בשביל להיות יפה צריך לסבול?

השבוע ביקרתי עם הבכור לראשונה אצל אורתודנט, רופאת השיניים זיהתה מנשך הפוך ושלחה אותנו למומחה. הילד רק בן 9 ומתחיל במירוץ לתקן את הפגמים. כשיצאנו, הוא שאל אותי אם יישור שיניים זה כואב, הסברתי שזה כרוך באי נוחות ולא יכולתי להמנע מלהוסיף משפט שמלווה אותי לאורך השנים "בשביל להיות יפה צריך לסבול"  (לשמחתי הוא כבר מכיר את אמא שלו מספיק טוב והגיב בחיוך חושף שיניים עקומות. היישור אגב, נדחה בינתיים).

אני נעה בחיי בין המנטרות "בשביל להיות יפה צריך לסבול" ו "את הכי יפה כשנח לך". בואו נסכם, שהחיים אינם שחור ולבן, ועניין השילוב בין יופי ונוחות נופל, כמו דברים רבים אחרים, בתחום האפור.

אני למשל, מאוד אוהבת נעלי עקב, מבחינתי שילוב של סקיני ג'ינס איכותי, חולצת כפתורים, גקט מחוייט ונעלי עקב עדינות, הם אחד המראות היפים שניתן ליצור. ובכל זאת, נדיר שתמצאו אותי צועדת על עקבים, עוד לא מצאתי את הזוג שאוכל לנעול מעבר לשעה מבלי להתחיל לקלל את זה שעשני אישה. מן הצד השני, תוכלו למצוא אותי לעיתים לבושה בבגדים ש"נוח" לא תהיה המילה הראשונה שתקפוץ לכם בראש אם תתבקשו להגדיר אותם (אם כי מבחינתי ג'ינס, למשל, נוח בהרבה מטרנינג).

לאחרונה קיבלתי למייל שפע תמונות של מה שנקרא "נעלי נוחות" מרשת אוריג'ינלס. אני מודה, נעלי נוחות מעולם לא קרצו לי. מבחינתי כמעט כל נעל שטוחה ורכה נוחה מספיק. אני לא עובדת בעבודה שדורשת עמידה או הליכה מרובה, לא מבלה את זמני על אדמות כורכר או חצץ ולא סובלת מבעיות מיוחדות בגב, בברכיים או בכפות הרגליים (כל זה נכון להיום, אולי את המחיר על הנעליים שאני נועלת אשלם כשיעברו השנים).

מהצצה ראשונה בתמונות הבנתי 2 דברים עיקריים: נעלי נוחות ברוב המקרים לא יוכלו להכנס לקטגוריה הבסיסית של "יפה", ונעלי נוחות יוכלו בקלות להכנס לקטגוריה של "יקר". הרעיון מאחורי "נעלי נוחות" כולל התייחסות להליכה, ליציבה ולהפחתת העומס על כף הרגל ועל האצבעות. כל זה דורש סוליות מיוחדות ורצועות שיחזיקו את כף הרגל במקום הנכון אל מול הסוליה (וזה על רגל אחת מבלי להכנס להבחנות בין נעלי נוחות לנעליים אורתופדיות). 2 האלמנטים האלו מקשים מאוד על מעצבי נעלי הנוחות כשצריך לשלבם עם עדינות ויופי.

ברשת אוריג'ינלס שמתמחה בנעלי נוחות מחזיקים נעליים של מספר חברות כגון רוקפורט, בירקנשטוק, אלגריה, UGG, אקו, דנסקו, TEVA ועוד.

