הצעירים והאמיצים

השקות קולקציות החורף של הרשתות הגדולות מאחורינו והכל כבר נאמר ונכתב. משהתפנה זמן זו היתה הזדמנות מצויינת עבורי ללכת לפגוש חלק מהשמות הפחות מוכרים בתעשיית האופנה הישראלית. ארגנתי לי כמה ימים של פגישות עם כמה נשים וגבר אחד, שהלכו אחרי החלומות שלהם ובאומץ ואמונה השתלבו בעולם האופנה הישראלי. אני כהרגלי התעניינתי בסיפור שעומד מאחורי השם  לא פחות מבקולקציות וגיליתי שכדי להצליח צריך הרבה יותר מכשרון, צריך אישיות ואמונה אמיתית ביכולת שלך ליצור ולמכור. יש שעשו את זה לבד, יש שבחרו באחות או חברה לדרך משותפת ויש שבן הזוג היה הכח המניע, כך או כך הם הצליחו להפוך תיאוריה למציאות.

ראיתי הרבה דברים שאהבתי ולכל אחד מהם מגיע המקום שלו לכן אחלק את המידע לשני פוסטים נפרדים. האמינו לי, יש למה לחכות בהמשך

סיסטר M

האחיות רעיה ומיטל מיטרני, עברו כמה תחנות עד שחברו להקמת המותג sister M. מיטל בוגרת בצלאל ובעברה מגורים בניו-יורק, רעיה בוגרת שנקר ובעברה התמחות במונטריאול. עוד בזמן הלימודים בשנת 2004 החלו מייצרות טי-שירטים יחודיים שנמכרו בטי מרקט ואף שווקו ע"י מיטל בניו-יורק, לאחר ששבו לארץ החלו מעצבות ביחד למותג סיסטר M. בנובמבר 2011 הוזמנו להשתתף בשבוע האופנה הראשון שהתקיים בת"א במסגרת תחרות המעצב המבטיח לשנת 2012. חודש התארגנות לתצוגה ללא שינה הוכיח את עצמו בהכרה שקיבלו האחיות על עבודתן ובפריצה המבורכת לשוק עיצוב האופנה הישראלי. ועם זאת, למרות שיצירותיהן נמכרות גם מעבר לים בארה"ב, בארץ, נכון להיום, הן מחזיקות רק חנות קטנה בפאתי פלורנטין.

כמי שגדלו בבית אומנתי לאמא שעסקה בעיצוב, האחיות חיות אסתטיקה מגיל צעיר. ההשראות שלהן נלקחות בעיקר מתרבויות שבטיות ואתניות תוך התאמתן לחיים האורבנים המודרנים. בקולקציה שהכינו לסתיו-חורף 2013/14 מככבת האישה הבדואית על בגדיה, צבעיה, רקמותיה ותכשיטיה.

הקולקציה מורכבת מ-16 דגמים (אליהם יצטרפו כ-15 נוספים במהלך העונה), בעיקר שמלות ולצידן ג'קטים, חולצות וחצאיות, חלקם משולבים ברקמות מסורתיות שנעשו בעבודת יד ע"י בדואיות שאותרו ע" האחיות, ואחרים מעוטרים בהדפסים בפטרנים המתכתבים עם דוגמת האיקסים האופיינית לרקמות הבדואיות. בדי הבסיס ברובם אפורים ושחורים ואת הצבעוניות הם מקבלים מהרקמות והעיטורים.

בנוסף לקולקציית הביגוד יוצרות האחיות קולקציית תכשיטים המתכתבת באופן מושלם עם ההשראה הבדואית ומשלבת גדילים, מטבעות, רקמות ועוד.

היה תענוג לפגוש את האחיות בסטודיו הקטן שלהן ברחוב סלמה בת"א. הן משלימות את המשפטים זו של זו באותה הדרך בה הן משלימות זו את זו בעיצוב הפריטים.הקולקציה נעה בין בגדי קז'ואל עבור מי שאוהבת להראות ייחודית גם ביום-יום (לא קז'ואל מהסוג שתלבשי לעוד יום במשרד), שמלות ערב נהדרות ושמלות כלה.

