חוויות מארץ היין

יקבי רמת הגולן חוגגים 30 שנות פעילות בבר יין מקסים בנמל תל אביב. אני טועמת, מצלמת, ומספרת לכם על החוויות הנוסטלגיות שלי עם יין.

הכל התחיל לפני המון שנים. אני הייתי בת 12 ורבע, וההורים כינסו את כולנו לשיחה.
אנחנו עדיין משפחה….רק מנסים, להיפרד…..נראה איך יהיה….
לא ידעתי מה לעשות עם המידע החדש, אז זה עוד לא היה כל כך אופנתי להתגרש, והחברים שלי לא ידעו אם לשאול אותי על זה או לא כי הם כבר שמעו בערך שבוע לפניי. התרגלתי.

איך זה קשור ליין?

יום אחד אבא סיפר לי שיש מישהי שהוא רוצה שאכיר. היא הראתה לי תמונות של הילדים ופתחה קלסר ענק. זה הבן שלי, אמרה בגאווה. יש לו יקב ואני שומרת כל כתבה עליו! אולי תבואי לחגיגת הבציר ביקב?
לא ממש ידעתי אז מה זה יין, ואדום-לבן היו בשבילי בעיקר הצבעים של קבוצת הפועל המקומית, אבל נסעתי. באמצע כרם ענבים, מסביב סלעי בזלת, הוקם מתחם מדהים ביופיו.
כל השפים החשובים היו שם, כולל ההוא שנראה לי קצת סיני. הלכנו לבצור את הכרמים, אכלנו ארוחה מדהימה, ושתינו הרבה יין. הבן של מי שבינתיים נעשתה אישתו-של-אבא-שלי אירח אותנו כיד המלך,
ואני לקחתי הביתה המון מתנות, הפסדתי יום לימודים, וסיפרתי לכולם איזה כיף היה.
אתמול שמחתי לפגוש אותו שוב וסיפרתי לו שעד היום אני לא שוכחת את החוויה.

יום הולדת שמח

יקבי רמת הגולן חוגגים 30 שנות עשייה ואני הצטרפתי לחגיגה. בר היין בנמל תל אביב פתוח לציבור הרחב (רק תוודאו שמלאו לכם כבר 18 שנה) כל יום, עד ה 30 לאפריל.
מה יש שם? המון יין, גבינות משובחות, מתחמי טעימה, ואפילו הופעות חיות.

תשתו משהו

במתחם שהוקם בשיתוף עם מרכז נא-לגעת ביצעתי טעימה עיוורת של סידרת היינות המוכרת והאהובה הר חרמון. מה זה אומר? אתם מכסים את עיניכם, מרחרחים קצת, וטועמים. מרכז נא-לגעת מקדם ותומך באוכלוסיות החירשים והעיוורים בישראל, ובמסגרת זו אתם טועמים ינות הר חרמון אדום, הר חרמון לבן ויין אינדיגו החדש, הנושאים כתב ברייל על גבי התוויות שלהם. כל הכנסות הבר הזה מוקדשות למרכז.

תאכלו משהו

יין הולך עם גבינות. לבנות, צהובות, קממבר, ברי, גאודה, ועוד ועוד. במתחם של גבינות יעקבס תוכלו להינות ממגוון גבינות משובחות שילכו מצויין עם היין שלכם.

תלמדו משהו

הבר מציע סדנאות מקצועיות שיתקיימו במהלך השבוע כולו, למשל: סדנה של טעימת קומפוננטים (מה זה אתם שואלים? יינות בתהליך יצירה וטעימה של זנים מחלקות שונות), סדנה בנושא טעימות יין כמובן, וסדנה מיוחדת שתעסוק ביקב ובאבני דרך חשובות.
כמו כן תוכלו להינות מהופעות רוק פתוחות. אני הייתי בהופעה של איפה הילד. עדיין רוקיסטים. רק אל תשכחו להביא סוודר כי עדיין קצת קר בחוץ.

הבר פתוח עבורכם בימים ד-ה, 24-25.4.13  בשעות 19:00-23:00
מוצ"ש 27.4.13 , 20:30-23:30
ימים א-ג 28-30.4.13 בשעות 19:00-23:00
פרטים נוספים על האירוע ועידכון לוח ההופעות ניתן למצוא כאן.