שאיפות לחיים

בחורה עם מחשב נייד

כל בני האדם שואפים. הדבר טמון בתוכנו. האדם רוצה תמיד באידיאל, וכנגזרת, לרוב שואף ליותר. אך לרוב (בין אם קיימת חוסר התאמה בין החלום לבין המציאות, או בין אם מוותרים על חלום אחד למען האחר), החלומות לא מתגשמים ללא סיוע.

כדי להגשים את החלומות, בין אם להרוויח שכר גבוה יותר, להיות אסטרונאוט, מתכנת בחברה המתמחה בהשמת דרושים הייטק או סופר, כל אחד ואחת מחפשים את הפיתרונות שיסייעו להם להגשים את המטרה ששמו לעצמם בדמותו של החלום. ישנם אנשים שייקחו סדנת העצמה אישית,קורס טייס או אלף ואחת ניסיונות להגשים מעט מרצונם במהלך חייהם. אבל ישנם כאלה, ששאיפתם היא רק ליהנות. ודאי אתם מכירים כאלה. אלה שמספיק להם לשבת באחד מהמלונות בארץ ולנפוש, כשאצל אלה מספיק רק לשאוף את הסיגריה הבאה.

אז מי אתם רוצים להיות? אלה הנמצאים במרוץ מתמיד או אלה המסוגלים גם לנוח מדי פעם מהריצה המטורפת לה אנו קוראים החיים? התשובה הברורה מאליה היא זו שניתן להיות שניהם. האחד לא בא על חשבון השני.

להגדיר חשיבות

אחד התהליכים הכי חשובים בחיינוף כזה שאנחנו מתייחסים אליו ברצינות תהומית, אך גם נותנים לו לחלוף מעל ראשינו, הוא עניין סדרי עדיפויות. רבים מאיתנו יכולים לדבר על כך שעות וימים, אך כמה מאיתנו באמת חשבו רק על חייהם, ישבו לאורך זמן והגדירו את סדרי העדיפויות האמיתיים שלהם.

הנה, אנחנו מאתגרים אתכם. תחשבו היטב, קחו כמה זמן שדרוש לכם, בין שעה לשנה, ואז תכתבו רשימה נטולת פניות, אפשר לקרוא לה נאיבית או תמימה, אבל רשימה ארוכה (מאז שאתם זוכרים את עצמכם) של חלומות ושאיפות שהיו לכם ושעדיין קיימות. אז, בתהליך של סינון, גם מכורך המציאות וגם על חלומות שכבר אינם מעניינכם להגשים ותרו על החלקים המיותרים עבורכם ותישארו עם הרגליים על הקרקע – כי חלומות שאפשר להגשים הם יותר בעלי מימוש.

בסוף התהליך הזה תישארו עם רשימה, שלעיתים, עלולה להתברר כקדושה עבורכם הרבה יותר מכל מסמך או ספר. זהו מסמך שמגדיר אתכם הרבה יותר טוב מכל דבר אחר את העצמיות האמיתית שלכם – מי שאתם באמת ומהם החלומות שלכם.

אם אין אני לי

הרשימה לבדה אינה מספקת. כדי שהמסמך שהוא אתם יקרום עור וגידים, על האחד לפעול בכל מאודו למען המימוש העצמי – באי-אילו דרכים בו הוא או היא בוחרים לנכון. החתירה לעשייה, היא זו שתגשים לכם את כל מה שאתם שואפים אליו. את המציאות אפשר לעקם כדי שתסתדר עם מה שמוגדר אצלנו כהגשמה.

לכן אפשר ללכת לסדנה להעצמה אישית או לכל דבר אחר, אין זה משנה כלל וכלל, מה שמשנה זה, שאחרי שתעשו את הרשימה ותפעלו בכל כוחכם למענה ולמימושכם העצמי, תביאו גאולה לעצמכם ותוכלו לראות את החיים באור שונה – פרגמטי יותר וריאליסטי. אבל בעיקר, תוכלו לקחת נשימה עמוקה לקראת היום החדש שאתם תתעוררו אליו, הם החיים שלכם.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.