איך מדבירים טרמיטים?

הדברת טרמיטים

הטרמיטים יכולים לפגוע קשות בבית שלכם וכדאי מאוד שתטפלו בהם מיד כאשר אתם רואים אותם. אפילו טרמיט אחד מסמן שיש קהילה שלמה מתחת לאדמת ביתכם, ובמאמר הזה נסביר לכם בדיוק כיצד אפשר למגר את המושבה שלהם שלב אחרי שלב.

בחרו במדביר מומחה לטרמיטים

זיהוי טרמיטים היא לא משימה פשוטה. לעתים לוקח זמן רב, אפילו כמה שבועות, כדי להבין שסימני הכרסום שיש לכם על הקורות או על רהיטי הגינה זה סימן לטרמיטים באזור. אחרי שהבנתם שמדובר בטרמיטים או שאתם חושדים מעל לכל ספק, אתם חייבים ליצור קשר עם מדביר להדברת טרמיטים. הדברת הטרמיטים אינה פשוטה כלל, ולכן גם אינה זולה ויכולה להגיע למעל 2000 שקלים אפילו במקרה די בסיסי. חשוב לזכור כי בשל מורכבות ההדברה, לא כל מדביר יוכל למגר את התופעה. לכם חשוב מאוד לסנן היטב את המדבירים, לעבוד רק עם מדבירים מורשים וכמובן שיש עליהם המלצות.

הדברת טרמיטים

היכן בכלל נמצאים הטרמיטים?

כדי להדביר את הטרמיטים יש צורך למצוא אותם תחילה. אולי זה נשמע לכם פשוט אך המשימה הזו הרבה יותר מורכבת ממה שהיא נראית. במקרים הטובים יותר, הטרמיטים יהיו רק בגינה ובמקרים הקשים יותר הם כבר יגיעו לקורות ולמשקופים בכניסות לבית. יש לציין כי הטרמיטים אמנם פועלים מעל פני האדמה אך זה קורה רק כאשר הם יוצאים לאכול. ברוב שעות היום הם נמצאים מתחת לפני האדמה במושבות שיכולות להגיע עד לשני מיליון טרמיטים. לכן לא יהיה מספיק להדביר את הטרמיטים שרואים על פני האדמה, יש צורך להגיע אל המושבות שנמצאות בתוך האדמה ולמגר אותן עד היסוד.

קידוח באדמה והחדרת הרעלים

השלב הבא אחרי הבנת סדר גודל אוכלוסיית הטרמיטים פחות או יותר לפי הנזק, וכמובן הבנת המיקום שלהם באופן מוערך, הוא שלב ההדברה עצמה. שלב ההדברה לא פשוט בכלל והוא יכול לקחת זמן רב, כאשר זה תלוי בעיקר בשני הפרמטרים הראשונים. בחלק מהמקרים הדברת טרמיטים תתבצע תוך יום אחד בלבד ולעתים אפילו חצי יום ובמקרים אחרים המדביר יחזור גם ביום שלאחר מכן. את חומרי ההדברה יש להחדיר אל מעמקי האדמה ולשם כך יש צורך לקדוח באדמה, ואם הטרמיטים נמצאים גם בבית אז יש לקדוח גם בבית.

כיצד אפשר להימנע מהטרמיטים?

תופעת הטרמיטים אינה פופולרית מאוד בישראל, בוודאי בהשוואה למדינות אחרות. הבנייה בעץ אינה פופולרית בארץ אך גם אם החלטתם להשתמש ברהיטי עץ או בכל מיני חיפויים שנמצאים בגינה, חשוב שלא ייגעו באדמה. ברגע שהם ייגעו באדמה לטרמיטים תהיה גישה יותר טובה אליהם ויש יותר סיכוי שהחלקים הללו ייפגעו וייאכלו בסופו של דבר. כמו כן אפשר לבצע הדברה למטרות מניעה וכך למגר את הסיכוי שהטרמיטים יגיעו מראש. שלב זה כיום מבוצע על ידי הקבלנים כחלק מתהליך הבנייה.