הבלוג של iritsadan

iritsadan

בלוג השייך לאתר של אירית סדן נטורופתית ומומחית לדיקור אוזן. בבלוג תמצאו המלצות, טיפים וכתבות של אירית סדן על שיטת הטיפול לירידה במשקל "צעדים קטנים לשינוי גדול"

עדכונים:

פוסטים: 24

החל מדצמבר 2015

bigstock-Happy-Woman-5053329

טעויות בזמן תהליך הירידה במשקל, גם קטנות ובגלל חוסר תשומת לב מספיקה,  עלולות לגרום לתקיעות במשקל או אפילו עלייה.  חשוב מאוד להיות קשוב לגוף, לרשום יומן אכילה, לשים לב לגודל הארוחות, לא לדלג על ארוחות, לשלב פעילות גופנית ולהשתדל להפחית מתחים ולישון מספיק שעות.

8 הטעויות הנפוצות בתהליך הירידה במשקל שיש לשים לב אליהן:

1. הטעות : הצבת מטרת משקל לא ריאלית, ציפיה לקצב מהיר מידי של ירידה במשקל, דיאטת כאסח - לרדת במשקל ולרכוש כלים לניהול אורח חיים בריא לוקח זמן. להציב מטרה של ירידה של  3ק”ג בשבוע או יותר, לחזור בתוך חודשיים למשקל מלפני 10 שנים, לאכול רק תפוחים או מרק כרוב כל היום….  מטרות לא ריאליות הן לא בריאות לגוף ומובילות לאכזבה, לתחושת כישלון, לתסכולים, לנטישת התהליך ולעלייה במשקל לטווח הארוך. בנוסף, הפחתה קיצונית ופתאומית של כמויות אוכל גורמת להאטה של קצב חילוף החומרים - הגוף לומד לשרוף קלוריות לאט יותר ולעלות במשקל מהר יותר מאי פעם.

 -          מומלץ בשיתוף פעולה עם הנטורופתית לקבוע יעדים בריאים ומציאותיים  העוזרים להתמקד במטרה ולהתמיד בה לאורך זמן. ציפיות מוגזמות ומחשבה להטווח קצר מובילות לקיצורי דרך וחיפוש שיטות להרזיה מהירה.  מומלץ לרדת בממוצע מכסימום חצי ק”ג בשבוע בחישוב שנתי – ירידה של 24 ק”ג . ההצלחה לטווח ארוך תלויה בהרזיה בקצב זה, באופן איטי.

 2הטעות : דילוג על ארוחת הבוקר כדי לחסוך קלוריות -  ארוחה בבוקר חשובה לשפעול חילוף החומרים, מניעת הסיכוי לזלילת חטיפים ועוגיות וגם מניעת אכילת כמויות אוכל גדולות בארוחת הצהריים. מחקרים מראים כי אנשים המקפידים על אכילת ארוחת בוקר מצליחים לשמור על משקל בריא יותר מאלו המדלגים עליה.

 -          מומלץ לאכול ארוחת בוקר כל יום –  ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. משפרת את הריכוז ומגבירה את יכולת פתירת הבעיות – לא רק לילדים בבית הספר, אלא גם למבוגרים בעבודה.  לדוגמא: דגני בוקר עם חלב דל שומן, כריך מלחם קל עם גבינה או מעט אבוקדו והרבה ירקות, יוגורט 3% עם גרנולה, דייסת קוואקר ועוד.

 3. הטעות : אי סדר באכילה, התעלמות מהנשנושים וויתור על יומן אכילה -  יומן האכילה מאפשר שיקוף ותשומת לב לאוכל ולהרגלי האכילה.  עוגיות בהרמת כוסית בעבודה או סתם כי מישהו הביא למשרד, ליקוק מהגלידה הנוזלת של הילד אחר הצהריים בגינה, טעימות בסופר, שאריות אוכלשל הילדים בארוחת הערב.  אלה הם נשנושים התורמים כמות קלוריות גדולה ומגדילים משמעותית את כמות הקלוריות היומית. נישנושים ללא מודעות מחבלים בדיאטה.

 -           מומלץ לאכול מסודר, אך ורק בזמן הארוחות ולרשום יומן אכילה - לאכול  3 ארוחות עיקריות – בוקר צהרים וערב, ו-3-2 ארוחות ביניים. לאכול בזמנים קבועים. לנהל יומן אכילה ולרשום כל דבר שנכנס לפה. העלאת המודעות לכלל המזון היומי ואפשרות לקיזוזים של חריגות ברמה השבועית .  אם מתחשק פעם נשנוש אז לאכול אותו כארוחת ביניים. מחריגות בודדות לא עולים במשקל, עולים מחריגות קבועות!!!

