני סברובסקי לאירוע ערב), תיקי עור, צעיפי משי ואקססוריז.

המלצה שלי – אם את יכולה להרשות לעצמך רוצי לסיליז

טווח מחירים: חצאיות: החל מ- 980 ש"ח, שמלות: החל מ- 890 ש"ח, מכנסיים: החל מ- 990 ש"ח, חולצות: החל מ- 490 ש"ח, ג'קטים: החל מ- 790 ש"ח, תיקים: החל מ- 890 ש"ח, נעליים: החל- 598 ש"ח, תכשיטים: החל מ- 110 ש"ח, צעיפים: החל מ- 390 ש"ח

סיליז בפייסבוק

 חנויות11

חנויות12

חנויות13

הערה לסיכום –

באופן גורף הפרזנטוריות/דוגמניות, רזות מדי עבור טווח המידות של המותג, ולא מייצגות נאמנה את קהל הלקוחות של המותגים. גלית גוטמן לפחות עברה את גיל 40, אבל מה בין דפנה דה גרוט לדיסקרט? כלום. כשיקום המותג שפונה לטווח גילאים ומידות רחב, וייקח פרזנטורית בת 40 במידה 44 (מוכנה להתפשר גם על 42), אני הראשונה שאתן לו במה ופרגון ענק

הקונה נחמה בפייסבוק