מידות: בערך 38-42, כיון שרוב הדגמים רחבים הם יכולים להתאים למידות ומבני גוף שונים

מחירים: חולצות: 400-700 ש"ח, שמלות- 500-1800 ש"ח, ג'קטים- 750-1800 ש"ח

אתר SISTER M, ובפייסבוק

ליאור קסטוריאנו

המעצבת ליאור קסטוריאנו שומרת על משרתה כדיילת אויר באל-על במקביל למותג שהקימה. שורשיה בסבא חייט מוכר בת"א ואמא תופרת. מגיל צעיר היא עיצבה בגדים לעצמה וכשהחלו להגיע פניות מכרה גם לחברות, היא עיצבה, אמה תפרה וביחד החזיקו עסק קטן של בגדים שעבר מפה לאוזן. בגיל 30 העסק גדל והיא החלה למכור בחנות בגדי מעצבים בת"א. לא עבר זמן רב, וליאור פתחה חנות עם שותפה בנווה צדק שם מכרה את העיצובים שלה ובגדי יבוא שאספה בנסיעותיה הרבות בעולם מתוקף תפקידה כדיילת. במקביל לכל פעילותה גם למדה לימודי חוץ בשנקר.

נכון להיום ליאור מוכרת בחנויות מעצבים ומחזיקה חנות אונליין בה ניתן לקנות את כל הפריטים של המותג "ליאור קסטוריאנו", את פריטי המותג KT, אותו היא מעצבת עם חברה ופריטי יבוא עדכניים. הנסיעות התכופות והקשרים שליאור יצרה במהלך השנים מאפשרים לה לייצר במפעלים נבחרים בסין ולכן המחירים של הפריטים זולים יותר משל מעצבים דומים שמייצרים בארץ.

הסגנון של ליאור הוא בייסיק עם טוויסט. בגדי קז'ואל מחמיאים באפורים, שחורים וניוד, בגזרות נוחות ובדים נעימים. עבור מי שמחפשת בגדים "לבושים" יותר מייבאת ליאור מכנסיים וחולצות מכופתרות, היא באופן אישי מעדיפה לעצב גלביות, חולצות אוברסייז וג'קטים נינוחים.

הקולקצייה החדשה לחורף כוללת חולצות בייסיק מכותנה, חולצות עם גולף גדול מקטיפה עדינה, חולצות וג'קטים בשילוב אלמנטים בדמוי עור, חולצות משי, קרדיגנים דו צדדיים, ג'קטים א-סימטרים מחממים ושמלות בסגנונות שונים.

המלצה חמה שלי- הגלביה והקרדיגן הדו צדדי.

קפצו לבקר באתר, שם תמצאו תמונות מפורטות של הפריטים, ועבור חלקם גם סרטוני catwalk, שמציגים את הבגד בתנועה, כמו באתרים הגדולים והנחשבים. שאפו.

מחירים: 179-599 ש"ח

המידות- S-L

האתר של ליאור קסטוריאנו, עמוד הפייסבוק

אלף אלף

איילת הרמל ואפרת לוין חברות ותיקות משנות המלצרות בירושלים, בוגרות המחלקה לצורפות ואביזרי לבוש בבצלאל, הקימו את המותג אלף-אלף בשנת 2006 בסטודיו קטן במתחם נוגה ביפו. כיון שלא למדו עיצוב אופנה, הקולקציות שלהן מושפעות בעיקר מאומנות, ולעצב הן למדו עצמאית תוך כדי תנועה. ההרמוניה בעבודה בינהן ניכרת בעיצובים המשותפים היוצרים קולקציה שלמה של פריטים מושקעים ואיכותיים, עם דגש ברור על בדים, טקסטורות והדפסים ייחודיים. ייצור הקולקציות נעשה בארץ ובנוסף אפרת ואיילת מייבאות מותגים נבחרים מחו"ל דוגמת מותג הג'ינסים ד"ר דנים ומותג נעליים ברזילאי איכותי בשם Chiaroscuro.

לפני כשנה הן פתחו חנות גדולה ומרשימה במתחם בזל התל-אביבי ובנוסף ניתן למצוא את בגדיהן בבוטיקים שונים בארץ ובחנות במתחם נוגה. בחנות בבזל תמצאו גם מבחר תיקים, תכשיטים, צעיפים וגרבונים ואוירה נהדרת הכוללת קערה עמוסה מטבעות שוקולד וקנקנן מים מרענן בכניסה. מבחינתן של אפרת ואיילת החנויות הן חלק מהבית שלהן והאוירה הנעימה בהתאם.

