עשרת השירים הגדולים

איתגרו אותי לעשות רשימה של עשרת השירים האהובים עליי. התוצאה לפניכם.

יום אחד נתקע לי שיר בראש. זה קורה לי די הרבה, לעיתים קרובות זה השיר הראשון של הבוקר או אפילו משהו שאין לי מושג איך הוא הגיע אליי ונתקע.
וכשזה קרה מישהו, שלא שומע שירים בכלל, אמר לי "את רואה לי זה אף פעם לא יקרה". היה לי מוזר שהוא לא אוהב שירים ואז הוא נתן לי אתגר, לבחור את עשרת השירים הגדולים.
אין היררכיה או סדר כרונולוגי. הבחירה הזו מאוד אישית. רוב השירים נקשרו אצלי לכל מיני אירועים בחיים או שברחתי בהם כי אני אוהבת את האמנים. שיר אחד בלבד לכל אמן/להקה.
abstract-music-rock-bw

pexels.com

שיר ערש
גדלתי על שירים של הקיור, ועד היום זו הלהקה האהובה עליי. אחרי שראיתי אותם בהופעה החלטתי שזה השיר שלהם שאני הכי אוהבת, למרות שהתחרות הייתה קשה, כי אני אוהבת את רוב השירים שלהם ויש להם עוד 4-5 לפחות שלדעתי ראויים להיכנס לרשימה.
[youtube ijxk-fgcg7c]
הכעס
אין הרבה שירים שאני כל כך אוהבת בעברית. זה אחד השירים המדהימים לדעתי.
[youtube Tw6ExvpuKT0]
יש אור
גם הסאונד של הסמית'ס הוא חלק מפסקול ילדותי. לחברה שישנתי איתה באותו חדר היו אחים גדולים ששמעו את הסמית'ס, סוניק יות', דיפ פרפל, ואנחנו שמענו אותם גם. הקול של מוריסי פה במיטבו והמילים מרגשות.
[youtube y9Gf-f_hWpU]
בנעלייך
כולם פה שמעו על דה-פש מוד. החל מהימים בהם צעקו בפזמון של Just Can't Get Enough את המילים האלמותיות: "בפה! בתחת!" בכל מועדון בארץ הזו, ועד לחתונה של הבן של דייב גהאן עם איזו מישהי מנהריה.
אם אני צריכה לבחור רק שיר אחד שלהם, אז זה השיר. המילים קסומות בעיניי.
[youtube GrC_yuzO-Ss]
 אלטון וג'ורג'
החלום שלי היה לראות את שני האמנים הגדולים האלו מופיעים ביחד. חיפשתי כמה פעמים הופעות והמקום הקרוב אליי ביותר איכשהו היה רחוק כל פעם בכמה אלפי מיילים, אז לא יצא. ביום שבו ג'ורג' מייקל נפטר הבנתי שאת החלום של לראות אותם ביחד כבר לא אגשים, אבל אני עדיין שומעת את הביצוע המדהים המשותף הזה לשני אמנים ענקיים של התקופה הזו. כאן בביצוע חי.
[youtube ljyt9_TFZd4]
 תנו להצגה להימשך
השיר הזה תמיד יהיה קשור אצלי ליום בו פרדי מרקיורי נפטר, והמון ילדים בכיתה קצת בכו, והיו כאלו שעמדו מהצד ואמרו "כאילו שבכלל הכרתם את השירים שלהם". ואלו, לא בכו קצת אלא בכו מאוד.
[youtube t99KH0TR-J4]
כשהעשן יורד
הסקורפיונז היא גם להקה שגדלתי עליה. קנו לי את האלבום Gold Ballads ואני הייתי שומעת אותו בלופים. יש כמה שירים מוכרים של הגרמנים האלו שהמבטא שלהם נעלם עם האנגלית והגיטרות, וזה השיר שלהם שאני הכי אוהבת.
[youtube XgCnUYeyeiA]
מה השיר האהוב עלייך?
כשהייתי בטיול הגדול הכרתי מישהו שהסתובב עם הגיטרה שלו. איזה ערב אחד ביקשתי ממנו שינגן לי את השיר האהוב עליי. "איך אני יודע מה השיר האהוב עלייך? אני מכיר אותך חמש דקות. אני אנגן לך את השיר האהוב עליי".
ואז הוא ניגן את זה. בחיים לא שמעתי מישהו מנגן את זה כל כך יפה. מצרפת פה את השיר בגירסה הנשית כדי שהרשימה הזו לא תהיה על טהרת הגבריות.
[youtube IpzFuRQ-1hY]
קולדפליי
כי איך אפשר בלי? כולם כל כך אוהבים לשנוא אותם ולהגיד שהם רדודים ושהמוזיקה שלהם שטחית, שהשירים שלהם נשמעים כולם אותו דבר. ורק לי היה קשה למצוא שיר אחד שלהם שאני הכי אוהבת. וגם הוידאו מגניב.
[youtube YykjpeuMNEk]
אחרון
שיר שמשמיעים אותו הרבה בימי זיכרון. תחילת דרכו של אביתר בנאי, 1997. שיר עצוב ומקסים.
[youtube v5hV3j6ywD4]