עדכונים:

פוסטים: 9

החל מינואר 1970

פרטים אישיים
התחברות
התראות

קבלת התראות כאשר:

אשמח לחלוק עימכם במאמר המצורף טעימה מנפלאות האנמה (אם שיטות המגע, ביניהן השיאצו והטווינא) והאמפוקו (עבודת הבטן המסורתית). אלו הן אומנויות הריפוי במגע היפניות העתיקות במתכונתם בת ה500 שנה לערך. לקינוח, מבוא לקריאת גוף אמוציונלית יחודית, המשתלבת בצורה נפלאה עם כל כלי טיפולי נבחר.

10/04/2012

כמטפלים, הינכם מוזמנים לשלב אל סל כליכם הקיים אומנויות ריפוי עתיקות נוספות ולהעצים את תהליך הריפוי עבורכם ועבור המטופלים בקליניקה. לקהל הרחב- מגוון סדנאות מעשירות,למבוגרים וילדים כאחד בשלבים ומצבים חשוביםאותם ניתן לחלוק יחד כמשפחה בדרך נוספת.

אפתח במספר מילים על השיטות עצמן, היסטוריה, פילוסופיה והשילוב המנצח לתמיכה בדרך לריפוי אצל כל מטופל/ת עפ”י צרכים אינדווידואלים.

כבר בכתבים העתיקים ידעו לספר על חשיבותה האדירה של ההארה, הבטן התחתונה:
אזכורים ראשונים להארה כסנטר אנרגטי, המקור למעיין חיים, ממנו אנרגיות הגוף נובעות והחיים בוקעים, נמצאו כבר בכתבים העתיקים כגון:
NAN JING, SU WEN, LING SHU .

האמפוקו התפתחה מתוך האנמה היפנית בסוף המאה ע”י סנסיי אוטה (Ota) בן זמנו של
Waichi Sugiyama. הפרוש הציורי של המילה הוא “דופק הבטן” .

אומנות זו עובדת על כל הגוף תוך כדי התמקדות באזור הבטן, הטורסו משני צידיו ובפרט על הבטן הרכה. טכניקות אלו יכולות להשתלב עם אומנויות אחרות בקלות בין השאר בזכות הבסיס של אבחון הבטן היחודי של אוטה.

Ryohaku Fuji bayashi כתב את הAnma Tebiki = Manual of Anma.
באותה התקופה ספרו של סנסיי אוטה Ota) Shinsai ) התפרסם
The illustration of Ampuku .
ספרו של סנסיי אוטה היה מקור להשראה בתקופת showa בשנים 1925-1989 כשהשיאצו התפתח.
סנסיי אוטה נחשב למטפל אגדי בזמנו.
עבודתו הגיעה אלינו בזכות Sorei Yanagiya שתרגם וחקר את עבודתו.

מפי סנסיי אוטה :
“If we do ampuku therapy, it will smooth out the stagnation of the basic qi, producing harmony among the organs, making the flow of blood smooth, the bones and joints more flexible, the muscles less tense, the skin moist, the appetite will be good urine and stool will come easily, the power of the qi will increase, ones memory will improve..”

חשיבותה של הבטן ביפן המודרנית:עפ”י הסינים והיפנים אזור הבטן הוא מרכז פיזי ואנרגטי של הגוף ורוח של כל אדם מרגע היווצרותו הראשוני ביותר. הביטוי לכך קיים באומנויות הלחימה, בתרבות ובחיי היום יום.
ביטויים שגורים בחיי היום יום הם:
“Thinking with the hara”
“Feeling with the hara”
. “Hara ga suwaru”= the hara is sitting
“Hara ga tatsu”= the hara stand up
ועוד רבים אחרים.
בספורט - מכוונים את הספורטאי לתנועתיות מהמרכז כדי לשמור על
קורדינציה ויציבות, תוך כדי תנועה איזון ונחישות. כשהמצב הנ”ל מופר ישמע הספורטאי את המושג: “Hara ga nattanai” כלומר לא ממורכז ו/או מקורקע מספיק.
בדומה נמצא במערב את הביטויים: “תחושת בטן”, “לשמור בבטן” , “עצבים בבטן..” וכיוצ”ב.
מבחינה אנטומית, אברי העיכול והרבייה החשובים ביותר יושבים בשק הבטן.

