מיחזור בשביל הנשמה

[youtube goINir_5kNk]

אני מאמינה גדולה במיחזור ובשימוש מחדש (באנגלית זה נשמע יותר טוב…). מגיל אפס לימדו אותנו לשחק בצעצועים ממוחזרים, לטפח את הסביבה ולדאוג לה כדי שהיא תוכל לדאוג לנו בחזרה.

אני תורמת בגדים לנזקקים ולא זורקת אותם לפח, אני ממחזרת ניילון ונייר ואפילו ספרים. למיחזור הספרים יזמתי את מסיבות החלפות הספרים בעבודה ובמסגרת סלונה, קודם כל.

כשהוזמנתי לחשוב על רעיונות יצירתיים לשימוש באריזה ריקה של סימילאק ישר התחלתי לחשוב. מלא רעיונות פתאום עלו בראש. אני אישית עשיתי כבר כמה פעמים קופסאות מרהיבות כאריזות מתנה בשימוש בקופסאות האלו, ויש עוד המון המון דברים מגניבים ופלאיים שאפשר לעשות עם הקופסאות האלו.

למה בעצם זה כל כך חשוב למחזר ולהשתמש מחדש בחפצים קיימים? ומה זה בכלל מיחזור?

מיחזור הוא תהליך שבו מפרקים פסולת ומחזירים אותה למצב של חומר גלם, אשר ישמש לייצור מוצרים חדשים (…) נכון לראשית העשור השני של המאה ה-21, בישראל ממחזרים 15%-25% מהפסולת[1], וכ-90% מהמים.

(מתוך ויקיפדיה, הערך "מחזור").

אז מה הבעיה אתם בעצם שואלים, אם אפשר למחזר הכל למה צריך להשתמש מחדש?

מסתבר שזה לא כזה פשוט כמו שזה נשמע:

על אף יתרונותיו הבולטים של המיחזור, פעמים רבות הבעיה של כשלי שוק גורמת לכך שהמִיחזור יראה כבלתי כדאי מבחינה כלכלית (…) כך, באין ברירה, מרבית הפסולת מושלכת לפחי אשפה רגילים. נראה כי נדרשת התגייסות משולבת – של הציבור, של התעשייה, של הרשויות והממשל – על מנת לעודד את המיחזור לסוגיו, ולאפשר נגישות גבוהה יותר לפחי מיחזור ייעודיים.

בנוסף תעשיינים טוענים כי ישנו קושי לייצר על בסיס חומר גלם ממוחזר, משום שהדבר מוביל לבעיות בקווי הייצור עקב פגמים במוצרים או בחלקים מהם. הטיעון הוא כי שימוש בחומר גלם ממוחזר מוזיל אמנם את עלות חומרי הגלם, אך מוביל לעלויות כוללות גבוהות יותר עקב מוצרים רבים שאינם עוברים את בקרת האיכות ועקב השקעה רבה יותר בקווי הייצור (…)

20170829_195535 (1) (1)

אז הנה, פיתרון קל ויעיל:

האריזות של סימילאק הן גדולות במיוחד וככאלו גם שימושיות מאוד. במקום לזרוק לפח המיחזור או לא-עלינו אף לפח הזבל הרגיל, בואו נהיה יצירתיים!

בחרתי להכין עציץ מאחר ואני אישית מאוד אוהבת את כל מה שקשור בעולם הצומח, ואם אפשר גם לעשות משהו מקורי אז בכלל זה טוב.