אכלתם כבר בסאלון?

כשהזמינו אותי לסניף החדש של רשת בורגר סאלון הייתי סקפטית. מדובר ברשת חדשה, מבית היוצר של הבעלים של "לימוזין". הייתי חייבת

בעמק יפה, בין כרמים ושדות, עומדת לה החווה של רמי גינת ואמיר טלמור.
התכנסנו ביום שמש יפה כדי להכיר מקרוב את הבייבי החדש שלהם: רשת מסעדות המבורגרים חדשה, Burger Saloon.
the place (2)
רמי ואמיר הם  הבעלים של מסעדת לימוזין. שניהם הגיעו מהגולן, פתחו את חוות הבקר שלהם במרחק של חמש דקות הליכה מהבית של אחותי הגדולה, ולכן הם אחראים באופן עקיף לתפריט של כל מפגש משפחתי, ועכשיו הם משיקים את רשת ההמבורגרים החדשה שלהם. למה דווקא סאלון? שאלתי. כי פעם אנשים היו באים לסלונים האלו בשביל להתפנק, מקום של אווירה והמון שמחה. הסבירו לי. אוקיי, הבנתי. מדובר אכן בתאוות בשרים, אבל מהסוג המהוגן.
התחלנו את הסיור בחוות הבקר של הבעלים. יסלחו לי חובבי גארי יורופסקי וחברי הטבעוניים, ויש לי הרבה. ייאמר לזכותם שהם לא מוכרים עגל חלב. הם לא מאמינים בזה ובכלל, הם משתדלים לספק לבעלי החיים תנאים כמה שיותר טובים בחווה.
אמיר ורמי סיפרו לנו קצת על ההיסטוריה של המקום.
איך בהתחלה היה בכלל לא קל לעבוד בשטח הזה, אבל לאט לאט דברים הסתדרו. הם התחילו את החלום במה שבהתחלה היה לא יותר מאיטליז קטן ומטרתו אחת: לחנך את הציבור לתרבות בשר איכותי. היום זה נראה טריוויאלי: שפונדרה, אסאדו ואנטריקוט כבר לגמרי נכנסו למילון המונחים המקומי, אבל לפני 16 שנה זה לא היה ברור מאליו, ודרגת הצלייה הנפוצה הייתה מנגל ישראלי. זה אומר דרגה אחת יותר מתשרוף לי את זה לגמרי. אז למה החלטתם עכשיו על רשת המבורגרים? שאלתי את אמיר ורמי.

אנחנו יכולים לספק לעצמנו את כל הבשר שאנחנו זקוקים לו, הסבירו אמיר ורמי.
אנחנו בשליטה מלאה על איכות הבשר, וזה נותן לנו נחת, אנחנו יודעים בדיוק מה הלקוח יקבל.
מהחווה המשכנו לסניף הדגל בחיפה, ברחוב פיקא מספר 39, היכל הספורט רוממה. הרעיון של הרשת הוא סניפים אחידים שמציעים את אותו התפריט בכל שעות הפתיחה. מקומות לא גדולים מידי, נגישים (כולל השירותים! על זה הם כבר קיבלו ממני כמה נקודות זכות), עם חנייה צמודה. מזמינים ומקבלים. כל המנות אמורות להיות אצלך בשולחן בערך תוך שבע דקות מרגע ההזמנה.

התפריט מציע שישה סוגי המבורגרים:
המבורגר Wild – עם גבינה או כפול
המבורגר עוף
המבורגר הודו ללא שומן
לחובבי הדגה – המבורגר סלמון
ויש אפילו ווג'יבורגר – המבורגר צמחוני על בסיס פטריות, בצל ופולי סויה על ציר ירקות
אהבתי שמתחשבים שם כמעט בכולם מבחינה תזונתית, ומציעים גם לחמניות נטולות גלוטן, לחמניות מחיטה מלאה ואפילו בירה ללא גלוטן.

המטבח פתוח לרווחה והכל נעשה במקום ולעיני הסועדים. אפילו הלחמניות באפייה ביתית. אני הזמנתי בורגר הודו וקיבלתי מנה יפה של בורגר עסיסי וטעים. מחיר המבורגר במשקל 160 גרם – 37 שקלים, ולרעבים במיוחד 220 גרם ב 43 שקלים.
זה ממש לא הדבר היבש שמדמיינים כשחושבים על בשר הודו!
עם ההמבורגר קיבלתי כמות נכבדת של צ'יפס טריים ודקים-דקים בסגנון אמריקאי מסורתי.
קיבלנו לשולחן גם כמה סלטים שהיו טובים וקריספיים וניכר שהרגע נחתכו, וטבעות בצל משובחות בתוספת רוטב איולי מיוחד שמכינים במקום.אפשר גם להזמין המבורגר עם תוספות, למשל בצל מטוגן, פלפל קלוי, גבינת רוקפור, ביצת עין והתוספת המובילה של המקום: אסאדו מעושן, בעלות של 3-10 שקלים לתוספת.
לקינוח קיבלנו גם בומב שוקולד מדהים ואספרסו ארוך ואיכותי.
המקום מעוצב כדיינר אמריקאי מוקפד, יש להם מקום לשבת בחוץ וגם מקום לאירועים. אפשר להזמין משלוחים וגם לבוא לקחת TAKE OUT. מידע נוסף בעמוד הפייסבוק של בורגר סאלון.
הכל היה לי טעים והביקורת היחידה שלי הייתה בנוגע לצ'יפס:
לטעמי הוא פשוט היה דק מידי. אני אוהבת צ'יפס עבה, ואפילו מאוד עבה.
אבל תוצאות משאל קצר שנערך אצלי על הקיר בפייסבוק היום, העלו שהרוב מעדיפים צ'יפס דק.
את התמונה הזו צילם מאיר בולקה מהבלוג bisstyle.net