בחרתי להתחיל בהארד-קור של נעלי הנוחות, מכאן אפשר בעיקר לעלות. המותג "אלגריה" למשל שם דגש על רפידות נשלפות שמאפשרות הוצאה לצורך הכנסת מדרסים, והיא עצמה עשוייה עור למניעת הזעה. זה כמובן בשילוב סוליה אנטומית ומבנה ארוגונומי. על היופי, איך לומר בעדינות, אפשר להתווכח. (מחיר 399 ש"ח)

המותג "דנסקו" בעל מבנה הסוליה המסורתי, מייצר נעליים עשויות מחומר פוליראטן עמיד וסופג זעזועים, פנים הנעל עשוייה מעור נושם וסופג זיעה, והמסגרת שומרת (כך מובטח) על יציבות ושיווי משקל. את כל זה תקבלו אם תאהבו את העיצוב שנכנע לנוחות. (720 ש"ח)

"בירנשטוק" הם מנעלי הנוחות הותיקות שכבשו את הארץ ומהיחידות שניתן למצוא גם על נערות בנות 17. ייאמר לזכותן של נעלי בירקנשטוק שהם לא נופלים בניסיון להפוך את נעלי הנוחות לנעל מעוצבת. הם מייצרים מעט מאוד דגמים, ושמים דגש בעיקר על מבחר גדול של צבעים. הן היחידות שניסיתי על עצמי ואני מודה, על אף הכיעור היחסי, הן באמת מאוד נוחות. מי שמחפשת נעלי נוחות לעבודה משרדית שדורשת לבוש ייצוגי, מבירנשטוק לא תבוא הישועה.

בירקנשטוק- 429 ש"ח

בטולה מבית בירקנשטוק- 299 ש"ח

עבור מי שמחפשת נוחות, אבל לא מוותרת על העדינות והאסטתיקה מוצעות מספר אפשרויות-

הדגמים של  "TEVA" (לא לבלבל עם "טבע נאות" המקומי) משלבים עקב רוקי נמוך ורצועות דקות. עם פדיקור מושלם הן יכולות להיראות לא רע. (499 ש"ח)

גם בנעלי "רוקפורט" עשו מאמץ לעדן את הדגמים, כולל דגמים בעלי עקב דק קלאסי- (699 ש"ח לשני הדגמים)

מי שהפתיעו אותי לטובה, הן נעלי UGG, כן, אותה חברה שכבשה את הארץ בסערה עם המגפיים המחממים בחורף, חוזרת עם נעלי נוחות לקיץ. ובניגוד למגפיים הגסים, מציעים לנו סנדלים עדינים למראה, שיוכלו בקלות להשתלב עם שמלה קיצית. (למי שמחפשת לשלב גובה ונוחות)

595 ש"ח UGG

799 ש"ח UGG

אופציה נוספת לנעליים נוחות למי שנדרשת למראה לבוש, הן הנעליים של חברת "אקו"  (ECCO), ובמיוחד נעלי הבלרינה השטוחות שלהם. הנעליים מיוצרות במגוון צבעים, מצויידות ברפידה סופגת זעזועים ומאווררות את כף הרגל. (749 ש"ח)

גם נעלי "ג'אוקס" (GEOX) מצליחים לשלב נוחות ועדינות, וליצור דגמים מעניינים-

ג'אוקס- 749 ש"ח

ג'אוקס- 799 ש"ח

מי שגם בנעלי ערב נזקקת לנוחות מירבית, תוכל למצוא מספר מצומצם של דגמים. במוצלחות יהיה קשה לזהות שמדובר בנעלי נוחות, המחיר בהתאם-

טרי רבוטין- 2200 ש"ח

ויה ספיאגה- 899 ש"ח

חשוב לי להבהיר, הסקירה הזו נעשתה רק על נעלי הנוחות שנמכרות ברשת אוריג'ינלס, יש בארץ עוד שפע נעלי נוחות- טבע נאות משלנו, FLY FOOT, ליידי קומפורט, ביוטיפיל, אירוסל ועוד. הרעיון הכללי של כולן דומה. מודה, אני עדיין לא עברתי לנעלי נוחות, מצד שני, אני מתחילה להרגיש את השפעות הגיל על סגנון הלבוש שלי, כך שלא מן הנמנע שאמצא את עצמי בקרוב נועלת זוג מהזן הזה. טוב להיות מוכנה לעתיד לבוא.

חשוב לי להבהיר 2- לא קיבלתי דבר מהחברה בעבור כתיבת הפוסט ואין מדובר בפוסט פרסומי. אני מקבלת מידי יום שפע תמונות למייל ממגוון תחומים ומוצרים ובוחרת על דעת עצמי על מה לכתוב.

צילומים- יח"צ