טרנדים לאביב-קיץ 2013

בחורה עם מחשב נייד

הרשת מלאה בתחזיות הטרנדים לאביב-קיץ 2013 כפי שנצפו בתצוגות האופנה של המעצבים המובילים בעולם (לאנשי האופנה הבכירים אלו חדשות ישנות, בימים אלו כבר מציגים מעצבי העל את הקולקציות לסתיו-חורף 2013-2014).

ההתרשמות הכללית שלי- אין חדש. את הכל כבר ראינו, את הרוב כבר ניסינו. העשורים הקודמים חוזרים ברוטציה, הצבעים משתנים בשוליים, הגזרות מתארכות או מתקצרות בסנטימטרים ספורים, וכך גם הרווח בין הבגד לגוף.

כל זה לא גורע מההנאה שבצפיה בכמה יצירות מקסימות שמציגים לנו המעצבים מדי שנה. ולנו, פשוטות העם, נותר להחליט מה אנחנו מאמצות ואיך אנו מעדנות את ההופעות על מנת שיהיו טרנדיות אך לבישות.

בתמונות שבחרתי עבורכן ניתן לראות את הטרנדים משתלבים זה בזה, הדפסים מודרנים עם גזרות של שנות ה-60, צבעי ניאון בחצאיות עפרון ועוד. וזה בעצם כל הרעיון, לדעת לשלב במינון הנכון מבלי שההופעה תהפוך להיות פלקט של טרנדים. אני אישית לא חובבת טרנדים גדולה ואם מצאתי אחד שאהבתי, אני אשמח לשלב אותו בד"כ בשוליים (למשל באקססוריז- תיק, צעיף וכיו"ב).

אז מה מציעים לנו?

הדפסים גרפים וגיאומטרים– אחד הטרנדים הבולטים ביותר על מסלולי התצוגות. באביב ובקיץ בנוסף להדפס עצמו, נראה גם חיתוכים גיאומטרים בבד. כשלובשים הדפסים חשוב להמעיט באקססוריז ולשלב עם פריטים שקטים.

Holly Fulton

Marc by Marc Jacobs

Mary Katrantzou

צבעים מטאלים– אני חושבת שיש גיל מסויים שבו חצאית מטאלית נראית יותר כתחפושת זולה מאשר כאופנה. אבל לצעירות (מאוד) מביננו, המעצבים מציעים שפע דגמים מטאלים. ע"מ לגרום למראה להיראות מתוחכם במידה, רצוי לשלב עם פריט בסיסי בצבע טבעי וחלק וגם במקרה הזה להמנע מאבזור מיותר. התרגומים לטרנד הזה שאני ראיתי עד כה ברשתות הגדולות, רחוקים מלהיות מוצלחים.

Jonathan Saunders

Jonathan Saunders

חצאית עפרון– מעולם לא יצאה מהארונות הקלאסים ויש המכנים אותה "זהב אופנתי". בקיץ הקרוב היא חוזרת אלינו בגרסאות צבעוניות ובהדפסים (גראפים כמובן).

Roland Mouret

Erdem

צבעי פלורוסנט (ניאון) – לא התחברתי אליהם בקיץ שעבר וסביר שלא אתחבר גם בקיץ הנוכחי. לפי מה שנצפה על המסלולים הצבעים הזרחניים זורחים קצת פחות ותופסים יחסית מעט נפח בקולקציות. השנה מוסיפים להם גם נגיעות ברק ומנסים ליצור מראה עדין יותר מזה שהיה מקובל בשנה שעברה. (במקביל נראו גם לא מעט צבעי פסטל, גם הם לרוב לא מחמיאים מעל גיל מסויים). למזלנו, יותר מכל הצבעים יבלטו השנה שילובי שחור-לבן.

Antonio Berardi

Osman

עור- כי אביב אירופאי מאפשר ללבוש עור ולנשום במקביל. את העור ראינו גם בשבוע האופנה הישראלי כי כאלה אנחנו, בינ"ל. על מסלולי התצוגות בעולם בגדי העור קיבלו מראה מנופח, עם דגש על מראה של כתפיים גדולות ומרובעות. (מראה הכתפיים המרובעות תקף גם בשימוש בבדים אחרים כטרנד מקובל לקיץ הקרוב).

Chanel

Loewe

נוסטלגיהשנות ה-90. על אף שעברו רק 20 שנה, בתרבות האינסטנט שלנו שנות ה-90 כבר נחשבות לנוסטלגיה. ג'ינס באגי, גזרות גבוהות, רוח נעורים, מראה "מלוכלך" (גראנג') ושפע גזרות לא מחמיאות, עומדים לתפוס מקום על המדפים בחנויות.

Ashish

Balmain

לבן– כל קיץ מחדש. כי אי אפשר להחליף טרנד מנצח. נקי, טהור ואלגנטי, משולב עם עצמו או עם שחור, בשכבות, בגזרות מעוצבות או בבדים רכים.

Alexander Wang

Jil Sander

מכנסי ברמודה– מכנסיים עד הברך בגזרות משוחררות. חשוב לדעת לשמור על פרופורציות כדי לא ליצור מראה מבולגן  ולא ליפול קורבן לטרנד הזה שרחוק מלהחמיא לכל אחת.

Nanette Lepore

Chloe

שנות ה-60. שוב. כי מד מן פה בשביל להישאר. דגש על הגזרות הישרות והקצרות, ההדפסים האמורפים והפרחים שלרוב מופיעים כאפליקציות על הבגד ולא כהדפס.

PRADA

Moschino

Louis Vuitton

פסים (וריבועים). אם לא שמתן לב לפסים שמקיפים אותנו מכל עבר, כנראה לא יצאתן מהבית בזמן האחרון. פסי אורך, רוחב או אלכסון, הכל לוקח. הבולטים הם פסי שחור לבן, אבל במסלולים ממליצים גם על פסים בדובדבן, כחול נייבי וירוק דשא (רצוי שיהיו משולבים בפסים לבנים).

Marc Jacobs

Michael Kors

Oscar de la Renta

עוד טרנדים שדובר עליהם בפרשנויות שונות של התצוגות הגדולות וייתכן ועוד נפגוש- בדי רשת, הדפסים אוריינטלים, הדפסי חיות (ולא רק הטקסטורה, אלא החיה עצמה- פילים, ציפורים, ואוירת ג'ונגל באופן כללי), בדים פרחוניים, משחקי שקיפויות ומשחקי נפחים, שמלות בסגנון ספורטיבי, נעליים שטוחות ועוד. כאמור- אין חדש תחת השמש ועם מבחר האופציות נראה כי קשה יותר להתלבש מחוץ לטרנד מאשר בטרנד.

הרשתות הגדולות והמעצבים הישראלים עבדו במרץ לתרגם את הטרנדים העולמיים לאופנה שאנחנו נוכל להנות ממנה. בימים אלו מתחילות ההשקות והתצוגות לקראת אביב- קיץ 2013, בהן נצפה בתוצאות. בתכנון שלי לארגן לכן פוסט עם התרגומים הנגישים של הטרנדים שהוצגו פה ואחרים.

בינתיים אתן מוזמנות להכנס לעמוד של "הקונה נחמה" בפייסבוק, לעידכונים על מבצעים שוים, מכירות מיוחדות ודברים יפים.

כל התמונות נלקחו מאתר glamourmagazine