לקנות, להשקיע, להשפיע

מיזם חברתי חדש בתחום האופנה מזמין אתכן להפוך שותפות בחנות בגדים מקסימה. כל הפרטים על Co.Co. Collective Collection בפנים

בחורה עם מחשב נייד

מזה זמן אני שומעת סביבי על המיזם החדש CO.CO. מילים כמו "שיתוף", "חברתי", "שקיפות", ודומותיהן נזרקו לחלל האויר וגירו את יצר הסקרנות שלי. בשבוע שעבר הוזמנתי להכיר את הפרוייקט מקרוב, להבין על מה המהומה ולשאול את כל השאלות שעדיין נותרו לי פתוחות גם לאחר שקראתי לא מעט כתבות.

גאוני. זו המילה האחת שבחרתי בכדי לסכם את הרעיון. ייתכן ואני מפספסת כמה דברים, בוודאי יש ספקנים שיעלו שאלות שלא עלו בראשי. אבל אני פה בשביל לדווח על מה שאהבתי, לא בשביל לחפש חורים בתסריט.

Co.Co. Collective Collection כשמו כן הוא, מיזם אופנתי שיתופי, שנהגה ע"י צפרא פרלמוטר ודליה קפוזה, דמויות מרכזיות בעולם האופנה הישראלי (פרלמוטר בעברה מעצבת אופנה ראשית בקסטרו ובשנים האחרונות עברה לצד העסקי בחברות אופנה גדולות, לקפוזה עבר של 22 שנה בקסטרו ולאחריו שת"פ עם המעצבת ליהי הוד, הוראה בשנקר ויעוץ לחברות מובילות). אליהן הצטרפה עיתונאית האופנה הותיקה והמוערכת שירה ברויאר וארבעה שותפים נוספים מתחומי הטכנולוגיה,האופנה והתוכן.

איך זה עובד? קו.קו נשען על מודל עסקי שיתופי, החברה היא בבעלות הצוות המייסד, אליהן הצטרפו ויצטרפו משקיעים תמורת שותפות יחסית בהתאם לסכום ההשקעה. את הצעד הראשון עשו באמצעות הלוואת בעלים ע"ס 250,000 ש"ח והשקעה של 250,000 ש"ח נוספים שנאספה מכספם של 25 השותפים הראשונים שהשקיעו  10,000 ש"ח כל אחד. עם 500,000 ש"ח יצאה החברה לדרך, נשכר חלל המשמש כחנות מרווחת ומשרדים, ונתפרה הקולקציה הראשונה. נכון להיום ממשיך גיוס המשקיעים (ובעיקר משקיעות). סכום ההשקעה המינימלי עומד על 1000 ש"ח. בתמורה, כל אחד מהמשקיעים רשאי להנות מזיכוי ע"ס סכום ההשקעה לרכישת בגדים בחנות (שליש מסכום ההשקעה מדי שנה במשך שלוש שנים, לאחר שלוש שנים זכאים השותפים ל25% הנחה קבועה).כשיגיעו הרווחים הם יחולקו בין השותפים על-פי חלקם.

נכון להיום החברה כוללת 65 שותפים (ובנוסף שבעת המייסדים), והגיוס עומד על 700,000 ש"ח. המטרה הסופית היא לגייס שני מיליון ש"ח כך שהיד עוד נטויה.

בקו.קו מקפידים על שקיפות מלאה. נערכות פגישות שותפים ודיונים פתוחים לגבי אופי החברה, מועלים רעיונות עסקיים ועיצוביים ועוד. כך למשל הוחלט כי כשהחברה תניב רווחים 10% מהם יועברו לטובת פעילות חברתית שתבחר ע"י השותפים. החלטה נוספת נתקבלה לגבי השכר שישולם לעובדים- השכר הגבוה לא יעלה על פי 10 מהשכר הנמוך בחברה.

הרעיון העסקי נהדר, אבל מה לגבי הבגדים? בקו.קו תמצאו בגדים איכותיים בעיצוב נקי ושמרני. ניתן לומר כי המותג פונה לנשים בנות 30+ בעלות טעם קלאסי מעודן ופשוט. בכל הבגדים ניתן דגש גדול על נוחות ואיכות. הקולקציה לקיץ 2013  הומוגנית ומודולרית, כמעט כל הפריטים משתלבים זה בזה ליצירת הופעות שונות בסגנון דומה. רוב הקולקציה בנויה על צבעים מונוכרומטים ולצדן שמלות כותנה וחולצות טריקו צבעוניות. הגזרות שומרות על מרחק בין הבגד לגוף, ומותאמות גם למי שעברה את מידה 38.

לצד בגדי הנשים נמכרים במקום גם בגדי הגברים של סקץ' (בעיצובו של יוסי קצב המוכשר), תיקים של לסטר, ותכשיטים בעיצובים שונים. בעתיד ישמחו בקו.קו להכניס מעצבים נוספים כשהתנאי הוא שיהיו שותפים ככל שותף אחר ויעמדו בקריטריונים שתציב החברה.

את הבגדים ניתן לרכוש בחדר התצוגה הממוקם ברחוב קהילת סלוניקי 7, נאות אפקה, תל אביב, או בחנות הוירטואלית באתר החברה.

טווח המידות-36-46

מחירים: חולצות 129-350 שח , מכנסיים 250-450 שח , שמלות 400-800 שח , חצאיות 250 שח, גופיות 100-150 שח , אקססוריז 120-350 שח

צפרא פרלמוטר כתבה לפני כשנה בסלונה על המיזם- כאן , תענוג לראות חלום שמתגשם.

CO.CO בפייסבוק

אני התאהבתי. עוד לא הפכתי שותפה אבל כבר רכשתי לי פריט ראשון ובהחלט הרגשתי ערך מוסף גם בקניה הקטנה שלי. ממליצה בחום!

הקונה נחמה בפייסבוק