תוצרת הארץ

תוצרת כחול לבן באופנה תרמז בדרך כלל על מחירים גבוהים. גם אם לא נוכל להנות מהפריטים בארון אי אפשר שלא להתרשם מהדיוק והאיכות. על 2 קולקציות ישראליות חדשות ולצידן מכירה ישראלית שכולה תרומה

לא פעם אני מקבלת הערות בסקירת קולקציות על המחירים המופרזים של חלק מהפריטים. חשוב לי תמיד לציין, גם אני לא יכולה להרשות לעצמי רבים מהדברים שאני כותבת עליהם, אבל במהלך הזמן למדתי להנות ולפרגן לדברים יפים שאני לא יכולה לקנות. הרי גם את רוב יצירות האומנות שאנחנו מאוד אוהבים לא נוכל לתלות בסלון כי הן מעבר להישג ידינו. זה לא עושה אותן פחות יפות או לא ראויות לסיקור.

כשמדובר בפריטים תוצרת הארץ ההנאה שבכתיבה עליהם כפולה. אי אפשר שלא להעריך חברות ומעצבים שבוחרים למרות העלות הגבוהה לייצר בארץ. זה ללא ספק מעלה את המחיר הסופי, אבל כל עוד יש מי שקונה, זה עושה רק טוב לכולם.

בשתי חברות שמייצרות בארץ ביקרתי בשבוע האחרון ע"מ להתרשם מקולקציית סתיו-חורף הקרובה. הפרטים לפניכן-

מאוזנר

לכאורה אין לי ולמאוזנר דבר. מאוזנר פונה לאוכלוסיה שונה ממני, רוב לקוחותיה הן נשות עסקים, עורכות-דין, פוליטיקאיות, נשות חברה ונשות תקשורת ותיקות (ואמא שלי, שלא עונה לאף אחת מההגדרות האלו, אבל היא אישה בשנות ה-70 לחייה שקונה מעט אך איכותי). גם מבחינת המחירים אני לא מפלח האוכלוסיה שיכול להרשות לעצמו לקנות במאוזנר. ובכל-זאת, מדי עונה כשמזמינים אותי לצפות בקולקציה החדשה אני עושה את מרב המאמצים להגיע לראות, כי בפעם הראשונה שביקרתי במפעל של מאוזנר בדרום ת"א התאהבתי בגברת רבקה מאוזנר עצמה שחיה ונושמת את החברה המשפחתית באופן מעורר השראה.

מאוזנר היא לא חברה של טרנדים. הבגדים הם קלאסים עם נגיעות עדכניות בחומרים ובצבעים. בקולקצייה הקרובה ניכרת השפעה קלה של טרנד שילובי הטקסטורות והטרנד הגברי- מחוייט שבאופן קבוע מככב בקולקציות של מאוזנר והשנה קיבל חיזוק.

בולטים במיוחד בקולקציה ג'קטים מדוייקים בגימור מושלם ושימת לב לפרטים (בטנות, תיפורים פנימיים, חיתוכים מחמיאים), מכנסיים בגזרה גבוהה ומחמיאה וקו מעילי עור איכותיים מעור איטלקי.  בכל הנוגע לפריטים מחוייטים במאוזנר עושים עבודה מצויינת. קו הקז'ואל פחות עדכני וכולל חולצות המשלבות תחרות ואפליקציות שונות היוצרות מראה מעט מיושן, אך שומר על איכות גבוהה. מבחר הפריטים גדול ובאופן שוטף אחת לחודש נכנסים דגמים חדשים.

הצבעים בקולקצייה כוללים את צבעי החורף הסטנדרטים- שחור אפור וחום ולצידם אדומים, כחולים וסגולים. הבדים כנדרש ממותג איכות כוללים כותנה, משי, גקארד ומעט פריטים המערבים גם סיבים סינטטים מהאיכות הגבוהה ביותר שניתן להשיג. הבדים מיובאים ברובם מאיטליה, גרמניה וצרפת.

עוד חשוב לציין כי במאוזנר לאורך השנים תורמים לעמותות נבחרות. יסמין מאוזנר הבת המשמשת כסנמכ"לית השיווק של החברה לקחה על עצמה את המחוייבות לתרומה לקהילה.  פעמיים בשנה מתקיים מבצע 'תורמים וקונים' שבו הלקוחות מגיעות עם מוצרים שנאספים ונתרמים לעמותות, מאוזנר מוסיפה לתרומות עודפים משנים קודמות.

לחברה 11 סניפים הממקומים ברובם במרכזים מסחריים קטנים ואינטימים יחסית ו 2 חנויות עודפים.

