רונשו – הצבעים של העיר

פגשתי את רונשו, צלם אורבני, ואהבתי את התמונות המיוחדות שלו. ביקשתי ממנו לבחור את שלוש התמונות שלו שהוא הכי אוהב. התוצאה לפניכם.

בחורה עם מחשב נייד

רון שושני הידוע בכינוי רונשו, הוא צלם אורבני. אהבתי את הצילום שלו. תמונות בצבעוניות עזה שמשדרת נוף אורבני של ניכור מעורב בתרבות סביבתית מפותחת. הוא גר בתל אביב ומתמחה בצילום ארכיטקטורה מקומית ונופים עירוניים.
עבודותיו הוצגו על גבי שערי עיתונים, מדריכים ומגזינים בעולם. הצילומים שלו נראים כלקוחים מתוך חלום עירוני שמפאר את הארכיטקטורה והמבנים המצולמים.

פגשתי אותו בסדנה לבלוגרים שהעבירה ריקי כהן בסלונה, והצעתי לו לשתף פעולה. ביקשתי ממנו לבחור שלוש תמונות שהוא הכי אוהב.

הנמל ביפו. הנמל העתיק בעולם

מה אתה אוהב בעבודה שלך?
אני אוהב להביא נקודות מבט על העיר שמחדשות לאנשים איזה משהו שהם לא ראו עד עכשיו. זה בעיקר נוגע לסביבה שבה אנחנו חיים. אני כבר הרבה שנים מפרסם תמונות והתגובות הן בסגנון זה צולם כאן? איך לא שמנו לב? חלק מהרעיון של התמונות הוא להכיר את העיר שלך. תל אביב היא קטנה בסך הכל. אנשים שחיים בה חושבים שהם מכירים וכבר ראו הכל, אבל זה לא מדוייק. אני רוצה להראות לאנשים את הסביבה הקרובה שלהם: המקומות בהם הם אוכלים, עובדים, חיים ומתאהבים.
למה תל אביב?
בשנים האחרונות החלטתי להתמקד בתל אביב.  אחד הדברים שגרמו לי להתחיל את הפרוייקט הזה הוא שהעולם יראה איך ישראל נראית מהזוית הטובה שלה. שמתי לב שהתמונות שמראות אותנו בעיתונות העולמית הן תמיד אותן תמונות: מסגד אל אקצה, חיילות בירושלים, אברכים'. הבנתי שאין לנו תמונות שמציגות את הדברים הטובים שיש לנו. אנשים מבחוץ שרואים את הצילום שלי מגיבים לי לא האמנתי שישראל נראית ככה! זה כיף לי לעשות להם את השינוי-דעה.

כיכר המדינה. יום הולדת שמח ישראל

השלם: אם לא הייתי צלם אז הייתי….
בהכשרתי אני מתמטיקאי ואיש הייטק. במחשבות שלי אני חושב שהייתי גנן כי גינון זה נראה לי דבר מופלא.
הגעתי לצילום כי יצא לי הרבה להסתובב בחברות הייטק וראיתי שבכל חדר ישיבות יש את אותה התמונה: מוניות צהובות בטיימס-סקוור. שאלתי את עצמי למה זה קורה והגעתי למסקנה שאין צילומים מספיק טובים של ישראל שאנשים היו גאים לשים בחדר ישיבות או בבית. כולם מדברים על ציונות אבל מרפדים קומות שלמות בתמונות מארה"ב. אז החלטתי שאני רוצה לדחוף את התחום הזה של צילומי "גלאמור" של ישראל.

The time is now, או בעברית: הזמן הוא עכשיו

מה הכי מפריע לך בעבודה?
יש זיהום ויזואלי אדיר במרחב שאנחנו חיים בו. רק ברחוב שאני גר בו על פני חמישים מטר יש 33 תמרורים! גם המדרכות הצבועות. זה גורם לעיר להיראות כמו מגרש מסדרים בבה"ד 12. אני נאלץ לעיתים להעלים חלק מהפרטים האלו בתמונות, כי זה נראה דחוס מידי. הצילום שלי בא ממקום של אהבה אבל יש המון נקודות צילום מעניינות שאין בהן אהבה בכלל.
איפה היית חולם לצלם?
המטרה שלי היא ציונית. אני רוצה להוציא מישראל דוגמנית-על. ידוע לי שיש יופי בקצה השני של העולם אבל פחות מעניין אותי לצלם את הזוהר הצפוני בלאפלנד או את האריות בטאנזניה.
קליק לעוד תמונות – באתר של רון.