זינוק בעלייה – עשר סיבות לראות את הסרט הזה

כי הוא מרענן

יש בו קצת מהכל: עלילה מופלאה, שחקנים מרגשים, תסריט גאוני (עוד מעט פירוט)…..וכל אלו עושים אותו למרענן במיוחד. יש לי בעיה עם סרטים, ובכלל: ברוב המקומות בהם אני נמצאת – שעה, מקסימום שעה ורבע מספיק לי. ככה גם בסרטים. בסרט הזה – לא רציתי שייגמר.

כי הוא ישראלי

כי איך אפשר לא להתחבר לכל הקטעים הכל כך ישראליים? הרי כולם סביבנו מתאמנים לקראת איזה מרתון, מתכוננים לקראת איזו חתונה, ומדברים אחד על השני ולא אחד עם השני. במיוחד אמא שלי.

כי הפסקול

הסתבר שגם אחרי שחזרתי הביתה המשכתי לפזם לעצמי את המנגינות הקטנות והמקסימות שיצר המוזיקאי במיוחד עבור הסרט הזה. כשתשמעו תבינו.

כי בראבא

הוא שחקן פשוט מעולה. כשאני רואה אותו משחק, אני חושבת לעצמי שהוא לא צריך לעבוד קשה כדי "להיכנס לדמות". כי הוא זה הדמות.

ושאר השחקנים

לא רק שלמה בראבא. גם איתי טיראן – שבקושי הכרתי, מלי לוי גרשון , רומי אבולעפיה, עידית טפרסון רותם זיסמן כהן, יוסי מרשק וכל השאר – פשוט משחקים מעולה.

כי התסריט גאוני

הכרתי את ריקי שולמן לגמרי במקרה. אולי לא רק במקרה – כי בסלונה כל דבר קורה מסיבה. כשקראתי את מה שהיא כותבת – ישר התחברתי. התסריט של הסרט הזה הוא פשוט גאוני. לכו תראו בעצמכם.

למרות הצפיפות (*)

כי מה לעשות? ככה זה עם סרט כה מושלם. מאז שהוא יצא בערך הוא במקום הראשון ברשימת הנצפים ביותר בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. תתנחמו בזה שמחר חוזרים ללימודים והסינמה סיטי בהדרגה יפסיק להיראות כמו איצטדיון טדי רבע שעה לפני משחק.

בגלל שכבר הרבה זמן לא עשיתם את זה

מתי בפעם האחרונה באמת יצאתם לסרט? סגרתם טלפונים, ופשוט נהניתם? תנו לי לנחש – יותר מידי זמן אתם כבר לא עשיתם את זה. לפעמים צריך לשכוח מתחליפי הפלסטיק ולעשות את הדבר האמיתי.

כי זה הסרט המצחיק ביותר

האנקדוטות השנונות, הקטעים מהחיים של כולנו שאנחנו כל כך מכירים, הסטיגמות, הבדיחות של ההורים שכולם כבר מכירים בעל-פה. כל אלו פשוט מצליחים להצחיק בטירוף.

בגלל ההנחה

הידעתם? ביום רביעי הקרוב, ה 3 לספטמבר, יתקיים  ממש כאן ובכל הארץ יום הקולנוע הישראלי. זוהי ההזדמנות שלכם לראות את הסרט הזה בעשרה שקלים. (*) תשכחו מההבטחה שאחרי ה 1 לספטמבר לא יהיה לכם צפוף….
זינוק-בעלייה-יחצ