טווח מידות-38-48

מחירים- 300-3500 ש"ח

אתר מאוזנר

דניאלה להבי

קשה שלא להתאהב בתיקים ובנעליים של דניאלה להבי, או בחנות כולה. גם במקרה שלה מדובר על חברה כחול לבן שמקפידה באופן עקבי לייצר בארץ (למעט דגמי המוקסינים שנתפרו במפעלים מתמחים בפורטוגל). החומרים למוצרים נבחרים בתערוכות באיטליה כשנה לפני השקת הקולקצייה, שם מחפשים פיתוחים מעניינים בתחום העורות שנותנים את ההשראה לקולקצייה כולה.

המאפיין  העיקרי של הקולקצייה לקראת החורף הקרוב הוא חזרה לרכות, לא עוד קוים חזקים וברורים בעור קשיח, אלא שימוש בעור רך ומפנק ועיצוב בקוים מעוגלים ללא זויות חדות (דמיינו צורות גיאומטריות שעיגלו להן את הפינות). מבחינת העורות יש חזרה לשימוש בעור באפולו בעל המראה הטבעי לצד עורות בטכניקות מעניינות של הטבעות וכיווצים (מה שיוצר למשל עור במראה קרוקודיל כשבמקור כמובן לא פגש קרוקודיל מימיו), עורות שעברו עיבודים בלייזר וקיבלו מראה נחשי, וזמש' מנוקד המתכתב עם הטרנד המנומר.

מטריית ההשראה של מעצבי המותג בקולקצייה החדשה היתה גני זן, ומכאן החתירה לניקיון והמעגליות המאפיינים את הקולקציה. בקולקצייה כ-25 דגמים של נעליים וכ-60 תיקים (שיוצאים לחנויות מדי חודש), את החיבור בין התיקים והנעליים רואים לא רק מבחינת החומרים, אלא בעיצוב כולו.

השפעה נוספת המאפיינת רבים מהעיצובים מגיעה מעולם הספורט, הן מבחינת החומרים האלסטים המשולבים בחלק מהדגמים והן מבחינת החיתוכים המזכירים סניקרס או נעליים המאפיינות תחומי ספורט שונים.

לצבעוניות החורפית של שחור וחום מתווספים כחול דיו וכאמל, ומספר דגמים בכסף מושחר.

אהבתי במיוחד את תיקי הקלאץ' הרכים מז'מש בעלי העיצוב היחודי (נסגרים ע"י גלגול החלק העליון) ותיקי הגב שמגיעים בעשרה דגמים שונים. בגזרת הנעליים התאהבתי במגף עור בגובה הברך שחלקו האחורי עשוי לייקרה מוטבעת. פתרון מצויין לבעלות שוקיים רחבות הנתקלות בקושי למצוא מגפיים שייסגרו היטב. אבל ביננו, הייתי לוקחת משם הכל.

מידות הנעליים-36-41 (חלק מהדגמים עד 42)

מחירים: תיקים: 490-2190 ש"ח, נעליים: 690-1890 ש"ח, ארנקים 129-690 ש"ח, אקססוריז 49-890 ש"ח .

להשיג בחנויות הרשת וגם ב –www.daniellalehavi.com

(ולמי שרוצה לנסות להנות מפריט של דניאלה להבי במחיר שפוי- מכירת הסופ"ש הקרוב בבית טפר)

ואם כבר ישראל, הרשו לי להמליץ לכן על ארוע ישראלי במיוחד לרגל החגים.

יריד המתנות השנתי של בנק הפועלים לקראת ראש השנה

מזה שמונה שנים עורך בנק הפועלים יריד מיוחד בשם "בית פתוח לעמותות" שבו מוצעות למכירה יצירות פרי עבודתם של ילדים, בני נוער ומבוגרים החברים ב-45 עמותות מכל רחבי הארץ.

האירוע ייערך ברחבת קמפוס בנק הפועלים בשפיים, במתחם ירוק ועם זאת ממוזג שבו יעמדו 48 שיציעו מתנות מיוחדות לחג. בין הפריטים תמצאו מוצרי מטבח, מוצרי טקסטיל, חפצי נוי, צעצועי ילדים, חפצי יודאיקה, תכשיטים, בגדים, שוקולדים, יינות ועוד, שימכרו בהחל מ-10 ש"ח.

ההכנסות מהאירוע יוקדשו לפעילות העמותות, ככה גם תקנו מוצרים נהדרים וגם תתרמו לקהילה. היש טוב מזה?

היריד יתקיים בקמפוס בנק הפועלים בשפיים, ביום שישי ה-30.08.13, החל מהשעה 9:00 ועד השעה 17:00 ובמוצאי שבת ה- 31.08.13 מ-20:30 ועד 23:00.

עמותת אנוש- שרשרת צבעים- 15 ש"ח

עמותת שיקום אחר- שלישיית כבשים- 150 ש"ח

עמותת דרור בית היוצר- פרחים מקרמיקה- 25 ש"ח

הקונה נחמה בפייסבוק