היין נאמן למקום

היין נאמן למקום: פסטיבל היין של יקבי מטה יהודה. בואו לקרוא כל מה שצריך לדעת על הפסטיבל שמתחיל עכשיו

בסוף השבוע הקרוב אתם מוזמנים לפנות טיפה זמן, לצאת מהבועה ולהגיע למטה יהודה לחגוג את פסטיבל היין.
פסטיבל היין, שהשנה חובר גם לפסטיבל נאמן למקום,  הוא חגיגה אזורית אמיתית של יין, אוכל, מוזיקה והמון אווירה. הוזמנתי להיכרות עם היקבים המציגים בפסטיבל וחזרתי כדי לספר לכם הכל.
פסטיבל היין במטה יהודה צילום אלדד מאסטרו (3)

פסטיבל היין של מטה יהודה. צילום: אלדד מאסטרו

והשנה החגיגה היא כפולה. תשאלו למה? לראשונה אנחנו על מפת היין העולמית. נפת מטה יהודה היא חלוצת הנפות בישראל, בכך שהיא תקבל סימן מסחרי.  ממש לאחרונה קיבלו יקבי האיזור אישור רשמי ממשרד המשפטים לרישום סימן מסחר ומעכשיו תהיה גם בישראל נפת יין משפטית.
אם טיילתם קצת בעולם ושתיתם פה ושם יין בטח כבר שמעתם על "אזורי יין" נחשבים ומוערכים בעולם: בורדו, ריוחה, טוסקנה כמובן ועוד ועוד. גם הכרמים והיקבים באזור מטה יהודה היו תמיד חלק מהתמהיל הנופי והאנושי של המקום, ומעכשיו יש גם חותמת:  סימן המסחר החדש יוענק ליין המבוסס על לפחות 85% מענבי האזור (בגבולות האזור שסומן במפה). למעלה בצד ימין תוכלו לראות את הלוגו של יקבי האזור.
 

מפת אזור מטה יהודה וההשראהמפת האזור ולוגו המבוסס על מטבעות עתיקים שנתגלו באזור

מידע על הפסטיבל

פסטיבל היין נאמן למקום במטה יהודה יתקיים השנה בכל סופי השבוע של חודש דצמבר.
הפסטיבל משלב יין, תרבות ואמנות וכל אלו על טהרת האדמה והיוצרים המקומיים.
מה יהיה בפסטיבל?
סיורי יין והשקות ביקבים, אמני האזור במופעי מחול ומוסיקה ביקבים ובבתי תושבים באזור, מיצגים, שירת המונים ועוד. המלצה שלי: אל תפספסו את הטרנד החדש (יחסית) של יינות כתומים. אישיתי טעמתי את זה של כרם ברק ואהבתי מאוד.
IMG_20191117_171028

יינות של כרם ברק. חובה לנסות יין כתום

אירוע הפתיחה של הפסטיבל

ערב הפתיחה יתקיים ביום חמישי הקרוב, 5 בדצמבר, משעה 19:00 באוהל ענק שיוקם במתחם מיני ישראל. במתחם תהיה נוכחות ל 30 היקבים המשתתפים בפסטיבל שיגיעו עם היינות שלהם. באירוע יתקיימו גם הרצאות מקצועיות וטעימות ייעודיות בהנחיית עידן בר אולפן, גיא הרן ושירה לבל (ההשתתפות בהרצאות/טעימות בתשלום נוסף ובהרשמה מראש).

עלות הכניסה לאירוע המרכזי : 60₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

בימי שישי של הפסטיבל יתקיימו סיורי יין מודרכים שישלבו ביקור ב-3 יקבים שונים הכוללים גם טיול בין נופיו התנ"כיים של מטה יהודה. עלות סיור: 100 ₪ לאדם בהרשמה מראש.

 סופי השבוע של הפסטיבל יהיו מלאים גם באירועי תרבות ומוסיקה, ביקבים, בבתי תושבים ובאוהל הפסטיבל בקיבוץ צרעה, בקשת רחבה של עולמות תוכן.

צפו בסרטון כדי לדעת מה צפוי לכם

[youtube 996M6YIeqyw]

מופעים באוהל הפסטיבל בקיבוץ צרעה

24.12 – זהבה בן ורימונד אבוקסיס עם להקת פירקת אל נור במופע סוחף של מוסיקה וקצב.

25.12 – "כולנו שרים" – שירת המונים של שיר ישראלי שיופק ויבוצע במקום בהשתתפות הקהל כולו. הערב ייפתח בהדלקת חנוכיה אקולוגית באמצעות מתקן דיווש ולאחריו יתקיים מופע בכורה של מחול אתני מודרני של להקת המחול "יד חריף" אשר תארח את הלהקה הכורדית של מטה יהודה.

26.12 – הפקת מקור לשירי אהובה עוזרי על ידי אמנים, זמרים ונגנים תושבי מטה יהודה.

27.12 – באולם הסטודיו של להקת ורטיגו בקיבוץ נתיב הל"ה – "אנדלושס", הרכב של נגנים ומוסיקאים עם מוסיקה צפון אפריקאית בעיבודים חדשים ומלאי אנרגיה.

ויש עוד המון אירועים ומסיבות, לחצו כאן לכל המידע על הפסטיבל, או התקשרו למחלקת התיירות מטה יהודה, 8108* /  02-9958650.

יקבי מטה יהודה צילום דיויד סילברמןהייננים מהכרמים המשתתפים בפסטיבל, באירוע הפתיחה. צילום: דיויד סילברמן