הכיני עורך לקיץ

איך תגני על עורך בימים החמים? איך לבחור מקדם הגנה? ומה זה SPF? כל מה שאת חייבת לדעת

בחורה עם מחשב נייד

לחות גבוהה, חום וזיעה. מוכר לך? כן, הקיץ הישראלי כבר כאן. אז איך נשמור על מראה עור רענן ובריא בימים חמים אלה? הרגלי טיפוח נכונים מתחילים בניקוי יסודי של עור הפנים, באופן יום יומי. פעולת הניקוי שומרת על מראה עור חיוני ומאיטה בצורה משמעותית את הזדקנות העור. כמו כן, הניקוי מנקז מהעור את הרעלים שהצטברו שם ומעודד את העור לספוג בצורה אפקטיבית רכיבי הזנה ולחות. מעבר לכך, חשוב להקפיד על שגרת טיפולי פנים המסייעים בהחדרת חומרי לחות והמרצת זרימת הדם.

זהירות-שמש
חשיפה לשמש ידועה כגורם העיקרי ביצירת נזקי עור: כתמי שמש, פיגמנטציה, אדמומיות, הזדקנות מוקדמת של העור-הם רק חלק מההסכנות הקיימות
בחשיפה לא מוגנת לשמש. לכן חשוב להקפיד על בחירת מקדם הגנה מתאים. ההבדל בין תכשירי ההגנה השונים שיש הוא במספר מקדם ההגנה שלהם, הנקרא SPF. מה זה? Sun Protection Factor
כשהמספר הצמוד ל-SPF מציין את משך הזמן שבו העור מוגן מפני הקרינה.    לדוגמא, שימוש בקרם עם מקדם הגנה 15SPF יספק לעור  הגנה של 150 דקות-(שעתיים וחצי).
איך תדעי איזה איזה מקדם הגנה לבחור? זה תלוי לא רק בסוג וצבע עורך, אלא גם באיך נראה סדר היום שלך:
אם למשל את מבלה הרבה שעות בחוץ, בחרי רמת הגנה גבוהה יותר. אם את רק שעות ספורות בחוץ את יכולה להסתפק בקרם הגנה של 15SPF.
כיום, ניתן למצוא תכשירים בהם משולבת רמת הגנה מהשמש. למשל: קרם לחות עם מקדם הגנה, מייק אפ עם מקדם הגנה וכו'. נשים רבות מסתפקות במקדם ההגנה הקיים במייק-אפ שלהן או בקרם הלחות, אך רמת ההגנה הקיימת במוצרי מייק אפ בדרך-כלל נעה בין 8-20 spf  ומספיקה לטווח זמן מוקצב וקצר יחסית של שעה וחצי-שלוש שעות.    
בנוסף, מרכיבי ההגנה מהשמש שנמצאים בקרם לחות או במייק אפ "תופסים" מקום ובאים על חשבון מרכיב חיוני פעיל בקרם כמו ויטמינים או אנטי אוקסידנטים שחיוניים לעור הפנים. ולכן, חשוב להפריד בין התכשירים –  קרם לחות מטרתו היא הזנת העור ושימור הלחות, ומקדם הגנה מטרתו להגן מפני השמש. 
 מה מורחים קודם? קרם לחות או מקדם הגנה?
הסדר הנכון הוא להתחיל בניקוי יסודי של הפנים, מריחת סרום, מריחת קרם לחות ולבסוף מקדם הגנה.

קיץ בריא ורענן,
שלך באהבה,
אושרה רמתי
אור קוסמדיקס
www.or-com.co.il

6599*