הציבור יכריע: פדופיליה ברשת – כן או לא?

יש מי שחשבו שזו שאלה שיש להפנות אל הציבור היושב ברשתות החברתיות. הזוי ככל שזה נשמע, זה רק קצה הקרחון

אם תשאלו את צוקרברג, פייסבוק היא הרשת הכי פמיניסטית שיש. מבחינת אחוז הנשים המועסקות, הנשים הבכירות, גובה השכר, התכנים המאוד פוליטיקלי קורקט שהיא יוזמת ומפיצה, אפשרויות איתור התוכן והחסימה – אין כמו פייסבוק טובה לפמיניזם.

אבל  הנה משהו שכדאי לדעת בדיוק היום כשחגיגות ״יום האישה״ שוטפות את העולם. בעצם אולי לרגל יום האישה ואולי בלי אירוע מיוחד לציון, לאחרונה פייסבוק הפיצה שאלון סקר קצר בין גולשיה, ובו העלתה את השאלה המה דעתם על כך שגבר מבוגר יבקש תמונות מיניות מילדה בת 14 ברשת – פניה למשטרה לא היתה אופציה לבחירה, ובהמשך גם עלתה השאלה מי אמור לקבוע את כללי ההתנהגות ברשת החברתית, כאשר חוקי המדינה לא היו בין התשובות המוצעות.

מרתק. הרי פדופיליה מוגדרת בחוק האמריקאי בדיוק, האיסורים ברורים מאוד ותחומים היטב, וכן העונשים הקבועים בחוק. אבל לרשת, כך הולך ומתבהר, חוקים משלה.

לפעמים, בעיקר תלוי בבחירת חבריכם שמעצבת את הפיד שלכם, אפשר לטעות ולחשוב שהכל כבר בסדר, שהשוויון כבר כאן, שההגנות וההגבלות שאנחנו שמים על עצמנו הן הקצנה והיאחזות בעבר. הרי העולם כל כך מודע לבעיות שלו, הכל פתוח וחשוף, הקידמה פושה בכל, בשם אלוהים – תראו מה קמפיין #metoo עשה. ואיפה זה קרה? נכון! בפייסבוק!

אם תסתכלו על מה שלובשות הילדות של היום תגלו פתיחות מדהימה. קצר, חשוף, נופל, נוזל – והן מרגישות כל כך נוח עם עצמן. מה יותר טוב מזה? רציתם מלחמה בחיג׳אב, קיבלתם מלחמה בחיג׳אב. למה לנו להגביל אותן עכשיו?

ילדים וילדות יודעים היום הרבה יותר מבעבר, הם חשופות וחשופים לתכנים ולידע גם בתחום המיני, הם יודעות ויודעים פגיעה מינית מהי, מה מותר ומה אסור. התנסות מינית קורית היום בגילאים הרבה יותר צעירים מבעבר, הם בוגרות ובוגרים גם בראש, הם חוגגות וחוקרים את המיניות שלהם, אז למה להרוס? ומה אם ילדה בת 14 באמת רוצה בקשר מיני עם גבר מבוגר? מי אנחנו שנגביל אותה? מי אנחנו שנגיד לה מה טוב או רע בשבילה? מה זה, טאליבן כאן?!

בואו נשים רגע בצד את הסקר של פייסבוק, כי מיד כשהוא נחשף מיהרו אנשי החברה להוריד אותו ולהגיד שאינו רלוונטי כי במילא לא היו מאפשרים תכנים מסוג זה, (אז למה דה-פאק בכלל שאלתם?!), אבל בואו נדבר על למה הוא בכלל עלה. הוא עלה בשם הקידמה. הוא עלה כי אולי החוק שלנו כבר מיושן, הרי עכשיו מדברים גם על הקדמת ״גיל ההסכמה״, וכי הרשת החברתית הרי מקדימה היום כל מבנה שלטוני קיים.

טעות. הקידמה מתעתעת. הנוער אמנם חשוף יותר, אבל נשאר אותו נוער. פזיז, פוחז, אימפולסיבי, חסר יכולת להעריך את השלכות מעשיו בהווה על העתיד הקרוב ובוודאי על העתיד הרחוק, מושפע מאוד מלחץ חברתי, נדחק מאוד תחתיו, מאויים מכל חריגה מהנורמה, וגם אם נדמה לו שסקס ושיח מיני עם מבוגרים מתאים לו – הוא זקוק לגבולות, למבוגר אחראי שיעצור אותו ויגן עליו לפני שמאוחר מדי.

יחסי מין של מבוגרים עם קטינות הם ממש לא קידמה. למעשה, הדבר היחיד שחמור יותר מפדופיליה, שהיא מחלת נפש שמובילה לפשע הנורא הזה, היא הסכנה שבצעידה לאחור אל ימים חשוכים בעברה הלא רחוק של החברה בת ימינו. בעילת קטינות, מכירת קטינות לנישואים, חטיפת קטינות, מילת נשים, אונס ילדות ונערות, ילדות שיולדות בגיל 14 לדוד הזקן שלהן, חברה שבטית שבה ילדות, נערות ונשים הן רכוש המשפחה וגופן ונפשן מופקעים מרשותן. כבר היה לנו את כל זה. אין שום חידוש ושום קידמה בתמונות של ילדה בת 14 שמחרמנות גבר מבוגר,  מלבד המדיה שבה הן עוברות. אין קידמה בהקדמת גיל ההסכמה אם לא מדברים על הסכמה ורצון חופשי מה הם. אין שום הבדל בין אלה לבין תעשיית פורנו ילדים, שאסורה בחוקי מדינות המערב, וכל אלה מסכנים את הילדות שלנו ואת החברה בחזרה לחושך.

עכשיו תגידו שהלכתי רחוק, הפלגתי בדמיונות, אבל אני לא. כי בעולם שבו אחת מתוך אחת מוטרדת, ילדות נאנסות בבתיהן, ברחובות ובברים, רבנים מסבירים למה יחסי מין עם ילדה מתחת לגיל 3 מותרים, נשים שחושפות את מטרידיהן נחסמות בעוד הפוגעים נשארים חופשיים ברשת, ופייסבוק מקימה משאל-עם בעד או נגד פדופיליה – אלה לא דמיונות, אלא סיוטים שצריכים ללוות את כולנו, במיוחד כששיח השוויון נמצא בכותרות. רוצים קידמה? לכו קדימה, לא אחורה. ועכשיו תתפנו לכם לחגיגות יום האישה, שהוא היום היחיד בשנה שבו אף אחד לא יעלה על דעתו שהעברת תמונות מיניות של בת 14 לגבר מבוגר היא דבר לגיטימי. נשאר לנו לעבוד על עוד 364 כאלה בשנה והקידמה תהיה בידינו.
קדימה צוקרברג, תעשה עולם טוב יותר בשביל מקס, ואולי גם הילדות שלנו יהנו ממנו. הבטחת!