To be centered :
כשאני ב”סנטר של עצמי”, במיקוד פנימי מקסימלי, קיים מצב של הוויה המאזנת תגובות ותחושות רגשיות המשלבת שימוש ברציונל לשם התמודדות עם מצבים שונים בחיים.
לטעמי, זוהי נוסחת הזהב להליכה בדרך הדאו, דרך הכאן ועכשיו: שתי רגלים על הקרקע עם מבט קדימה מהלב..

אבחון במגע דרך הבטן-“The moving qi between the kidneys= the central focus of the hara = the origin of the pulse = thus the central of the whole body” (NAN JING/1)

בכתבים העתיקים הכירו בחשיבותה של בדיקה זו והיא תמיד תהיה כהמלצה לחלק מהבדיקות הנוספות שהן התבוננות, הקשבה, ריח תשאול וורבלי ובדיקת הדופק הקלאסית במפרקי הידיים.

Sugiyama מדקר עיוור שחי בשנים 1610-1695 פיתח את עבודת הבטן לאומנות רבת מעלה, נחשב למרפא דגול בזכות הרגישות האדירה שפיתח בידיו והמידע הרב שאסף על אבחון וטיפול דרך המישוש.

קיקו מאטצומוטו מתארת היא את עבודת הטיפול ואבחון הבטן כאומנות ריפוי עליונה. לדבריה:skilled artisan”" .זו התפיסה היפנית המסורתית גם כן.

דרך הנקודה המרכזית ביותר של גוף האדם נאבחן את מרכזו של האדם.
נוכל למצוא נקודות ישירות לעבודה שיעזרו לפתור בעיות ודיסהרמוניה. דרך עבודת הבטן, נעשית עבודה ישירה על האיברים היושבים בשק הבטן ובמקבילה הפוסטריורית להם. ביניהם חשובים ומרכזים כמו הכבד, הטחול והכליות.

אבחון גוף אמוציונלי-
אבחון זה מורכב ומרתק. אני נוהגת להצליב בעבודתי קריאת גוף זו אל מול המרידיאנים- (מסלולים, פילוסופיות, אנרגטיקה קלאסית עם דגש על האספקטים האמוציונלים של כל אחד ואחד מהם) החיבור מדהים אותי כל פעם מחדש.

קריאה זו נבנתה בהשראת: היסודות הגדולים של הטבע (עפ”י הדאואיזם הטיבטי) והם: אדמה, מים, אש ,אויר ועץ. כמו כן בהשראת התבוננות בטבע ובמחזוריותו האין סופית, התבוננות בבע”ח והתנהגות אבולוציונית שלהם ושל בני האדם. תפיסת מיפוי גוף זו נולדה אף היא מאותם מקורות של מקור אחד, יין ויאנג, שמיים אדם ואדמה.

הקריאה מתבטאת בחלקי הטורסו השונים+גפיים, חלוקת הגוף לימין ושמאל, חלק גוף עליון ותחתון . כל אזור בפני עצמו ומערכת היחסים בינהם במקביל. כמו כן , הקריאה מוצלבת במקביל לקריאת כפות הרגליים בחלוקה הפנימית שלהן, צורת הדריכה עליהן ותווי הפנים.
להלן טעימה:
אזור האגן – אדמה, מייצג את חוויות החיים שלנו, מערכות יחסים, מסורת, נורמות ואינטראקציות עוד מהיותנו ברחם אמנו ואף קודם לכן לעיתים..
אזור הבטן הרכה – מים, קופסת הרגשות השונים, הדמיון, תת המודע, העומק והזרימה האישית של כל אדם.
אזור החזה – אש, כוח ההנעה, החום, ההתלהבות, הספונטניות, ביטוי היצירתיות, האגו שלנו, יכולתנו לבטא את המים כלפי חוץ וורבלית ואנרגטית כאחד.
אזור הראש – אויר, היסוד התקשורתי, השיקול העצמי האינדווידואלי. במקביל למוח יש את היכולת לעבד תמונה ולטשטש אותה.
עמוד השדרה – עץ, מייצג את המקבילה שלו מהצד השני של הגוף. מקשר בין כל האלמנטים הגופניים, מייצגם בנפרד ואת הקשרים שביניהם. צומח כמו בטבע מהאדמה אל האוויר.

