קסטרו עושה שמח

בחורה עם מחשב נייד

כבר כשכתבתי את פוסט תחזיות הטרנדים לאביב קיץ 2013, היה לי ברור שאכתוב פוסט המשך ובו אתמקד בדרך בה תרגמו רשתות האופנה הגדולות את הטרנדים לבגדים לבישים ובני השגה עבורנו. בסופו של דבר, בגדי המעצבים נהדרים לצפיה, אבל מעבר לעניין הכלכלי, רובם לא מהסוג שיכול להלבש ע"י כל אחת בכל מידה וגיל ואנחנו נדרשות לתרגומים שיתאימו אותם ללבישה יומיומית ע"י מי שאינה צועדת על המסלולים ועדיין רוצה להרגיש אופנתית.

את יריית הפתיחה לכתיבת הפוסט סיפקה לי תצוגת האופנה המסורתית של קסטרו שנערכה השבוע לקראת אביב-קיץ 2013. קסטרו לא חסכה כספים ומאמצים והשיקה את הקולקציה שלה בתצוגת אופנה מושקעת כהרגלה. למעט שבוע האופנה שזו היתה רק שנתו השניה, תצוגת האופנה של קסטרו היא הארוע האופנתי הישראלי המדובר ביותר בשנים האחרונות והמקום היחיד בו מתקבצת כל תעשיית האופנה, מעצבים, כתבים, בלוגרים וסטייליסטים (לצד סלב השעה) לארוע שמכבד אותם ואת האופנה. כן ירבו.

קסטרו הציגה קולקצייה שעוקבת בקפדנות אחרי מגמות הטרנדים בעולם. בזה כוחה של החברה. אין שם יומרנות ליצור שפה יחודית ואמירה אופנתית נוקבת. המעצבים המוכשרים של קסטרו עסוקים בזיהוי הטרנדים הצפויים, מוקדם ככל האפשר ותרגומם לפריטים לבישים תוך התאמתם למזג האויר הישראלי ולטעמן ומידותיהן של לקוחות החברה בארץ.

ממה שנצפה בתצוגה, הטרנד המרכזי שתופס מקום הוא צבעי השחור לבן. לא זכור לי טרנד שנכנס כ"כ חזק וכ"כ מהר, עד כדי כך שכמעט הצליח להמאיס עצמו טרם התחילה העונה. הטרנד כולל בעיקר פסים בורסיות שונות ולצידם הדפסים גיאומטרים וגראפים אחרים. אלו משולבים בגזרות של שנות ה-60, שמלות קצרצרות בגזרת A , חצאיות מיני בגזרה גבוהה משולבות עם גופיה קטנה חושפת בטן, שרוולים תפוחים, ומכנסי סקיני באורך 7/8.

הטרנד הבא שקסטרו תרגמו הוא הטרנד המטאלי, הכולל גווני כסף וזהב לצד לבן, כחול וורוד באפקט מטאלי. אני באופן אישי, אולי בשל גילי המופלג, לא מחבבת את המראה המנצנץ. אבל אני מניחה שלא מעט נערות ישמחו לבלוט בשטח ולזהור למרחקים. הניצוץ המטאלי המעודן בבגדים הלבנים נראה נהדר והנעליים המטאליות היו מושלמות.

טרנד חזק נוסף, שנשאר איתנו מעונות קודמות הוא הטרנד  הפרחוני. לקראת האביב קסטרו עבדו על הדפסים דיגיטליים שיוצרים מראה תלת מימדי מרהיב להדפסי הפרחים. בנוסף, השימוש בדרך הדפוס המיוחדת הזו, מאפשרת למקם את ההדפס בכל מקום בו יחפוץ המעצב וכך ההדפס יכול להשפיע על הגזרה כולה. הפרחים של קסטרו גדולים צבעוניים ויחודיים להם. אני אישית מאוד אהבתי את השילוב שנעשה בין פריטים פרחוניים לבין פרטי הפסים בשחור ולבן. זה לא מראה מובן מאליו ולא רבות יאמצו אותו, לטעמי הוא נפלא.

אלמנט נוסף שנצפה על המסלולים של קסטרו הוא רקמה. גם במקרה הזה הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ליצור בדים שלא נראו קודם. היום ניתן לרקום כמעט על כל סוגי הבדים כולל השקופים והעדינים ביותר. בקסטרו אהבו במיוחד רקמה גסה בקורל עז על גבי פריטים בצבע כאמל. שילוב צבעים מקסים. בחלק מהפריטים שולבו אבני חן וניטים עדינים (שהחליפו את המאסיבים מעונת החורף).

