הבלוג של חוה ברק

ברקים

עיתונאית, עוסקת בתקשורת כתובה ואלקטרונית,בעבר בהווה, ומקווה גם אינשללה בעתיד

עדכונים:

פוסטים: 289

החל מפברואר 2013

חיים שרון מנהל פרויקטים ומחלקת קבוצות סגורות וארגונים מגה תיירות מספק לנו הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של חברה שכבר 24 שנה לוקחת את לקוחותיה ” הכי רחוק שאפשר” בתעוזה בחשיבה מחוץ לקופסא ובמחיר שווה לכיס. אחת על אחד עם חוה ברק!!

08/03/2018

השבוע שבו מטיול חלומי באמסטרדם קבוצת נשים,המשותף להן? קונספט התיירות הנשית שכבש את ישראל שמזוהה עם מועדון עמיתי קרנות השוטרים, שנהנות עד מאוד מטיולים אלו.

אמסטרדם  ת מגה תיירות

ענף התיירות כמו ענפים רבים במשק, נאלץ בשנים האחרונות להמציא את עצמו מחדש, לרענן, לרגש, ולחפש אטרקציות תיירותיות ושיווקיות  כאלו,ההופכות את הטיול לחו”ל לשילוב של תוכן, הנאה ומחיר אטרקטיבי במיוחד.

אם כן מה מייחד את הצרכן הישראלי?

הצרכן הישראלי חשוף, הודות לאינטרנט ולרשתות החברתיות לכמות מידע בלתי נדלית, הוא מודע לזכויותיו ורוצה להפיק את המיטב: להנות מנוף, שופינג, מלון מפנק והכל במחיר אטרקטיבי.

איך עומדים באתגר שכזה?

האתגר הוא באמת למצוא את השילוב הנכון ולהתאים “חבילות תיירות” מותאמות אישית לקהל היעד. אחת המגמות הבולטות היא  שיתוף הפעולה עם מועדוני צרכנות שהפכו לשחקן חיזוק משמעותי בכל הקשור לתיירות פנים וחוץ כמו גם “ניצול” הטכנולוגיה שמאפשרת חיבור למעגלי צרכנים גדולים יותר דרך הווטסאפ האינסטגרם ודומיהם.  

בוא תגלה לי מה הסוד? איך מצליחים להתמיד כל כך הרבה בענף תחרותי כל כך?

מגה תיירות אכן מתקרבת ל25 שנות פעילות, זה לא הולך ברגל. אנחנו חברה סיטונאית בה אני אחראי על המגזר העסקי ארגוני. אנחנו מייצרים בעיקר  טיולי משפחות תחת המותג “מגה פמילי”  ומפעילים מגוון רחב של טיולי מאורגנים בכל רחבי העולם, כפרי נופש וכן מחלקה של פרויקטים מיוחדים, טיולי בר מצווה וטיולי קונספט נשי, טיולי נושא ועוד. הרעיון הוא כל הזמן לחשוב קדימה, להבין לאן השוק הולך, לעמוד בקצב המטורף ולנבא מגמות, לפעמים החכמה היא לחשוב בניגוד לזרם ולסחוף אחריך את השאר.

כמו לדוגמא?

קחי למשל את יום האישה. מדובר בנגזרת של טיולי נושא ש”התלבשנו” עליה ופיתחנו אותה לפרויקט שלם. זיהינו מגמה שבה הודות לקבוצות הוואטסאפ, הפייסבוק ורשתות החברתיות נשים חוברות יחד ומוצאות לעצמן חברות לטיול. גם כאלו שלא מכירות אחת את השנייה מתחברות ויוצרות קבוצה. אבל זו רק ההתחלה, מאחר והצרכן הישראלי מודע הרבה יותר ורוצה למקסם את ההנאה שלו , מועדוני הצרכנות הפכו מבחינתנו  לכלי חשוב.

ספר לי על מועדון עמיתי קרנות השוטרים?

המועדון של קרנות השוטרים איתם אנחנו צועדים כבר 15 שנה הוא דוגמא מצוינת למועדון חזק שמאפשר מעטפת לעמיתים שלו ובשיתוף פעולה פורה איתנו מציע ” מוצרי תיירות” אטרקטיביים במיוחד. נשות שוטרים, גמלאיות  ושוטרות חוברות יחד ויוצאות לטיול קונספט נשי שהן לא יכולות לקבל ללא השתייכותן למועדון.

מה בעצם כולל טיול שכזה?

מדובר ביעדים באירופה לדוגמא אמסטרדם , טיול שכולל טיסות בוקר מוקדמות  וחזרה בטיסת  לילה מאוחרת. לוח הזמנים הזה  מקנה  שלושה ימים מלאים  הוספנו  גם  לינה במלון 4 כוכבים ,מדריך וגם אוטובוס צמוד בהתאם לתוכנית  הטיול, ביקור באתרי קניות מרכזיים והכל במחיר של 1900 שקלים, כאשר לכל חברת מועדון “קרנות השוטרים” מגיעה הנחה נוספת מעצם היותה חברת מועדון. או לדוגמא לונדון ב 2800 שקלים, שהייה במלון הילטון  צמוד לקניון ווספילד הקניון הגדול ביותר ללונדון 2 לילות  3 ימים קצר וקולע.

קרנותכל הצילומים באדיבות מגה תיירות.

חשוב להבין יום האישה  במבנה המסורתי  שבו הן מקבלות ארוחת בוקר, מופע ודוכני קניות הוא שילוב פחות מקובל היום, טיולי נושא כמו: סיפורי הפשע  בלונדון עם בוקי נאה , טיולי  נושא בעקבות אופרות בווינה, או  בעקבות שפים בצרפת, טיול של חמישה ימים לאתרי שואה, טיולים לוורשה, לרומא, למילאנו, ליעדי שווקי חג מולד ועוד. השילוב בין כל ההיבטים של הטיול יחד עם המחיר המשתלם יוצרים מדי שנה עלייה בביקושם.

