המגדיר למידות "גדולות"

בחורה עם מחשב נייד

לא אחת ביקשו ממני לכתוב פוסט על "מידות גדולות", התמהמתי כי טרם יצא לי להכנס לחנויות יעודיות למידות אשר מעל 42 ולא הרגשתי בנח לכתוב על נושא שהבנתי בו לוקה בחסר, אם בכלל קיימת.

לא ירשתי מאבא שלי את המוח הריאלי החריף או הדבקות במטרה (שמתבטאת למשל בעובדה שאושפז בשיאו של טיול בהודו בבי"ח הודי נידח וימים ספורים לאחר מכן הוטס ישירות למחלקה הקרדיולוגית באיכילוב, ודבר מזה לא הפריע לו בגיל 75, חמש שנים לאחר הטיול ההוא, לארוז את עצמו ואת אמא שלי ולצאת למסע נוסף בהודו, ע"מ להשלים את מה שפספס), ולא ירשתי מאמא שלי את הכשרון האמנותי יוצא הדופן או את שלוות נפשה (שמתבטאת למשל בעובדה שהסכימה להצטרף לאבא שלי להרפתקה נוספת בהודו, 5 שנים לאחר שניסתה, כמעט ללא הצלחה, להבין מרופאים הודים מה קורה איתו). אבל כן הצלחתי לשים את ידי על הגן של שניהם שמשאיר אותי די רזה לאורך השנים, למרות אהבתי הרבה לאוכל פחממתי, ועצלנותי בכל הנוגע לספורט. לא רזה מהסוג שחוק הדוגמניות היה נוגע בה, אבל רזה מספיק כדי ללבוש מידה 38 על 173 ס"מ. ועדיין, יש לי רגליים קצרות יחסית לגובה וישבן שטוח. מידה 38 לא מבטיחה שכל דבר יראה עלייך נפלא.

השבוע הוזמנתי לפרזנטציה של רשת "עונות" וזו היתה מבחינתי הזדמנות מצויינת לבדוק מקרוב מה המשמעות של מידות "גדולות", אילו דגשים נותנים ואיך אפשר להיראות נהדר, כשעברת את מידה 42.

וכאן לשאלה, מה הן מידות גדולות? כשאני רואה בחורה שלובשת מידה 44-42, היא לרוב רחוקה מלהראות "גדולה", הדגש בכל אופן צריך להיות על הפרופורציות ולא על המידות ובוודאי לא על המשקל. גם עם ההגדרה של נשים "מלאות" אני לא שלמה, האם אישה רזה היא "ריקה"? ישנן נשים רזות מאוד עם בטן בולטת, נשים מלאות יותר עם רגליים מושלמות ונשים בעלות אגן רחב וחלק עליון דקיק. הדגש של כל אישה צריך להיות על מבנה גופה, תוך התאמת סגנון הלבוש למבנה ולא למידה או למשקל.

לצד פריטים, שעדיין נראים לטעמי מבוגרים (בעיקר חולצות טריקו עם הדפסים מיותרים, או מכנסי 3/4 שלטעמי לא מתאימים לאף אישה, ללא קשר למידה), יש ב"עונות" בקולקציית הקיץ הנוכחית פריטים נהדרים, שאת חלקם הייתי מאוד שמחה להכניס לארוני לו היו נמכרים גם במידה קטנה מ 42. הסטיילינג שנעשה למרינה מקסימיליאן בלומין בקטלוג נהדר ומשדר שמחה ורעננות. תענוג לראות פרזנטורית מחוייכת.

לטוניקה שבתמונה הייתי מצרפת מכנסיים, אבל החיוך של מרינה כ"כ כובש והטוניקה עצמה נהדרת, כך שהתמונה מצאה את מקומה פה-

העליונית בתמונה הבאה מאוד מוצלחת, וגם האוברול נעים ומחמיא-

ב"עונות" הבינו בשנים האחרונות כי הפניה למידות גדולות היא בעוכריה. הם מיתגו עצמם מחדש כאופנה למידות ביניים, בחרו בפרזנטורית (המוצלחת) מרינה מקסימיליאן בלומין, להכניס גוון צעיר, רענן ושמח למותג, רעננו את הלוגו ואת העיצובים, ושמו דגש על תרגום טרנדים עכשויים למידות 42-54, כשהמטרה היא לא רק להגדיל בגד מהסוג שנמכר ברשתות הגדולות, אלא להתאימו מבחינת הגזרה למידות יותר גדולות.

בקולקציית הקיץ תמצאו תרגומים של כל הטרנדים החזקים של העונה. צבעוניות חזקה, פסטלים, בדים דקיקים, אוברולים, הדפסים פרחוניים, מכנסיים מודפסים ועוד. ככלל, אני מאוד שמחה שהאופנה חזרה להיות יותר משוחררת, בדים נשפכים, הרווח בין הבגד לגוף, זה נפלא לקיץ הישראלי ולטעמי נשי ומחמיא בהרבה, ברוב המקרים, מבגדים צמודים (ועם זאת, נשפך ומרווח אינו שווה ערך לגדול! גם בבגדים מהסוג הזה צריך להקפיד על התאמת המידה לגוף, ולאזן בין החלק העליון לחלק התחתון). ב"עונות" תמצאו בגדי קז'ואל, ג'ינסים, בגדי ערב ולצדם מארזי תחתונים, תיקים וארנקים מקסימים, צעיפים, לקים וליפ גלוס בעמדת הקופה, ונעלי בלרינה מקסימות, רכות רכות, ארוזות בתיק קטן.

מימין- 230 ש"ח, משמאל 260 ש"ח

מימין- 300 ש"ח, משמאל 190 ש"ח

סידרת הלקים המשמחים- 2 ב 20 ש"ח

טווח מידות- 40-54 (חולצות מ- 42)

טווח מחירים:

  • חולצות וטוניקות – 89.90-299.90 ₪
  • חצאיות ושמלות – 179.90-349.90 ₪
  • עליוניות וז'קטים – 149.90 – 399.90 ₪
  • מכנסיים – 129.90-359.90 ₪
  • ג'ינסים – 159.90-399.90 ₪
  • נעלי בלרינה –  139.9 ₪
  • הלבשה תחתונה 29.90-59.90 ₪

 

אתר עונות- כאן

ובאותה הזדמנות, אעדכן אתכן שרשת האופנה  "מאוזנר", משיקה חנות "אאוטלט" חדשה במתחם בית-טפר בתל אביב. גם רשת מאוזנר מתמחה במה שנקרא "מידות ביניים", המחירים במאוזנר יקרים יותר מאלו של עונות, ML, ודומיהן. בחנות ימכרו פריטים מהעונות הקודמות ועודפים ב 50% הנחה. האתר של מאוזנר- כאן