קולקציית החורף החדשה מושפעת ממדים של עולם הספורט ולכן תמאו פריטים בבדים אלסטים, חיתוכים המזכירים טרנינגים, ג'קטים השואבים השראה מחליפות ג'ודו, רוכסנים וגימורי גומי. אך אל תטעו, את כל אלו מלווים פריטים קלאסים הנוטים לכיוון האלגנטי בחולצות שיפון מכופתרות, מכנסיים בגזרה גבוהה ומחמיאה, שמלות מקסי יפייפיות ועוד. השילוב בין הספורטיבי לקלאסי יוצר מראה מתוחכם ומחמיא. הצבעים מונוכרומטים בעיקרם  ולצידם תוכלו להתקל באדום לוהט ונגיעות של ורוד וצהוב

מעבר לפריטי הקולקציה הרחבה אלף-אלף מוכרות גם סמפלים יחודיים, one of a kind, דוגמת גופיות עור מקסימות שאם תשימו ידכן על אחת מהן היא תשמש אתכן שנים.

מידות: 36-42 (חלק מהפריטים עד 44)

מחירים:  מכנסיים 450-560 ש"ח, חולצות 290-480 ש"ח, שמלות 420-1100 ש"ח, ג'קטים ומעילים 490-980 ש"ח (טווח מחירים כללי בחנות 120-1500 ש"ח)

אלף אלף בפייסבוק

אסף פלג

אסף פלג הוא דוגמא מצויינת לסיפורים המעניינים שאני מחפשת מאחורי המעצבים שאני פוגשת. אמנם ביליתי במחיצתו פחות משעה, אבל אין לי ספק שיכולנו להעביר שיחה של כמה שעות טובות רק על עברו המקצועי.

סיפורו של אסף פלג (לפחות מבחינת הסיפור שאני הספקתי לשמוע), מתחיל בחנות קונספט שהוא פתח בדירה תל-אביבית. הוא יצר דירה בה כל הפריטים שמילאו את החלל היו מיועדים למכירה- רהיטים, כלי בית, חפצי אומנות ועוד. את הרעיון הזה החליפה בשלב הבא חנות יד שנייה בשם המחתרת בה נמכרו בגדי יד שניה ששופצו ושודרגו ע"י אסף. העסק התרחב והפך לחנות בשם "אלמונית", חלל בן 300 מ"ר בסמטה אלמונית בת"א שבה נמכרו בגדי יד שניה משופצים לצד בגדי מעצבים. אלו היו השנים הראשונות בהן אסף, שלא למד עיצוב מעולם החל גם לעצב ולייצר בגדים.

לפני כחמש שנים זנח אסף את עסקי היד שניה ונרתם כולו לבניית המותג הנושא את שמו "אסף פלג". אסף מעצב לנשים בוגרות, עם דגש על בדים וחיתוכים מחמיאים. בניגוד ללא מעט מעצבים צעירים ששמים דגש גדול על צבעים מונוכרומטים אצל אסף קיימת צבעוניות גדולה בשפע אדומים, סגולים וכחולים ושילובי צבעים שלא רואים הרבה בנוף התל-אביבי.

מה שבלט לי יותר מהכל כשבאתי לראות את הקולקציה החדשה הוא שהפער בין מה שנראה על הקולב לבין איך שהבגד נראה על הגוף הוא גדול. במבט ראשון ודפדוף בין הקולבים לא התחברתי למה שראיתי, אבל בזמן שהייתי בחנות היתה גם לקוחה בשנות ה-50 לחייה, בעלת גוף ממוצע, שמדדה לא מעט שמלות. קשה לתאר כמה הן החמיאו לה. אסף יודע היטב את רזי הבדים והגזרות, ובאמצעות בדים אוספים, חיתוכים גיאומטריים וגזרות א-סימטריות מצליח למצוא את הנוסחה שתחמיא לגוף הנשי.

גם אני נשברתי ומדדתי והצטיידתי בקרדיגן עם צווארון גדול ומחמיא. ממליצה בחום.

לאסף שלוש חנויות- ברחובות, ראשון לציון ות"א. וכן ניתן לקנות את בגדיו ברשת במרמלדה מרקט ובאקסנט.

מידות: 38-44 (ניתן לבצע הזמנות מיוחדות במידות אחרות בתוספת תשלום סמלית)

מחירים: 219-579 ש"ח

האתר של אסף פלג, אסף פלג בפייסבוק

הקונה נחמה בפייסבוק