שני ספרים לחורף

המלצה על שני ספרים חדשים שקיבלתי: "פרח טורף", ספרה השלישי של יהודית וינשטוק, ו"לרקוד על סף תהום", ספרו של גרגואר דלקור.

ברוכים הבאים לפוסט ההמלצות החדש שלי. היום אמליץ לכם על שני ספרים שקיבלתי לקריאה וממש אהבתי.
שניהם שונים מאוד זה מזה, בעלילה, בסגנון הכתיבה, בדמויות ועוד, אבל את שניהם מאוד אהבתי ולכן התיישבתי לכתוב פוסט ולהמליץ לכם על שני אלו. אחד ישראלי ואחד מתורגם.

לרקוד על סף תהום

ספרו החדש של גרגואר דֵלקור (שם שאותו אתם בטח זוכרים מהספרון החמוד שלו שהיכה גלים בארץ וברחבי העולם, "הדברים שאני רוצה").
992128
גם ספרו החדש עוסק, באופן לא מפתיע, בנשים. ברצונות שלהן, בתשוקות שלהן, ברצון לפרוץ את חוויות היומיום הצפויה והלעיתים כובלת כל כך.
גיבורת הספר היא אישה שלכאורה טוב לה בחיים, ויש לה הכל. אבל מתחת לפני השטח הדברים לא כל כך הולכים לה כמו שהיא רוצה….אמה היא אישה נשואה לחלוטין,  בת 40, אמא לשלושה ילדים, מגדירה את עצמה מבחוץ כמאושרת ואחת שטוב לה בחיים, ויום אחד הכל משתנה אצלה. היא יוצאת לארוחת צהריים או קפה או משהו, והמבט שלה פוגש במבטו של גבר זר מעבר לבר.  מאז, הכל משתנה. חייה אינם חיים יותר וכל מה שמעסיק אותה הוא הגבר הזה והמימוש של אהבתם. בדיעבד מסתבר שכל זה היה רק סוג של תירוץ לבריחה שמייצרת אחווה נשית מסוימת ונגיעה במקומות שהיא לא ידעה שמכאיבים כל כך בחייה. בקיצור, תקראו ותגלו.

פרח טורף

ספר שעוסק בסיפור עצוב, מסוג הדברים שלרוב שומעים עליהם באיזו כתבת מוסף בחדשות.
perach_front_cover(2)
דנה היא צעירה ישראלית מוצלחת לכאורה. הקשר שלה עם ההורים לא כזה טוב, אבל בכל זאת הם מאוד מופתעים כשיום אחד היא באה ומבשרת להם שהיא בעצם הולכת לעזוב את הארץ לטובת עתיד לא ידוע של שהות בכפר מבודד כלשהו בחברת עוד אנשים שהם חלק מהכת אליה היא משתייכת. היא מודיעה לכל המשפחה שהיא לא מעוניינת בשום קשר ומשם דברים מתחילים להידרדר. הכת הזו היא לא מה שחשבה, וההורים שלא ממש יודעים מה לעשות עם מה שקרה, לא כל כך מתמודדים עם כל הדבר הזה שנפל עליהם.
הסופרת מתארת בספר הזה מצב קשה עד בלתי אפשרי, של משפחות קרועות שלא יודעות מה לעשות ואיך לקבל את העובדה שהיקרים להם מכל נסחפו לאיזו שייכות מוזרה של כת סודית מבלי שיש להם אמצעים לעזור, כי במקרים כאלו, לא תמיד כסף קונה הכל.
קריאה מהנה!!