2 טרנדים נוספים שהזכרתי בפוסט הקודם הם עור והופעה לבנה. היה מעניין לראות איך יפצחו בקסטרו את טרנד בגדי העור ע"מ שיתאים לקיץ הישראלי. יאמר לזכותם שהם עשו זאת מצויין ע"י שימוש בבד דמוי עור בטכנולוגיה גבוהה, החל במכנסיים קצרים, דרך ווסטים ללא שרוולים ועד שמלת מיני מקסימה המאווררת ע"י חיתוכים דיגיטלים קטנים.

בגזרת הפריטים הלבנים, היו לא מעט פריטים קלאסים מנצחים בתוכם שולבו גם משחקי שקיפויות וטקסטורות. גם פה הוכיחו המעצבים של קסטרו כי למדו היטב את התצוגות של מעצבי העל לקראת אביב קיץ 2013 (לעיתים טוב מדי, מה שהוביל לדגמים שכמעט והועתקו ממסלולי התצוגות).

אלמנט נוסף שנראה אצל מעצבי העל ובמיטב השמלות על השטיחים האדומים- חיתוכים גיאומטריים בבד. גם לזה קסטרו נתנה את הפרשנות שלה במספר דגמים.

קבוצה בולטת נוספת היא זו הכחולה שמתרכזת בקשת של כחולים ובינהם פריטים לבנים המעוטרים בדפוס פרחוני כחול ועדין המזכיר כלי פורצלן. ההדפסים הדגיטליים ממוקמים על העיצובים בצורה מחמיאה ומחושבת ומדגישים את קוי המתאר של הגוף.

בנוסף הציגו בקסטרו קו אביזרים נהדר- נעליים, תיקים, חגורות, משקפי שמש ותכשיטים. כולם לפי צו האופנה. הרבה שימוש בצבעים מטאלים (שאני אישית מאמינה שמקומם באביזרים ולא בבגדים), שימוש באבנים ופאייטים, צבעוניות מול פרטי שחור ולבן, אוירת שנות ה-60 לצד אביזרים במראה קש ועץ. קסטרו ללא ספק נותנת מקום של כבוד לאזור האקססוריז והנעליים ועושה את זה מצויין.

כמה נקודות לסיכום-

1. קסטרו מתרגמים טרנדים ולא מתנצלים. אפשר אולי לבקר את חוסר המקוריות בעיצובים שלהם אבל הם ללא ספק נותנים לצרכניות האופנה את התשובות ההולמות למה שקורה בעולם ובכך כוחם כחברה מסחרית.

2. קחו בחשבון כי הדגמים בתצוגה הותאמו לדוגמניות, מה שנראה לכן מאוד קצר, סביר שיהיה פחות קצר כשיופיע בחנות. וכן, הדוגמניות רזות מאוד ולא מייצגות את האוכלוסיה ואת רוב הדגמים שהוצגו רצוי שמי שאינה דוגמנית לא תלבש. אבל זו תצוגת אופנה, בואו נמנע לרגע מהביקורת הכל-כך מקובלת.

3. לא כל הדגמים בתצוגה ימכרו בחנויות ולהיפך. זכיתי לבקר בשואו רום של קסטרו כמה ימים לפני התצוגה וראיתי שם לא מעט דגמים מקסימים שלא הוצגו על המסלול ויגיעו לחנויות, בסופו של דבר מה שנמכר בחנויות ולא מה שמוצג על המסלול הוא המבחן האמיתי. בחנויות תמצאו קולקציית ג'ינס משובחת, סריגים יפיפיים, ג'קטים מוצלחים ועוד.

4. כמיטב הרשתות הגדולות, גם קסטרו היום מפרידה בין הקו ל"צעירות" לקו הבוגר שנקרא "BLACK". לא תמיד ניתן לזהות במדוייק לאיזה קו משתייך כל פריט. בעיקרון בקו הבוגר יש הקפדה יתרה על הבדים, הגזרות מחויטות יותר ולשמלות והחצאיות נוספים מס' ס"מ באורך. הכוונה היא לפנות לאוכלוסיה של נשות קריירה הזקוקות להופעה "משרדית", אם כי תמצאו מסגרת ה BLACK גם לא מעט פרטי קז'ואל מוצלחים.

במקביל התחלתי לעבוד על פוסט שיכלול תרגומים נוספים של הרשתות הגדולות לטרנדים שהוזכרו. כיוון שעדיין לא כל הקולקציות הגיעו לחנויות ולא הכל אושר לפרסום זה ייקח מעט זמן. מהחומר שקיבלתי בינתיים אני יכולה לומר שיהיה קיץ טרנדי (וחם).

את הניצנים הראשונים תוכלו למצוא בינתיים בעמוד של "הקונה נחמה" בפייסבוק, לעידכונים על מבצעים שוים, מכירות מיוחדות ודברים יפים.