איך להתמודד עם דיכאון חורף

החורף הגיע. רבים מאיתנו סובלים מדיכאון בעונה זו של השנה. אז מה עושים? ריכזתי עבורכם שלל עצות

בחורה עם מחשב נייד

גשמים, רוחות,  וענני קומולונימבוס. עונה מעניינת, סופסוף יש עבודה לחזאים שכל הקיץ אמרו: חם יחסית לעונה.
הרבה עניין אקלימי אפשר למצוא בעונה הזו, אבל מסתבר שרבים שוקעים בדיכאון חורף. מה עושים?

חושך על פני תהום

הבעיה:
נובמבר הגיע ואיתו שעון החורף, או כמו שאני קוראת לו "שעון החושך". הרבה שעות חושך, מעט שעות אור.
הפתרון:
צאו לשמש. גם אם מהחלון זה נראה כאילו הכל חשוך בחוץ, עדיין ברוב הימים פה אפשר למצוא כמה דקות של שמש. במדינות בהן החורף קשה במיוחד ואנשים לא מרבים לשהות בחוץ רואים ירידה ניכרת ברמת הויטמין D, במיוחד אצל עובדי המשרדים. יציאה החוצה לשמש, אפילו עשר דקות ביום, משפרת את המצב.

sun

זה רק התחיל

הבעיה:
החורף רק התחיל, הימים הולכים ומתקררים. סיימנו עונה חמימה של כפכפים ושורטס, והחורף שלפנינו נראה ארוך.
הפתרון:
לפתוח לוח שנה. למה זה יעזור? כי אז תבינו שהחורף שלנו לא רק שאינו קשה,שימו לב שעדיין לא ממש קר. זה משאיר לנו את נובמבר הסתווי לפי הגדרה, דצמבר וחנוכה, ינואר וממטרים פזורים, ופברואר ותחילת ההכנות לאביב. במקומות רבים בעולם יש חורף ארוך, שאמור לקחת חצי שנה ולעתים מתפרש על פני רוב השנה.

זה רק ספורט

הבעיה:
בחורף אנחנו כבדים, ומזג האוויר שבחוץ מספק את התירוץ המושלם למי שגם ככה מחפש תירוצים לא לצאת מהבית.
הפתרון:
מישהו כבר אמר את זה קודם:
Just Do It!
ספורט בכל עונה יעשה לכם טוב, ובחורף הוא יכול לסייע בהעלאת הסרוטונין ובהקלת תחושות הדכדוך והכבדות. אני מוצאת יתרון בכל אחד מסוגי הספורט שאני עושה: מכון הכושר פנוי ומרווח יותר, המים בבריכה צלולים יותר והמקלחת שאחרי הופכת להיות מפנקת יותר, והריצה בחוץ מהנה ומלווה בשלל ריחות פריחה.

לא על הקרמבו לבדו

הבעיה:
אנחנו פתאום מרגישים רעבים יותר, ולא לסתם אוכל אלא לכל מה שמופיע במילון ליד "מזון מנחם": פחמימות, שוקולדים ושאר מזיקים.
הפתרון:
אתם לא באמת רעבים יותר. תחממו את הסביבה ואת עצמכם כמו שצריך ולא תיכנסו למעגל של: קר –> רוצה להתחמם –> מחפשת אוכל –> אוכלת שוקולד. בנוסף, יש דבר כזה מאכלים מחממים, הנה רשימה:
*טיפ: שתו כל בוקר כוס מים חמים עם כף שמן זית, לימון ודבש. תקבלו את כל הוויטמינים שאתם צריכים וגם לא תחושו רעבים.

  • מאכלים חריפים ותבלינים הוכחו כמחממים ומסייעים במניעת וריפוי בעיות בריאותיות מסוגים שונים. אני תמיד מחזיקה כמה תבלינים חריפים יבשים ופלפלונים טריים
  • קינמון  גם הוא מחמם. מומלץ לקנות מקלות קינמון (ו/או את הקליפה עצמה, אומרים שזה פחות מעובד ויותר טוב) ולשלב במאכלים שונים, ובכוס הקפה / תה
  • לדבש סגולות בריאותיות רבות עליהן לא צריך לספר. וחוץ מזה – הוא טעים. בשנה האחרונה התקרבתי מאוד לעולם הדבורים ולמדתי שאין כמו דבש טרי. נסו להשיג אותו היישר מדבוראי ולא לקנות בסופר
  • אין כמו לפתוח את היום בחצי אשכולית ולסיים אותו בתפוז חתוך. החורף הוא עונת ההדרים. מומלץ לחסוך פערי תיווך ולהשיג את הפרי כמה שיותר קרוב לעץ.

וזכרו, בחורף הגוף עובד קשה יותר לחמם את עצמו, לכן אתם שורפים יותר קלוריות, גם במנוחה.

20150928_111106

זה היה סיפור של חורף

הבעיה:
אין לנו כוח להשקיע, אנחנו רוצים להיות לבד מתחת לשמיכות, לראות האנטומיה ושיעזבו אותנו בשקט. ובנוסף, אנחנו לא ממש מוצאים את האנרגיות לצאת ולחפש את האהבה אי-שם בחוץ.
הפתרון: 
מישהו אמר לי פעם באמצע דצמבר "חובה למצוא אהבה לפני החורף. למי יש כוח לצאת לדייט בקור הזה?" צודק. אבל, לאהוב זה טוב. אין כמו חיבוק ארוך מתחת לשמיכה של בוקר. דייטים זו סיבה לצאת מהבית. גם אם אין כוח, תמצאו את מה שיעשה לכם את זה: תקבעו במקום רומנטי ותחליטו שאתם נהנים. אם לא עם הדייט אז עם עצמכם. אין כמו כוס יין אדום בבית קפה על הים מול גלים נשברים ושמיים בצבע אפור כהה.  אולי בסוף יצא מזה סיפור אהבה.

53-P1100505