שטום

המלצה על ספר חדש ומרגש שמצליח גם להצחיק למרות הנושא העצוב

המלצה על ספרו החדש של ג'ם לסטר, שטום.
984394

על מה הספר

בן הוא אבא. הוא גם בעל, ובן ומנהל עסק ועוד המון דברים אחרים. אבל הוא קודם כל אבא של ג'ונה. גונה הוא ילד בן עשר עם אוטיזם, בתפקוד נמוך.
ההורים נלחמים נגד הממסד ומנסים לעשות הכל על מנת שיינתן להם אישור להכניס את ג’ונה לבית ספר בתנאי פנימייה, שמיועד לילדים כמוהו. הנושא מסתבר לא פשוט כלל והרשויות מערימות על ההורים קשיים עצומים.
כדי לנסות ולשפר את סיכויי ההצלחה של המאבק הזה מציעה אימו של ג'ונה לבעלה, בן, להיפרד ולקחת על עצמו באופן בלעדי את הטיפול בג'ונה. כך מוצא את עצמו בן חוזר יחד עם ג'ונה להתגורר בבית אביו, גיאורג. שלושת הגברים חיים במציאות קשה תוך כדי מאבק משפטי מתמשך שמיועד להשיג את המטרה.

למה אהבתי אותו

כשקיבלתי את הספר והבנתי על מה הוא מדבר קצת נרתעתי. אני מודה. לפעמים למשל אני אומרת שאני לא אוהבת ללכת לקולנוע ולראות סרטים מדכאים. למה?? כי בשביל דברים מדכאים אפשר להישאר בבית. לראות חדשות, או סתם להתעמק בצרות שלך או של אחרים, ולפעמים אי אפשר יותר מזה.
אז לכן לא הייתי בטוחה לפני שהתחלתי לקרוא שאני אתחבר. הספר כתוב היטב ומתורגם נהדר, שאלו הדברים הראשונים שאהבתי בו. בהמשך הבנתי שעצם העובדה שהוא עוסק בנושא כל כך קשה ורגיש ומציאות חייהן של הדמויות בספר אינה פשוטה כלל, לא בהכרח אומר שהספר הוא קשה. מדובר בספר מרתק, שקראתי וקראתי בו ולא יכולתי להניח אותו במשך יומיים עד שסיימתי אותו. מעבר להיותו קריא, מעניין ומרגש, הוא אפילו מצחיק. איך אפשר בכלל לכתוב ספר בנושא כזה, שיצליח גם להצחיק? אז הנה, מסתבר שאפשר.

איך זה מתחיל

1
 
לרכישת הספר ולפרטים נוספים באתר ההוצאה ליחצו כאן.