הנה בא הסתיו

החצבים הראשונים של רשתות האופנה. על קולקציות הסתיו של שלושה מותגים מצטיינים- דורין פרנקפורט, סאקס ואמריקן וינטג'. יש למה לצפות

בחורה עם מחשב נייד

בשיא החום והלחות, רגע לפני שכל הילדים מסיימים את הקייטנות ואצטרך להעביר את הזמן בפעילויות למענם, החלו לזרום ההזמנות להשקות סתיו-חורף 2013/14. זה תענוג גדול להכנס לחדר תצוגה ממוזג עד כדי הקפאה ולחוש מרקמים של בדי חורף מחממים. תענוג קטן לצאת משם.

את הפוסט הראשון בסדרת הפוסטים שאקדיש לקולקציות החדשות, בחרתי להקדיש לשלושה מותגים שמאוד אהובים עליי. המשותף לשלושתם הוא שהייתי מוכנה שהארון שלי יהיה מורכב אך ורק מהפריטים שלהם אבל לצערי אין לי את התקציב הנדרש. דורין פרנקפורט, סאקס ואמריקן וינטג', בשלב זה של חיי אני מסתפקת בלאהוב אותם מרחוק.

דורין פרנקפורט

אני חייבת להודות שלגבי דורין פרנקפורט אני לא מאוד אובייקטיבית. אני התאהבתי בדורין לפני מספר חודשים כשהציגה בפני את קולקציית שמלות הכלה שלה. האישה יפייפיה מבפנים ומבחוץ ולא במקרה היא הפכה להיות לאחת המעצבות המובילות בארץ.

בקיץ האחרון דורין הציגה קולקצייה בשם "רוקוקו בת ים" ששאבה השראה מהמוניות וראוותנות מתובלת בהומור, את קולקציית החורף היא לקחה לכיוון הפוך, שקט ואינטימי והשראתו- העולם החרדי והיהדות בכלל, תוך התייחסות מיוחדת למשפחתיות וחגי ישראל. ההשראה השפיעה על בחירת הבדים המזכירים בחלקם טליתות, הצבעים המושפעים משעת "בן השמשות"  והגזרות הצנועות.

את הבגדים של דורין פרנקפורט צריך לדעת ללבוש. יש נשים שיודעות "להחזיק" בגד, לגרום לו להראות יוצא דופן. ואין הכוונה בהכרח לנשים רזות ותמירות. העניין הוא לא במידה אלא בבטחון המוקרן מבפנים החוצה. או אם תרצו- זה לא הבגד שעושה את האישה אלא האישה שעושה את הבגד. אישה כזו אני רוצה להיות כשאהיה גדולה. ואת הסטאז' שלי אשמח לעשות לבושה בבגדים של דורין פרנקפורט.

בקולקצייה תמצאו שמלות בגזרת A, שפע סריגים, מכנסיים וג'קטים מחוייטים בבדי ברוקד עבים, לצד חולצות כותנה דקיקות וחצאיות מקסי עתירות בד. תענוג.

טווח מידות: 1-5

טווח מחירים: מכנסיים: 390 – 690 ש"ח , חצאיות: 430 – 750 ש"ח , חולצות: 280 -590 ש"ח , ז'קטים ומעילים: 450 – 1,290 ש"ח , סריגים: 390 – 650 ש"ח, שמלות: 490 – 1,500 ש"ח

דורין פרנקפורט בפייסבוק

סאקס

גם על אהבתי לסאקס כבר כתבתי בעבר. בשבוע שעבר, בפעם הראשונה הגעתי לפרזנטציה של קולקציית הסתיו החדשה שלהם. המשרדים של סאקס ממוקמים בלב אזור סואן בדרום ת"א בניגוד מוחלט לאופי השקט והזורם של הבגדים המעוצבים בפנים.

סאקס היא חברה שלא נכנעת לטרנדים אלא שואבת מהם השראה שבאה לידי ביטוי במרומז. באופן כללי יש להם קו מאוד ברור המאפיין את הבגדים. הסגנון בוהמייני קליל וזורם, תוך הקפדה מירבית על איכות הבדים ושמירה על מנעד צבעים מוגבל יחסית. עם זאת מדי עונה משלבים בקולקציות פריטים מעט שונים, אם בקיץ היתה זו צבעוניות נועזת שהפתיעה את הלקוחות הקבועות, בקולקציה הנוכחית אלו הבגדים המחוייטים, או ליתר דיוק- הקו הספורטיבי מחוייט.