 4. הטעות : מוותרים על ארוחות הביניים -  אכילת ארוחות ביניים מתוכננות מקטינה את הרעב מארוחה לארוחה ומוסתת את הכמויות. במחקרים נמצא כי אנשים שאוכלים 3-2 ארוחות ביניים ביום שולטים טוב יותר על תחושת הרעב ועל כמות הקלוריות היומית. ארוחות ביניים עוזרות לשמור על קצב חילוף החומרים בגוף.

 -          מומלץ לא לדלג ולבחור את ארוחות הביניים.  יוגורט עם פרי, כריך מלחם קל מלא עם אבוקדו וירק, תה עם חטיף גרנולה קטן, פרי עם 4-5 שקדים או אגוזים, וכדומה.

  5. הטעות : אכילת מוצרים דלי שומן בלי לשים לב למרכיבים האחרים במוצר -  מזון דל שומן אינו בהכרח דל קלוריות. לעיתים הוא עמוס בסוכר ועתיר בקלוריות. אוכל ” דל שומן” אינו מאפשר אכילה ממנו ללא גבולות. לעיתים שתי מנות עוגה או שוקולד דל שומן מכילות יותר קלוריות מפרוסת עוגה רגילה או שורת שוקולד שאינו דל שומן.

 -          מומלץ  לקרוא את הטבלה, עם האותיות הקטנות, בגב עטיפת המוצר - זהו הסימון התזונתי– האמצעי שעוזר לשמור על תזונה מתאימה.  כך ניתן להשוות בין מוצרים דומים  וללמוד כמה קלוריות במנה, כמה שומן או סוכר יש בה. טיפ קטן: רשימת הרכיבים (הרשימה בצד המוצר) מספקת  מידע מאילו רכיבים עשוי המוצר. חשוב לדעת כי הרכיבים כתובים בסדר יורד. הרכיב הראשון כמותו היא הגדולה ביותר והאחרון כמותו היא הקטנה.

6. הטעות : נשקלים כל יום - שקילה יומיומית אינה מספקת מידע אמיתי מאחר שהמשקל היומי שלנו מושפע מגורמים רבים מאוד, כגון הורמונים, נוזלים ואפילו שעת השקילה.

 -          מומלץ  בזמן דיאטה להישקל פעם בשבוע – באותו יום, באותה שעה ובאותו משקל - לעקוב אחר מגמת המשקל במשך כמה שבועות. להציב  אתגר שבועי מציאותי שיכול לנוע בין חצי ק”ג לק”ג אחד בשבוע.

7. הטעות : הימנעות מפעילות גופנית-  אורח חיים בריא משלב תזונה מתאימה ופעילות גופנית. תוספת פעילות גופנית מגבירה את שרפת הקלוריות בגוף.

 -          מומלץ לא לוותר על פעילות גופנית, גם מתונה -  אינה חייבת להיות מתישה ואינטנסיבית.  צעידה בחוף הים, רכיבה על אופניים, שחייה בים, הליכה ברחוב עם הכלב ועלייה במדרגות עושות את העבודה.

 8. הטעות : תחושה שהדיאטה לא עושה לי טוב -  פירוש המילה דיאטה הוא תזונה ואורח חיים בריאים. אפשר לאכול נכון , בכמויות המתאימות ומהסיבות הנכונות ועדיין ליהנות מהאוכל  וגם לרדת במשקל.

מומלץ לשנות גישה - דיאטה היא אורח חיים בריא הכולל תזונה מתאימה ופעילות גופנית!. אוכל בריא יכול להיות טעים. אין צורך להימנע ממאכלים אהובים לחלוטין אלא לאכול אחת לכמה זמן  ובכמות מופחתת. קשה להימנע לאורך זמן,  אפשר לבחור את הטוב והמתאים.

אשמח אם תבקרו אותי באתר אירית סדן נטורופתית  iritsadan.com  ותקראו על שיטת “צעדים קטנים לשינוי גדול” לירידה במשקל ואורח חיים בריא

עוד מהבלוג של iritsadan

10 טעויות נפוצות הגורמות לעלייה במשקל

תנאי הכרחי להצלחה בירידה במשקל, בריאות תקינה ואורח חיים בריא הוא סדר תזונתי יומי נכון וקבוע. כל וריאציה אחרת בתזונה היומית גורמת לעלייה במשקל ובעיות שונות במערכת העיכול.  דוגמאות לסדר תזונה יומי לקוי הגורם להשמנה ובעיות...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

איך להיפטר מגזים ונפיחות בבטן

גזים במערכת העיכול ובטן נפוחה הם תופעות לא נעימות שניתן לטפל בהן בדרך טבעית. הטיפול הטבעי הוא בשינוי הרגלי אכילה, הימנעות ממזון הגורם לגזים וטיפול בבעיות בריאות הגורמות לגזים ובטן נפוחה. גזים נכנסים למערכת העיכול במספר...

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה