נשים מגשימות חלומות ומעוררות השראה

האחת סיימה את שלב גידול הילדים והתפנתה לאהבתה לוינטאז' ואסתטיקה, השניה בנתה עצמה בתחום הצורפות במהלך שני עשורים, השלישית, עזבה קריירה צבאית ופתחה עסק ביתי. נשים מעוררות השראה

בחורה עם מחשב נייד

לרוב כשאני מגיעה להשקות, תצוגות ופרזנטציות, מדובר בחברות גדולות עם מנהלי שיווק, מנהלי מדיה, ומנהלי חנויות ובארועים הכוללים קייטרינג משובח והרבה קולגות, עיתונאים ובלוגרים, מה שהופך בעיקר לארוע חברתי. חלילה לי מלקטר, זה נחמד ונעים, אבל נדיר שבארועים האלו יוצא להכיר את העסק באמת, את מי שיזם אותו, חלם עליו והפך אותו למציאות.  ובמילים פשוטות, בחברות גדולות אנחנו פוגשים לרוב רק את התוצאה, לא את הנשמה שעומדת מאחוריה.

והנה יצא שהוזמנתי לשלוש פרזנטציות אינטימיות, של שלושה עסקים יוצאי דופן של נשים מעוררות השראה שעם כל אחת מהן ניהלתי שיחה ארוכה ויכולתי לראות את הניצוץ בעיניים שהצית את העסק שבנו בשתי ידיים.

אסתר ובלנקה-

כבר מהשניה שכף רגלך תדרוך בחנות הנפלאה הזו תתאהבי. בחנות עצמה, בבגדים ובתכשיטים ובאסתר הבעלים (וכנראה שגם בבתה בלנקה אותה לא יצא לי לפגוש).

אסתר (אתי), שטרם מלאו לה 50 ונראית בת 30, היא אמא לארבעה וסבתא לשלושה שהקדישה את מרבית חייה לטיפול בילדים תוך כדי עיסוקים צדיים שונים. מאז ילדותה אהבה אסתטיקה ואופנה ונמשכה לישן והמיוחד. במהלך השנים למדה הנדסת בניין ועיצוב מטבחים ואמבטיות והחלה משפצת בתים של משפחה וחברים עד רמת הפרט האחרון בסטיילינג.

מאז ומעולם הסתובבה בשווקים ברחבי העולם ואספה תכשיטים, בגדים, ריהוט, ואינספור פרטי וינטאג' שעיטרו את ביתה ואת הבתים אותם עיצבה. לפני מספר שנים החלה לעצב תכשיטים, תוך שהיא משתמשת באבנים ואלמנטים עתיקים שרכשה בשווקים. הילדים גדלו ורעיון החנות החל לרקום עור וגידים. במהלך טיול מקרי בת"א ראתה אתי שלט "להשכרה" על חורבה ברחוב ירמיהו בת"א והחליטה שזה המקום הנכון.

את כל השיפוץ ועיצוב החנות ביצעה אסתר לבדה בעזרת חברים ומעט בעלי מקצוע. התוצאה, כמובן, מרהיבה. כל מה שנמצא בחנות כולל שידות התצוגה, האהילים, השולחן והכסאות, מוצעים למכירה. אבל העיקר מתרכז בתכשיטים מעשה ידיה של אסתר ומבחר בגדים, ברובם יד שניה שנבחרים בקפידה.

לא מדובר בחנות יד שניה סטנדרטית, אלא בשפע שמלות וינטג' אמיתיות, החל משנות ה-20 ועד שנות ה-80, ולצידן, מבחר קטן של שמלות חדשות בסגנון וינטאג', ובנוסף, קומבניזונים, שמלות כלה מרהיבות, נעליים יחודיות, כובעים ותיקים, כולם יד שניה שטופלו באהבה ע"י אסתר.

יש לקחת בחשבון, שמידותיהן של רוב השמלות די קטנות. אבל אם את חובבת וינטאג' אמיתית, במידות 36-40 לערך, לא תוכלי לצאת בידיים ריקות.

מחירים– תכשיטים: 170-2600 ש"ח, 80 עד 4400 ש"ח (רוב השמלות נמכרות במאות שקלים, המחיר הגבוה בחנות הוא 4400 ש"ח לשמלת כלה מרהיבה משנות ה-20). שידות ומנורות החל מ-3500 ש"ח.

ירמיהו 8 ת"א. א'-ה' 10:00-19:00, ו' 10:00-14:00

אסתר ובלנקה בפייסבוק

טובי פרבר-

את טובי פגשתי בחנות התכשיטים הנעימה שלה ברחוב בן יהודה בת"א, אישה מקסימה ומסבירת פנים עם אישיות צנועה ונעימה שעושה חשק להיות חברה שלה ולשבת לפטפט על כוס קפה.

טובי מעצבת תכשיטים  מזהב 18 קרט בשילוב יהלומים ואבנים איכותיות, הבסיס לעבודתה של טובי הוא חוסר שלמות במובן שכל התכשיטים נעשים בעבודת יד בסטודיו, ולא עוברים ליטוש מושלם אלא שומרים על ציביון טבעי. עם זאת, חוסר השלמות יוצר תכשיט מושלם בדרכו, המחבר בין גמישות ונוקשות, עוצמה ועדינות, בולטות וצניעות, לתוך כדי שלם הרמוני.

רבים מתכשיטיה של טובי יכולים לשנות צורה ולהתאים עצמם להופעה בה בחרה הלקוחה. כך יכולה אותה השרשרת להענד בשלוש דרכים שונות לשם הגיוון, לעגילי החישוק הבסיסיים יכולים להתווסף תליונים בגדלים וצורות שונות והטבעות משתלבות זו בזו בצורה הרמונית, פתרון נפלא לשילוב טבעת אירוסין ונישואין למהדרין.

טובי מצליחה בדרכה הייחודית ליצור תכשיטים שאינם מוגזמים או ראותניים ועם זאת בעלי אמירה משמעותית. רוב הפריטים הם one piece, ואת רובם ניתן להתאים לגודל והאורך שהלקוחה מבקשת. בנוסף, טובי תשמח לשפץ תכשיטים ישנים, וליצור תכשיט חדש מזהב או אבנים שברשותך.

מחירים– צמידים: 1400-14,500 ש"ח, עגילים: 2500-8900 ש"ח, טבעות: 1000-26,500 ש"ח, שרשראות: 2500-19,500.

בן יהודה 173, תל-אביב

אתר טובי פרבר

בוטיק גלריה דפנה-

גם דפנה חרפק' היא עוד אחת מאותן נשים אמיצות שעזבו קריירה עם הכנסה בטוחה ותנאים נוחים ופנו להגשמת חלום ישן.

דפנה עזבה את צה"ל אחרי 24 שנות שירות וחיפשה פרנסה שתשלב את אהבתה לדברים יפים ואת היותה אם חד הורית לבן צעיר. היא החלה לאסוף דברים יפים ולערוך מכירות בביתה בגני תקווה. עם הזמן, התפתחו המכירות החד פעמיות לחנות גלריה של ממש הממוקמת בתוך דירתה של דפנה. בין הפריטים ניתן למצוא, תכשיטים, בגדים, תיקים, כלי בית, ריהוט שעבר שיפוץ, עבודות יד ועוד. כל מה שדפנה מאתרת ואוהבת היא מציעה ללקוחותיה.

חלק מהדברים (בעיקר בגדים) מיובאים, חלקם אותרו בשווקים שונים וחלקם מגיעים אליה ישירות מהאומנים. משיחתי הקצרה עם דפנה, ברור לי שתענוג לבוא לקנות אצלה ואין פלא שהיא גיבשה לה קבוצת לקוחות קבועות המעדיפות לערוך קניות באוירה ביתית על כוס קפה ושיחה נעימה, מאשר בקניון עמוס.

הפריטים משתנים באופן תדיר ומתפתחים בהתאם לטרנדים ובעיקר בהתאם לקהל הלקוחות.

מחירים– 59-1000 ש"ח.

בוטיק גלריה דפנה חרפק, אילות 6 גני תקווה,052-8581128

הקונה נחמה בפייסבוק

צילומים: יח"צ