אהבה – טייק 2

ורד ואסף הכירו כשהיו צעירים. כמו כל הזוגות, גם הם מיד התאהבו, התחתנו, ועשו ילדים. וכמו כל זוג שני בביתם תל אביב, גם הם התגרשו. אבל לסיפור הזה יש סוף טוב. במיוחד.

את אסף הכרתי במסגרת העבודה. כשהוא סיפר לי את הסיפור שלו ידעתי שאת זה אני חייבת לכתוב. לחתונות אני בדרך כלל לא הולכת, אבל זו הייתה משהו מיוחד. תשמעו סיפור.

אהבה ממבט ראשון

ורד ואני הכרנו צעירים, בבית קפה בו היא עבדה כמלצרית. הייתי בן 25 ותוך כמה ימים היה ברור לשנינו שזו אהבה גדולה. אחרי שנה מאושרת ביחד שאלתי אותה אם היא רוצה להתחתן. התשובה הייתה ברורה. התחתנו בבית ההורים בעתלית בחתונה מושקעת ומיוחדת.

שגרה זה רע

נכנסנו לשגרה: ילדים מקסימים, עבודה ועיסוקים. פתאום הזוגיות נדחקה לפינה, חיינו כמו שותפים: אהבתי אותה אבל עבדתי המון, וגם כשכבר הייתה לי שעה פנויה העדפתי לנוח. בלי לשים לב התחלנו לאבד אחד את השני. ואז ורד הודיעה לי שהיא רוצה להתגרש. לא הבנתי מאיפה זה בא לי. היא הייתה נחרצת, המילים האלו נפלו עליי כמו גשם באוגוסט. הבנתי שככה גם אני לא רוצה להמשיך ודי מהר הכל היה מאחורינו: הסכם גירושין, רבנות, הכל. רק אחרי זמן התחלתי לחשוב שאולי היא צדקה: הייתי עסוק רק בלהביא כסף הביתה ובדאגות החיים, עד שלא נותר מקום לחיים עצמם.

תחשבי על זה

ברור שנשארנו בקשר גם אחרי הגירושין. הרי היו לנו ילדים לגדל יחד, למרות שרשמית כבר לא היינו זוג. בהתחלה היו כעס ורגשות שליליים, אבל כל הזמן כיבדנו אחד את השני ושיתפנו פעולה בכל הקשור לחינוך וטיפול בילדים. הכרתי המון בנות, איפה שאת רק רוצה: בברים, בפייסבוק. סתם, בלי מחויבות. אמרתי להן מראש שאני גרוש כמובן. יום שישי אחד נפגשתי עם ורד לקפה, ניהלנו שיחה על איך אנו רואים עצמנו מאז הגרושים והצעתי לה לחזור. היא ענתה שעדיין לא בשלה לכך, אבל הבטיחה לי שתחשוב על זה. אחרי חודש כבר נפגשנו אצלי בדירה. ומאותו רגע לא נפרדנו.

Vered_Assaf (2)

ורד ואסף עם הילדים

בואי נתחתן

שנינו למדנו מתקופת הגירושין המון: לטפח את הזוגיות ואת עצמנו, להעריך את מה שיש, לשים את המשפחתיות לפני הכל, פתאום יכולנו לראות איפה באמת טעינו! היום אני ״מחזיר זוגות״. חברים באים אליי ומתלוננים שלא טוב להם בבית, שהם שחוקים, משועממים. אני מושיב אותם לשיחה ונותן להם לחשוב למה הם מלכתחילה התחתנו. אנשים נוטים לזלזל בזה, חושבים שיש משהו יותר טוב שם בחוץ. אז זהו – שאין. עשינו שינוי אדיר בחיים. לא יכולנו לראות את זה לולא הגירושין, אבל אחרים יכולים לחסוך מעצמם את השלב הזה. כבר החזרתי שני זוגות, ויהיו נוספים.

Vered_Assaf

ורד ואסף נסעו לפריז בחורף. שם, תחת שמש שקרנית של בוקר אירופאי הוא הציע לה להתחתן איתו. שוב. היא אמרה כן.

בערב של קיץ ישראלי הם התחתנו בבית הכנסת הגדול בתל אביב. היה מרגש.