הצמחונית

הצמחונית, ספר חדש של הסופרת הקוריאנית האן קאנג. לא לבעלי לב חלש.

הצמחונית הוא ספר חדש מאת הסופרת הקוריאנית האן קאנג.
20170715_142158

מה חשבתי עליו?

הספר פותח לנו צוהר לחיים בקוריאה. מה שחשוב שם, על פי הספר, הוא להיות נורמאלי, ובסדר, ולא לחרוג מהשגרה. מסתבר שגם צמחונות שם (ליתר דיוק טבעונות, ולא סתם טבעונות אלא טבעונות אדוקה) זה משהו שנחשב לא נורמאלי.
החלקים הראשונים מכירים לנו את יונג-יה ובעלה. הוא מספר לנו על חייהם ועל כמה שהם היו רגילים. הוא איש מכירות השואף לבינוניות תמידית, והיא בעיקר אישה מסורה שמידי פעם עובדת מהבית, ללא עיסוקים מוזרים וללא תחביבים יוצאי דופן. ליתר דיוק ללא תחביבים כלל.
הבינוניות בנשמתם.
יום אחד הכל מתהפך. האישה מתחילה לסבול מחלומות רעים וסיוטים ובעקבות כך מחליטה להפוך לצמחונית (לפי הספר, ושוב, לפי דעתי: לטבעונית). זה הולך ומדרדר עד שלבסוף היא נמנעת כמעט לחלוטין ממזון ומחליטה שהיא בעצם הופכת לעץ ולכן כל מה שהיא זקוקה לו זה מים.
הספר מתחיל רגוע יחסית והולך ולובש צורה ביזארית יותר וכולל גם תיאורים קשים של סצינות אלימות ועד כדי התפתחות של פסיכוזות. לכן כתבתי בתקציר לא לבעלי לב חלש.
הספר ראה אור לפני כעשור ומאז זכה בפרסים רבים בתחרויות בינלאומיות ואף עובד לסרט קלנוע.

איך זה מתחיל?

עד שאשתי הפכה לצמחונית, תמיד חשבתי שהיא אישה רגילה לגמרי, בכל מובן.
למען האמת, בפגישתנו הראשונה לא נמשכתי אליה כלל. קומה ממוצעת, שיער באורך בינוני, לא קצר ולא ארוך, עור פנים צהבהב וחולני למראה, עצמות לחיים בולטות במקצת. תווי פניה החיוורים והמבוישים גילו לי כל מה שהייתי צריך לדעת. בשעה שהתקרבה לשולחן שבו המתנתי לה, לא יכולתי שלא לשים לב לנעליה – הנעליים השחורות הסתמיות ביותר שאפשר להעלות על הדעת – ולהליכה האופיינית לה, לא מהירה ואף לא אטית, הליכה שאינה מצטיינת בנחישות נמרצת אך גם לא באלגנטיות נשית.
לעוד המלצות ספרים מומלץ להיכנס למועדון הקוראות של סלונה. קריאה מהנה!