הבלוג של iritsadan

iritsadan

בלוג השייך לאתר של אירית סדן נטורופתית ומומחית לדיקור אוזן. בבלוג תמצאו המלצות, טיפים וכתבות של אירית סדן על שיטת הטיפול לירידה במשקל "צעדים קטנים לשינוי גדול"

עדכונים:

פוסטים: 23

החל מדצמבר 2015

הרגלי אכילה נכונים מהווים גורם חשוב התומך בבריאות ובירידה במשקל. ההרגל המשמעותי ביותר הינו סדר באכילה במשך היום. סדר באכילה מאפשר עיכול תקין, ספיגה טובה וגבולות באכילה. אכילה מסודרת מונעת תחושות מתח ולחץ הנוצרות לעיתים בגלל חוסר איזון תזונתי.

כלים ליצירת סדר יום תזונתי נכון :

1. לאכול 5-6  ארוחות קבועות בכל יום, כל 3-4 שעות ארוחה. ארוחות קבועות שומרות על גודל הארוחה, מקלות על העיכול וספיגת חומרים חיוניים לגוף מהמזון, שולטות בהפרשת האינסולין וברעב. הארוחות הן : 3 ארוחות עיקריות (בוקר,צהרים,ערב) + 2-3 ארוחות ביניים. מומלץ לאכול בזמנים קבועים פחות או יותר. בתחילת התהליך מומלץ לרשום “יומן אכילה” שישקף את סדר היום התזונתי ותוכן הארוחות, יגביר את המודעות ויאפשר איזון התפריט היומי.

2. ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר במשך היום והיא חובה – להשתדל לאכול אותה תוך שעה מהקימה. לא “לדלג” על ארוחת הבוקר, היא חשובה ביותר. לאחר שנת הלילה, זמן בו הגוף נמצא בצום ומנצל עד תום את מאגרי הגליקוגן בכבד המכילים פחמימות זמינות לגוף, יש להקפיד לספק לגוף את האנרגיה הדרושה לו כדי לתפקד כראוי. בנוסף, ארוחת הבוקר גורם לזירוז תהליך חילוף החומרים לאחר שנת הלילה ושריפת קלוריות.

3. ארוחת ערב לאכול עד כשעתיים לפני השינה.  ארוחה מאוחרת יוצרת עומס על הכבד  ולהפרעות בחילוף חומרים, הצטברות רעלים והשמנה.

4. סדר בתוך הארוחה: כמנה ראשונה בארוחות העיקריות מומלץ לבחור סלט גדול או מרק. מזונות בעלי נפח גבוה וערך קלורי נמוך. למלא תחילה את הקיבה באוכל, כך שישאר פחות מקום להמשך ובכך תקטן הארוחה.

5. כדי לשמור על הסדר התזונתי היומי מומלץ לתכנן את התפריט היומי או השבועי מראש וכן להניח את “תוכן” הארוחה בתחילת הארוחה על השולחן.  לקנות את המצרכים המתאימים כי הדיאטה מתחילה במטבח!. מחסור במוצרים מקשה!

6. אכילה מחוץ לבית – לא להגיע רעבים לשום מקום. כשרעבים קשה  לעמוד בפיתויים ותמיד נאכל יותר ממה שהתכוונו לאכול וברוב המקרים לא נעשה את הבחירות הנכונות. לעשות בחירות מודעות – בכל מסעדה אפשר למצוא משהו מזין ובריא לאכול. להתחיל כל ארוחה בשתיית 2 כוסות מים, צלחת מרק או סלט גדול. לתכנן מה מזמינים לפני שמסתכלים בתפריט כדי לא להיות מושפע מתמונות בתפריט.

7. במידה ובין הארוחות כשמתעורר רעב, קודם כל לשתות כוס מים. יתכן וזהו צמא. הגוף מבלבל בין רעב לצמא לפעמים.

8. לסלק אויבים ופיתויים לא בריאים מהבית העלולים לפגוע בסדר התזונתי היומי ולגרום לאכילה בין הארוחות. אוכל שהרגש אוהב ולא טוב לגוף.

סדר באכילה היומית ושמירה על ארוחות קבועות הינו הרגל משמעותי ביותר התומך בירידה במשקל ובבריאות. סדר באכילה היומית מאפשר עיכול תקין, ספיגה טובה וקובע גבולות באכילה. אנשים שאינם אוכלים מסודר, מרבים לנשנש בין הארוחות, או אוכלים ארוחה אחת ביום או כל וריאצית אכילה השונה מ-5-6 ארוחות ביום כל 3-4 שעות, אוכלים הרבה שלא לצורך, עולים במשקל ולעיתים קרובות סובלים מבעיות בריאות.

עוד אודות שינוי הרגלי אכילה לזירוז הירידה במשקל באתר אירית סדן נטורופתית  iritsadan.com

עוד מהבלוג של iritsadan

10 טעויות נפוצות הגורמות לעלייה במשקל

תנאי הכרחי להצלחה בירידה במשקל, בריאות תקינה ואורח חיים בריא הוא סדר תזונתי יומי נכון וקבוע. כל וריאציה אחרת בתזונה היומית גורמת לעלייה במשקל ובעיות שונות במערכת העיכול.  דוגמאות לסדר תזונה יומי לקוי הגורם להשמנה ובעיות...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

איך להיפטר מגזים ונפיחות בבטן

גזים במערכת העיכול ובטן נפוחה הם תופעות לא נעימות שניתן לטפל בהן בדרך טבעית. הטיפול הטבעי הוא בשינוי הרגלי אכילה, הימנעות ממזון הגורם לגזים וטיפול בבעיות בריאות הגורמות לגזים ובטן נפוחה. גזים נכנסים למערכת העיכול במספר...

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה