אושר למין האנושי

מה חשבתי על ספרו החדש של פ"ז רייזין, אושר למין האנושי? שחובה לקרוא. כנסו ותבינו

יום אחד מגלים אנשים שהמכונות שיצרו כדי שיהיו חכמות לפחות כמוהם, נעשות חכמות (או מתוחכמות) אפילו יותר מהם.
osher_lamin_haenoshi_havlata(2)

על מה הספר?

ג'ן היא בעצם המפעילה של מי שנקרה "איידן" (באנגלית, שם שמתחיל באותיות AI, כלומר: בינה מלאכותית). איידן לא מרגיש ולא חש, אבל הוא ממש מחבב את ג'ן.
הוא, ביכולותיו המוכניות המוגבלות, מודע לעובדה שהיא אנושית ושהוא בינה מלאכותית, אומנם מתוחכמת ומשוכללת, אך עדיין מכנית לחלוטין.
כשג'ן עצובה בעקבות הפצצה שהפיל עליה בן זוגה מאט (הוא עוזב אותה לטובת אישה אחרת אחרי כמה שנות זוגיות – אל דאגה זהו לא ספויילר, זה קורה ממש בתחילת הספר!) איידן ממש "כועס" עליו.
איידן עסוק בלנחש טעמים ומרקמים (גבינות צרפתיות, גלידות מקומיות ועוד ועוד), סקרן לדעת איך מרגישים בני האנוש ומה עובר עליהם כשהם חווים משהו, מה זה נשיקה, ואפילו יותר מזה.
באיזה שהוא שלב, די מוקדם לתוך הסיפור, אנחנו הקוראים מבינים שבינה מלאכותית זו היא כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהצליחה "לצאת מהקופסה" ובעצם "לברוח" אל מרחבי רשת האינטרנט.
ומשם? הוווו…..כל האפשרויות פתוחות! אפשר לעשות דברים טובים, רעים, ובעיקר להתערב בחייהם של בני האדם. מאחר וג'ן חשובה לו, הוא מחליט לגייס את עצמו למשימת שיפור חייה באופן מיידי.
הוא פוצח בסדרת ניסיונות שידוכים, ואת השאר אני לא אספר לכם פה.

למה אהבתי אותו?

אושר למין האנושי הוא סיפור מקסים, ספר כזה כבר לא קראתי הרבה זמן. בסופי שבוע, ליד הים, אחרי השחייה או סתם ברכבת בדרך הביתה, לכמה ימים ארוכים הוא היה איתי כל הזמן.
זה סיפור אהבה מקסים ואופטימי, שלוקח את היחסים ביננו לבין הצמודים שלנו (המחשב בעבודה, הטאבלט, הקינדל, הלפטופ וכמובן איך אפשר בלי? הסמארטפון).
זה לא רק סיפור רומנטי על היכרות שכמובן גורם לי לאופטימיות ניצחית, זהו גם סיפור על התנגשות בין גורמים שרק רוצים לעזור ולעשות טוב ובין אלו שרק רוצים להרוס.
הספר הזה בהחלט יגרום לכם לחשוב, מה הם הדברים שהופכים אתכם לאנושיים ולמה אנחנו בעצם צריכים להגיד תודה, גם אם להיות אנושי זה לא רק אושר ניצחי אלא גם התמודדות עם קשיי החיים הקטנים.
לחצו כאן לעמוד הספר באתר ההוצאה ולקריאת פרטים נוספים. קריאה מהנה ושבת שלום!