תרגילי דואין וקיקו – (Doin and Kiko)
אצל המלומד החכם הסיני הריכוז הוא מהבטן לא מהראש.
מתוך ה”Dao The Jing” –
“Therefore the Chinese sage becomes the abdomen. He doesn’t become his eyes”
עפ”י Toyo Yoshimasu מקורן של יותר מ1000 חוסרי איזון למיניהם בבטן:
“The hara is the basic place of living energy. Therefore the root of all diseases are here.When you diagnose the disease you have to diagnose the hara”/ Todo Yoshimasu
מכאן התפתח גם התרגול העצמי של האמפוקו לשימור הבריאות ומניעת מחלות.
(תרגילי הדואין והעיסוי העצמי)

בתרגילי נשימה דאואיסטים כגון הקיקו נמצא דגש על נשימה אל הdantian, עם דגש על התחתון, ההארה.
המיקום המדויק הוא 3 צון מתחת לטבור ליד נקודה cv4 ומתפשט 2 צון לכל צד סביב הנקודה.
אחד משמותיו הנוספיים של אזור זה הוא Qihai dantian ותרגילים אלו חשובים עפ”י האלכימיה הסינית למען עבודה של התפתחות עצמית, תהליכים פנימיים וחיצוניים כאחד.

הכותב הדאואיסטיHenri Maspero מסכם בספר “Taoism and Chinese religion” את החשיבות הסימבולית העיקרית של אזור הdantian” הגוף האנושי הוא עולם ומלואו של שמיים ואדמה ( מיקרוקוסמוס בתוך המאקרוקוסמוס). החיים נכנסים אליו עם הנשימה (צ’י), הנשימה נכנסת לבטן ומפיחה שם חייים. שם מצטרפת אל תמצית החיים, הJing , הסגורה בתוך ה”Cinnabar fields” התחתון ויחד מפיקים את הרוח (הshen) שהוא המאסטר העיקרי של האדם מבפנים. הshen הוא המניע של האדם לפעולה ונותן לו את אופיו. הרוח הזו להבדיל מהנשמה היא זמנית ונוצרת ע”י הקומבינציה של החוץ, ע”י הנשימה, עם הפנים- עם תמצית הjing ששונה בכל אדם. היא נהרסת בזמן הפרדותם בזמן המוות. יחזקו אותה תרגילי נשימה ותרגילים אחרים שיעשו על בסיס קבוע”.

דרך צלחה..

כותבת המאמר-
איריס אברבנאל- מורה ומטפלת בכירה באנמה-שיאצו אמפוקו ופרחי באך.
פרטים נוספים באתר הבית- www.irisabarbanel.com

**מקורות מידע נוספים:
Dr. Doann Kaneko/ Doann’s Doin, Healing Ourselves
Dr. Doann Kaneko/ Shiatsu Anma Therapy- Doann’s short and long form
Kiiko Matsumoto& Stephan Birch/Hara Diagnosis: reflections on the sea

© 2012 כל הזכיות שמורות לאיריס אברבנאל
אין להשתמש, ו/או להפיץ, ו/או להעתיק לשכפל ו/או להפיץ ללא אישורה והסכמתה בכתב את החומרים השונים במסמך, לרבות איורים וציטוטים.

עוד מהבלוג של Iris Abarbanel

תצוגה מקדימה

פריון ואופטימיות

פריון ואופטימיות כמטפלת באומנויות הריפוי במגע המסורתיות האנמה ואמפוקו , אני פוגשת נשים רבות המעוניינות בטיפול תומך ומשלים כהכנה לכניסה להריון, נשים במהלך ההיריון וגם נשים...

תצוגה מקדימה

דלקות אוזניים חוזרות , הפרעת שינה אצל ילדים , אטופיק דרמטיטיס – אסטמה של העור ועוד..

מהי חסימה ריגשית- כידוע לכולנו, גוף האדם הוא מראה המשקפת את מצבו הפנימי, הנפשי והגופני של האדם. כשאנו מתבוננים בגוף האדם, אנו יכולים למצוא ביטוי חיצוני המשקף את מצב החסימות...

תגובות

פורסם לפני 8 years
תצוגה מקדימה

מזרח ומערב משלבים זרועות במגע ושיחה

הקדמה הנחייתי הפנימית, בדרכי האישית והמקצועית, הינה שהנפש היא שורש בלתי נפרד ולעיתים מוביל ומרכזי בתהליכים ופתולוגיות שונות, פיזיולוגיות ורגשיות כאחד. אני רואה כחלק בלתי...

תגובות

פורסם לפני 7 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה