אני נפגע סרוגייט

גלעד היה בטיפול מיני אצל סרוגייט ויצא נפגע. הוא סיפר לי: "הטרגדיה היא, שבאתי עם לב שבור ויצאתי עם לב שבור. זו הייתה הונאה ריגשית". קיראו הכל בפוסט

גלעד (שם בדוי) הוא ידיד שלי. אחרי שקרא את הפוסטים שכתבתי בעקבות הסרט מפגשים (*בקישור הסבר מפורט מה זה בדיוק סרוגייט) הוא סיפר לי שהוא מכיר את הנושא מקרוב וביקשתי לראיין אותו. ואז הוא סיפר לי את כל הסיפור.

הגעתי עם לב שבור

גלעד: לפני שהחלטתי ללכת לטיפול כזה התייעצתי עם מי שהיה אז הפסיכולוג שלי. הוא כמעט שלל על הסף: אני מאוד לא ממליץ, אתה לא יודע כמה לקוחות מגיעים אליי פגועים אחרי טיפול סרוגייט. בכל זאת החלטתי ללכת על זה.
הגעתי לטיפול עם לב שבור אחרי פרידה קשה. אחת הסיבות לפרידה הייתה קשרים בין מיניות ורגש. הרגשתי שאני צריך לעבוד על זה, שהנושא הזה פוגם לי במערכות יחסים. לא חיפשתי קסם שיעביר את הבעיות בין-לילה, אבל ציפיתי להתפתח בטיפול.
הגעתי למרפאה שמתמחה בנושא והופניתי אל רוית (שם בדוי). למרות שישר ראיתי שמבחינה פיזית היא לא הטיפוס שלי, מיד היה שם קליק. התחלנו להיפגש. בהתחלה עשינו דברים מאוד אינטימיים ביחד, אבל שלא קשורים למיניות. למשל שיחות נפש וקריאה משותפת בטקסטים רוחניים.
זו הייתה הדרך שלי להיפתח מבחינה ריגשית ופיזית. נכון שהיא לא הטיפוס שלי אבל הפנים שלה – אף גבר לא יכול להישאר אדיש לזה. היא מלאך, מתנה ליקום.

פתאום התאהבתי בה

השקעתי המון בטיפול, פגשתי אותה פעמיים בשבוע, לעיתים גם לשעתיים (בד"כ נפגשים פעם בשבוע לשעה וחצי).
גם מבחינה כלכלית זו הייתה השקעה. על פגישה של שעה וחצי משלמים 1,400 שקלים.
לכאורה זה טיפול עם כללים מוגדרים, אבל היו הרבה מסרים סותרים במהלך הטיפול: היא התחילה לקנות לי מתנות, אמרה לי שהיא אוהבת אותי, והלוואי והיינו מתחבקים כל יום, היא הייתה הראשונה מבינינו שעשתה את הדברים האלו. בהתחלה לא האמנתי שזה אותנטי. אמרתי לה שהיא אומרת לי את הדברים האלו רק כי אמרו לה להגיד את זה. היא הבטיחה שזה לגמרי מהלב, והוסיפה רואים שאתה אוהב אותי – אתה פשוט לא אומר את זה. יום אחד היא אמרה לי שהדבר שהיא הכי רוצה זה לישון איתי בלילה. הבנתי שאני צריך להיזהר, כי ידעתי שמדובר בחוזה ובטיפול ולא במערכת יחסים, אבל לא ממש ידעתי איפה נגמר הטיפול ואיפה היא מתחילה. בעקבות המסרים האלו, אני בעצם ניסיתי לקנות את הזוגיות איתה. המשכתי להפגש איתה במסגרת הטיפול, זה נמשך 10 חודשים.

לא חשבת שדבר כזה יכול לקרות?

ברור שכן, אבל זה לא קרה מיד. לקח זמן עד שנפתחתי אליה. ההתפתחות המינית שלי בטיפול הייתה בעיקר רגש. היה שם חיבור אמיתי. היא הביאה את עצמה במובן הכי טוטאלי. מבחינתי היא הייתה מושלמת – למרות שמבחינה אישית היא הייתה בתקופה קשה –  היא ידעה לתת המון, ואני הייתי בצד המקבל. לא הייתי מוכן לזה שזה יקרה לי בכאלו עוצמות. הטרגדיה שלי היא מהמקום הזה שהייתי מצפה לקבל מסר תוך כדי הטיפול. אני הייתי צריך שהיא תהיה שם כדי לשים לי גבולות! היא לא עשתה את זה, הייתה פה הונאה ריגשית מהצד שלה.

כשזה נגמר

לקראת סוף הטיפול אמרתי לה שאני לא מוכן יותר להיפגש במסגרת הטיפול. בנקודה הזו אני כבר מאוהב בה לחלוטין וזה שובר אותי. במפגש האחרון הצעתי לעשות לה ילד. רציתי לממש את הקשר והיא לא רצתה. היא סירבה אבל באותה נשימה היא שאלה מעניין מה יקרה אם ניפגש. לא יודעת לגבי זוגיות אבל אני בטוחה שנוכל להיות חברים טובים. שבועיים אחרי הפגישה האחרונה נפגשנו באיזה פסטיבל. הייתה לי תחושה שהיא תהיה שם ולכן הגעתי לשם. יצרתי קשר (למרות החוזה האוסר ליצור קשר אחרי סיום הטיפול) והיא דחתה אותי. אני חוויתי את זה כפגיעה. אני חושב שאין חוקים. זה החיים, מה – אנשים לא מתאהבים בפסיכולוג שלהם? במטפלת? מדובר פה בשני אנשים בוגרים ולאהבה יש את החוקים שלה.

מה היית אומר היום למישהו ששואל אותך אם ללכת לטיפול כזה?

שיחשוב טוב. אני נפגע סרוגייט מצד אחד, אבל מצד שני אם הייתה לי אפשרות הייתי עושה את הכל שוב. אני לא מצטער על מה שקרה. אם יש חריגה מהגבולות – צריך לבדוק עד כמה זה מפריע למי שעומד מולך. שנתיים אחרי, אני עדיין מתלבט אם לכתוב לה ולספר  על כל מה שהרגשתי, אבל מעדיף שלא. בסופו של דבר באתי עם לב שבור ויצאתי עם לב שבור. פגשתי כל מיני נשים בחיי, ריגשית עד היום לא פגשתי מישהי כזו ואני בספק אם זה בכלל יקרה לי, וזה מה שכל כך מתסכל וכואב.