יהונתן דורון-"כל מה שילד צריך"

הבלוג של יהונתן דורון-"כל מה שילד צריך"

jondoron

היי, אני יהונתן דורון,אבא,בן זוג,איש חינוך ומנחה הורים ומרצה ברחבי הארץ עם ההרצאה שלי - "כל מה שילד צריך". יצאתי אל המסע שלי בחינוך לפני 15 שנה כמדריך נוער בפנימיית "הדסים", משם המשכתי לעבודה עם נוער בהר חברון, ומשם המשכתי אל ביה"ס הדמוקרטי "קהילה" שבתל אביב,שם ניהלתי את התיכון והייתי המלווה החינוכי של הרכזים והמחנכים בבית הספר. לפני 5 שנים הפכתי לאבא בזכות ביתי הבכורה- מישל, ובער בי לצאת וללמוד הורות. הייתי לגבר היחיד בכיתת הלימוד במכללת לוינסקי במסלול הלימודים של מיכל דליות -"סופר נני", וסיימתי את לימודיי שם בהצלחה ואהבה גדולה. כיום אני מנחה הורים,רואה בכך שליחות עליונה וחשובה מאין כמותה,ורואה בכל משפחה שמגיעה ללמידה ולתהליך- משפחת סופר על:) במקביל אני מנהל מסגרת לילדים בגילאי היסודי עם בעיות התנהגות, וממשיך לעבוד עם נוער בסיכון בפנימיות, והצטרפתי לצוות המרכז של מיכל דליות. רק דרך חינוך נשנה את העולם,וההורות היא התפקיד הכי חשוב בעייני,בעולמנו :) אשמח לעמוד לשירותכן/ם תמיד,יהונתן

החל מיוני 2016

״כל אחד הוא אור (לא קטן)״

״יהונתן!אתה לא תאמין! יובל התפרע היום שוב בכיתה, ולקחתי אותו אליי לחדר המנהלת. התחלתי לפתח איתו שיחה שם,ופתאום הגענו לדבר על פלאפונים. יובל אמר לי שהוא כבר זמן מה שם לב שהסוללה של המכשיר שלי הולכת ומתנפחת. שאלתי אותו אם הוא יכול לראות מה לא בסדר עם המכשיר שלי. מסתבר שלילד יש ידע רחב בטכנולוגיה ...

כן ליד הילדים!!!

כשאדם נברא בעולם,מתרחשים דברים רבים. הצרכים שלנו נמזגים ,והופכים לרצונות.  והרצונות שלנו מגדירים לא פעם את מי שאנחנו. מהר מאוד מתרחש מפגש של האדם עם עוד אדם, ולשניהם יש רצונות משלהם,לעיתים זהים ולעיתים שונים.  (אני בדיוק שומע את הבנות שלי בסלון ,מנהלות ויכוח סוער על הכדור שהן קיבלו מסבתא אתמול,ורחמנא ליצלן… היא הביאה רק כדור ...

אני והענק: קצת על חינוך ואכילה רגשית

לפניי שאני ניגש לנושא של “האכילה הרגשית”, אני רוצה להדגיש דבר חשוב בנושא “השמנת יתר”. ישראל היא המקום השני בעולם בהשמנת יתר בקרב ילדים. אני פוגש הורים רבים שמוטרדים ועסוקים מאוד בתחושת התסכול,  ואבדן השליטה מול ההשמנה ההולכת וגדלה של המתבגרים והמתגברות שלהם. יחד עם זאת, אני לא מקבל את המונח הרפואי-חברתי : “סובל מעודף ...

התצפית

לא מזמן,קיבלתי קריאה לעזרה מאחד מבתי הספר היסודיים בארץ. ביקשו שאגיע לצפות בילד,ש”מפוצץ שיעורים” ושמצבו  הלימודי,הרגשי וההתנהגותי נמצא בהתדרדרות. אז הגעתי לצפות בילד,בשיעור גאוגרפיה. השעה הייתה 12:00 בצהריים, והילד שבשבילו באתי, באמת עשה ככל העולה על רוחו. הציק לילדים,עבר משולחן לשולחן וצעק על הילדים האחרים,  לקח דברים מילדים...

הגיבור הכובש את יצרו

אני והוא.  הוא ואני. וחשבתי לעצמי:״כמה טוב שיש את חג פורים, ואפשר, ולו ליום, לחגוג את מי שאנחנו לא ממש,  או מי שחלמנו קצת להיות…״ והנה,אני והוא. ביום יום ,במסגרת החינוכית שאני מנהל,  אני יותר ״קפטן אמריקה״ והוא יותר ״הענק הירוק״. אני זה שרודף אחריו עם ״מגן״ דמיוני שיכול לספוג הכל, ולוחש/זועק לו -״תבחר בטוב!׳אל ...

הסיפור עליי ועל בן, ולמה הפסקתי לאכול את חבריי הילדות שלי

כמה מילים לפניי שאני ניגש לסיפור עליי ועל בן : כשהייתי ילד, רציתי להיות מוגלי. יותר מכל דבר אחר. רציתי להיות חבר של כל בעלי החיים, וכמו מוגלי וד”ר דוליטל וטרזן, לדעת לדבר איתם,  ולא פחות חשוב-להקשיב להם. כשהגעתי לבית ספר יסודי, כל מה שרציתי להיות זה רוג’ר ראביט. אפילו התחפשתי אליו בפורים,ואימא ואבא ...

הרבה יותר מארטיק לימון

זו אמלי, בתי השניה והמופלאה להפליא. וזו אילת, העיר הכי חמה שיש. אמלי “תועדה” פה ברגע שעובר על כולנו, לאורך כל חיינו, אבל חשוב שלא נחמיץ אותו הורית-חינוכית. דקה לפני צילום התמונה, קניתי לאמלי ארטיק לימון. פתאום (נשבע שזה היה הכי פתאומי שאפשר!) בבת אחת הארטיק נמס, התמוסס לו,נזל לו,נכחד לו. בלי לתת סימן, ...

אבל הכי, הכי הרבה, אני אוהב אותי

“אבל הכי, הכי הרבה, אני אוהב אותי” כך כתב וצדק יהונתן , יהונתן אחר. וגם אני מאמין, שבתחילתו ובסופו של דבר- אנחנו הכי אוהבים את עצמנו. אז מדוע קיים צורך בעידן הזה שנשנה את עצמנו? מאיפה זה בא ומי קבע? הרי אנחנו, מי שאנחנו היום, עשויים ומורכבים מהחוויות שעברנו ואספנו בשבילי חיינו המפותלים. ...

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...