בקו הספורטיבי- מחוייט תמצאו 3 קבוצות– קבוצת בגדים המושפעת מבגדי אופנוענים, הקבוצה המטאלית, והקבוצה הספורטיבית בצבעי אדם, כחול, לבן. מן הצד השני תמצאו את הקולקצייה השבטית הקרובה יותר לDNA של סאקס, ובה ארבע קבוצות. קבוצת החומים- משולבים בלבן בבדי קטיפה, עור ומשי. קבוצת האמרלד- הצבע של החורף הקרוב משולב באפור ושחור, קבוצת הנובו-בוהו בבורדו וקרם והקבוצה הלבנה. בכל הקבוצות הוטמעו אלמנטים שבטיים בשילובי בדים, רקמות וגזרות משוחררות.

בנוסף לשני הקוים האלו, חשוב לציין גם את קו הסימפל לייף של סאקס. בגדי קז'ואל קלילים בבדים הכי רכים שיש, בגזרות משוחררות ולא מחייבות ובצבעים שעושים נעים בעיניים וחם בלב. הזהרו, הם ממכרים.

אני באופן אישי מוכנה להפוך את חדר התצוגה של סאקס לחדר הארונות שלי. המבחר גדול וקיימות אין ספור אפשרויות שילוב בין הפריטים. האישה של סאקס משדרת חוסר מאמץ בדרכה להראות נפלא. המעצבות של סאקס יודעות מתי לעצור ולא להפוך את הבגד למעוצב יתר על המידה. זו תכונה חשובה שלעיתים לא מקפידים עליה מספיק ברשתות הגדולות.

טווח מידות: שמלות וחולצות: 0-4, מכנסיים: 1-4

טווח המחירים: חולצות: 500-700 ש"ח, חצאיות:  388-668 ש"ח, ז'קטים: 750-1230 ש"ח, מכנסים: 720- 580 ש"ח, שמלות: 580-900 ש"ח, סריגים: 480-660 ש"ח, גופיות: 440-520 ש"ח

אתר סאקס

אמריקן וינטג'

בבואי לכתוב על קולקציית הסתיו של אמריקן וינטג', עברה לי בראש המחשבה שאין צורך בשום מילה, התמונות יעשו את העבודה בזכות עצמן. ובכל זאת, אספר לכן בקצרה על קולקציית הסתיו של החברה המופלאה הזו (שלמרות שמה המטעה היא לחלוטין צרפתייה).

על רמת האיכות והנוחות אין צורך להכביר במילים, זו תמיד היתה נקודת החוזק של המותג- בדים משובחים ותפירה קפדנית. רוב הקולקצייה מבוססת על צבעים מונוכרומטים ולצידם גוונים המשתנים מדי עונה. בחורף הקרוב יהיו אלו  שמפניה, וויסקי וקוניאק, מהגוני וחאקי (להלן- חומים חמים) ומולם צבעים מטאלים וכסופים וזריקות צבע של בורדו, צהוב וכחול. הקולקצייה מצטיינת בפרינטים העדינים המעטרים מכנסיים וג'קטים רכים, ההשראה להדפסים נלקחה מעולם הציור והם מזכירים צבעי מים, כתמי צבע ומשיכות מכחול ובהתאם צולם הקטלוג בסטודיו של צייר פעיל.

לגזרות הבסיסיות של אמריקן וינטאז' נוספו השנה דיטיילים הבאים לידי ביטוי ברוכסנים, שתמצאו לא רק במכנסיים, אלא גם בסריגים, בג'קטים, בחצאיות ובשמלות. באופן כללי עושה רושם שבאמריקן וינטג' עושים מדי עונה עוד צעד לכיוון ה"לבוש" יותר, אך עדיין לא מוותרים על ה DNA ההתחלתי של בגדי הבייסיק קז'ואל המהוקצע.

בעונה הקרובה לראשונה הקולקצייה כוללת גם מבחר תיקים- תיקי גב, ארנקים, תיקי צד, קלאץ ותיקי איפור, עשויים קנבס או עור, ומצטיינים בצבעוניות רגועה המשתלבת עם קולקציית הביגוד.

בולטים כבכל עונה קולקציית הצעיפים בצבעים מרהיבים וסריגי האוברסייז שעושים חשק להכנס אליהם ולא לצאת.

ומי היא הבחורה של אמריקן וינטג'? הקולית, זו שהכל נראה עליה נפלא, בעלת טעם משובח ויכולת ליצור שילובים לא קונבנציונלים באופן טבעי. וכן, גם כסף לא חסר לה.

טווח מידות: נשים: L-XS גברים: S-XL

טווח מחירים: גופיות וחולצות – 169-939 ש"ח, מכנסיים –  261-659 ש"ח, שמלות – 429-769 ש"ח, ז'קטים – 450-1689 ש"ח, אקססוריז – 169-1499 ש"ח

אתר אמריקן וינטג'

הקונה נחמה בפייסבוק