אילו עוד שינויים אתה מזהה שלא דומים לשנים עברו?

הרבה השתנה. בעבר היו טסים למספר רב של יעדים בעשרה ימים, רצים מיעד אחד לאחר. בשנות ה 90  יצרנו טיולי משפחות שנקראו אז טיולי פארקים, כל פרקי השעשועים למיניהם ובהמשך בשנות ה 2000  מצאנו נישה נוספת טיולי בר מצווה, בתחילת הדרך היו לא מעט אנשים שהרימו גבה מי שהרימו את הכפפה היו עמיתי “קרנות השוטרים “ שיצרו קבוצה מדגמית  פרסמנו בתוך חוברת  מבצעים לעמיתים ולפרויקט הראשון  נרשמו 30 איש,  שנה מאוחר יותר נרשמו  250  והיום  אחרי 15 שנה יכולים לומר שנסעו איתנו כבר כמה אלפי משפחות שוטרים.

זה עושה לך משהו?

זה מרגש אותי באופן אישי, זה כולל גם טקס וברכה שההורים נותנים לילדים יחד עם תעודה , זה לא עוד “סתם טיול”.

אתה מוצא שוני מטיולי עבר?

בוודאי,רמת בתי המלון עלתה, הטיסות זמינות יותר. הזמינות באינטרנט חושפת את הצרכנים למידע. הרשתות החברתיות מאפשרות את כל הנושא של דינמיקה קבוצתית , אם נחזור רגע לנשים יש להן הווי משלהן, תחביבים משלהן, עולם מושגים משלהן , הם לא מתביישות לומר שהן טסות לטיול שופינג, יודעות בדיוק איפה ומתי וכמה לקנות, הן משוות מחירים וקונות. אנחנו מאפשרים בכל טיול שכזה, לדוגמא ,להגיע ל-PRIMARK. זה חלק בלתי נפרד מהקונספט,.

והמסקנה היא?

צריך להיכנס “לראש הנשי” ולחשוב איך בונים טיול שיענה על כל הצרכים וישאיר גם טעם של עוד לטיול הבא. הטכנולוגיה פתחה מקום למעגלים חברתיים רחבים באופן טבעי ולא מאולץ וזה מחייב אותנו להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק כדי לעמוד בקצב.

מגה

איך לדעתך ייראה הענף בשנים הקרובות?

אני משער שהתיירות תהיה משווקת יותר ויותר דרך האינטרנט קבוצות שונות יתאגדו בינהם בדרכים יצירתיות ומגוונות על מנת להוזיל עלויות ולבנות נישות ייחודיות מותאמות לקבוצה.

ועכשיו לחלק הקליל: one-on-one-header1

אחד על אחד עם חוה ברק!!

חיים

חיים שרון

מקום אהוב: פריז

מסעדה : “לנטריקוט” בקונספט הישן שלה בפריז.

פעם ראשונה בחו”ל:  הייתי בן 22 עבדתי כמו חמור  לקנות כרטיס טיסה ונסעתי עם חבר לחצי שנה לסקנדינביה עם ואן   הגענו לעיירה ליד העיר קופיו, שם עבדתי במפעל בלוקים  כדי  לממן את המשך הטיול.

איך אתה בטיסות- מאילו שמתעניינים כל הדרך מה קורה.

יעד שאתה חולם להגיע אליו: הוואי.

טיול בלתי נשכח: בהיותי בן 24  בשנת 84 הדרכתי טיול של “קמפינג טורס” שכלל  7 מדינות  ב 24 ימים 7 סוגי מטבעות שונים 52 ילדים בני 18 עם אוטובוס ללא מזגן.  בלילות היינו ישנים באוהלים והייתי גם אחראי על הכנת ארוחת הבוקר שלהם.  צהריים וערב.

אם לא  הייתי בתחום - הייתי ממשיך להיות מורה לחינוך גופני בתיכון כפי שעשיתי לפני שהגעתי לענף התיירות.

מה מצחיק אותך: הומור אינטליגנטי.

מה מביך אותך:   דברים שקשורים לרגש.

מוסיקה- שנות השישים,  לורד אני רץ ושומע שירים שלה.

עם מי היית רוצה לאכול ארוחת ערב: יוליוס קיסר.

לאיזו תקופה היית רוצה לחזור: למאה ה-19  לפני שכל הטכנולוגיה השתלטה על חיינו.

עוד מהבלוג של חוה ברק

תצוגה מקדימה

גיבור ענק!!

 עו"ד ד"ר יריב וינצר עם מיכל כל הזמן אשתו  עם קבוצה של סמנכ"לים ממשרד החינוך   עם האלוף קובי ברק ראש אטל. ע יודע לנאום...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

תיקשור זה הסיפור!

חנה גל היא תושבת רעננה. ב', תושבת המרכז, מספרת לי עליה בהערצה. אני בסיפורים כאלה לוקחת צעד אחד, אפילו שניים, אחורה. אבל היא כל כך מבקשת ממני לראות, שאני נגררת לא ברצון. טוב...

תגובות

תגיות:

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

אורית פוגל -שפרן אשה עם הרבה קצב !! אחת על אחת עם חוה ברק !!

    רגע או יותר ,אחרי שאנחנו נפרדות, אני בעצם חושבת שיש לי  עוד המון שאלות אליה,ולא הספקתי לשאול אותה עוד שאלות שרציתי ,כי צריך להבין שאורית פוגל -שפרן מי שאוחזת בתפקיד...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה