הבלוג של קרין לויט פרידריך

karinlevit

כותבת ועורכת בסלונה, אוהבת את נ' האיש, את ר' הכלבה ואת ל' החתול. עוד מגששת את דרכי בעולם אבל לתובנה אחת ויחידה כבר הגעתי: כל העניין הוא (כנראה) לשתות משהו קר בלב מדבר

החל מפברואר 2014

על חופשה קצרה שהתחילה בריב, המשיכה בעצבים אבל נגמרה במתיקות רגועה

04/12/2014

רמות נפתלי אלומה בכפר צילום: יחצ

כל מה שרציתי זה לקרוא ספר בשקט. ככה דמיינתי אותנו – יושבים בנחת על מרפסת של בקתה קסומה, מול העיניים נוף ירוק, מסביב אוויר צלול, על הברכיים שמיכה משובצת (למה דווקא משובצת?!), ביד אחת כוס מהבילה של תה ובשניה ספר מעניין. ככה דמיינתי אותנו יושבים עד השקיעה. בעצם, עכשיו כשחושבות על זה, מה שהיה לי בראש כנראה זה אני והוא יוצאים לחופשה והופכים להיות בני 50 פלוס.

בפועל, מיותר לציין, 36 שעות החופשה שלנו בצפון נראו אחרת לגמרי.

כל הדרך לצימר רבנו על איזו שטות, אחר כך נגמרה לשנינו הבטרייה בטלפונים והבנו עד כמה אנחנו לא מכירים את הארץ ועד כמה אנחנו תלויים באפליקציה ארורה כדי להגיע בשלום ממקום למקום. בקיצור, מפה לשם, התברברנו בדרך, צעקנו, התעצבנו אחד על השניה ועל העולם ואל הדרך העולה אל רמות נפתלי, מושב קטן המצונף לו בשלווה קצת מתחת לקרית שמונה וטיפה מעל עמק החולה, פנינו מרוטי עצבים עם ישבנים דואבים מרוב ישיבה במכונית משהו כמו שעה אחרי השקיעה.

רמות נפתלי אלומה בכפר צילום: יחצ

אבל אז הגענו לכפר הנופש אלומה בכפר. פשוט מדהים מה שבקתה ספונת עץ וקצת אוויר גלילי שנכנס לריאות יכולים לעשות לזוג עירוני נרגן ורטנוני.

בכניסה למקום קיבל אותנו בחור ידידותי שהסביר לנו בקצרה כל מה שאנחנו צריכים לדעת ולא שכח להסיר את הכיסוי מהג’קוזי הענק שעמד במרפסת ולהראות לנו מה עושה בו כל כפתור וכפתור (יש אחד שמחליף את הצבעים של התאורה!).

הבקתה קיבלה אותנו בסבר פנים יפות עם עיצוב וחמים בגוני עץ כפריים שהשתלבו נהדר עם המצעים הצחורים של המיטה הענקית שמעליה נמתח אפיריון לבן נסיכותי. החלל הפנימי היה נקי, נעים וביתי ועם כוס היין הראשונה, שנלגמה על המרפסת השקטה (והחשוכה, כאמור לשקיעה לא הספקנו), שאריות אחרונות של רגשות שליליים נשרו מאיתנו ותחושת רוגע של חופשה אמיתית השתלטה.

את ארוחת הערב אכלנו במסעדה הנפלאה של בית לישנסקי במטולה, (כ-20 דקות נסיעה פשוטה מרמות נפתלי, מי שלא מתחשק לו לנסוע – יש גם מסעדה במקום), עליה קיבלנו המלצה מיוחדת שהוכיחה את עצמה. אחרי טעימות קטנות מהסלטים הפריכים המיוחדים ומצלי הבקר הנפלא, ובעידודו של בקבוק יין נוסף, פצחנו בשיחה מעניינת על טיולים באפריקה ובהודו ועל צילום ועל שביל ישראל עם זוג הפרתקני במיוחד שהבהיר לנו שהחיים בגיל 50 פלוס כלל לא מוכרחים להסתכם בישיבה על המרפסת עם שמיכה על הברכיים וכוס תה ביד.

רמות נפתלי אלומה בכפר צילום: קרין ל"פ

אחרי שחזרנו לבקתה והטמפרטורה בחוץ צנחה בכמה מעלות, הג’קוזי המהביל נראה כמו רעיון טוב מתמיד. האורות אכן החליפו צבעים, הניגוד בין החום של המים והקור שבחוץ היה אחד המפנקים שידעתי והשקט שניסר את הלילה הפך את השכשוך ממהנה למושלם.

רק בבוקר, כשהתמתחנו בהנאה אחרי שנת לילה שקטה וחמימה במיטה הענקית, הבנו עד כמה הבקתה שישנו בה טובלת בירוק. אחרי ארוחת הבוקר המפנקת והטרייה במסעדה של כפר הנופש, הגענו, לפחות מבחינתי, למנוחה והנחלה האמיתיות – התיישבנו במפרסת בשקט מוחלט אל מול הנוף, הרמנו רגליים והתחלנו לקרוא.

רמות נפתלי אלומה בכפר צילום: יחצ רמות נפתלי אלומה בכפר צילום: יחצ

הכותבת היתה אורחת בכפר הנופש אלומה בכפר מבית רשת o-live

עוד מהבלוג של קרין לויט פרידריך

רק נשים יכולות להכיל

אני אוהבת את המדינה שלי. אני אוהבת את החיילים שלנו. לפני כמה דקות פרצתי בדמעות כשראיתי שידיד פרסם בפייסבוק תמונה של בחור צעיר ויפהפה, שמו נדב והוא אחיינו הבכור. הנכד...

טבעונית, דתייה, בליינית והריונית יצאו לאכול סושי

ההזמנה לביקור במסעדת ניני האצ'י התל אביבית הגיעה בדיוק בזמן. זה היה ערב גשום, בדיוק יום אחרי שקיבלתי מהדוקטור את המסמך המלחיץ והמדכא המתקרא "התפריט היומי של קרין". בעצם,...

הזוועה של גילוי העריות מסתתרת מאחורי הדלת

מעיין תורג'מן וצחי גראד ב"הרחק מהיעדרו", צילומים: לורן ברונה **הסרט "הרחק מהיעדרו" יעלה מחר, יום חמישי, 21.8, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ** ממש כמה דקות...