ראש הממשלה מציג: עוץ לי גוץ לי

בני הזוג נתניהו מסרבים לבקשתו של יגאל סרנה לדחות את מועד תשלום החוב שנגזר עליו לשלם להם אפילו ביום אחד. קבלו בתרועות את הוד נקמנותם

gettyimages

קופת הממלכה ריקה? נגמר הכסף לקנות סיגרים ושמפניה ורודה? אין עוד מאיפה להביא ממון לצביעת קירות המשכן המתקלפים? המלך במצוקה?
הביאו אליו את הטוחן!

בעוד גלגול של הפארסה המתמשכת ביחסי הזוג נתניהו עם העיתונאי יגאל סרנה, מתפרסם היום כי בני הזוג סירבו, באמצעות עורך דינם, לבקשתו של סרנה לדחייה קלה בתשלום 115,000 ש״ח שנפסק כי עליו לשלם להם. ״אפילו לא דחיה של יום״, היתה התגובה המדוייקת  – בני הזוג זקוקים לכסף מיד. ואני לא יכולה שלא לשמוע את קולו המתנגן, המתבכיין, המתחנחן, המתחמדן של מלך עוץ, הנועץ מרפקו בטוחן הכפר ״זוז! אתה חייב לי רבע זוז!״, כאילו מאחרון העניים בכפר תגיע ישועת קופת הבזבוזים של המלך.

מלחמתו של נתניהו בתקשורת כבר איננה סוד. הוא שם אותה על השולחן, מדבר אותה בפה מלא, הטרלול כבר איננו אות קלון להתבייש בו – ממלכת עוץ זה כאן, וכל מי שיש לו עצה שלא עולה בקנה אחד עם דבר המלך מתבקש לשתוק, או יושלך לצינוק.

היש פאתטי מזה שראש ממשלה חמדן, חסר מידת רחמים, חסר אלגנטיות, שידוע לכולנו ש- 60,000 השקלים שנדרש סרנה להעביר אליו בקושי מכסים את תקציב האיפור שלו, מסרב לדחות תשלום חוב של אזרח במספר ימים?

האם יש מסוכן מזה שאשת ראש ממשלה נקמנית, מתלהמת, פרנואידית, מסיתה, מתקרבנת, שידוע לכולנו ש-40,000 ש״ח שנדרש סרנה להעביר לפקודתה בקושי מכסים את שווי ריהוט הגן שרכשה על חשבוננו לביתה בקיסריה, מדרבנת את בעלה ופרקליטיה לרדות ביד חזקה באזרח?

ממלכת עוץ שלנו הולכת וקורסת. חמורים דו זנביים, בהמות מרובות ראשים וליצנים כנועים מסתובבים בה חופשיים, ולאף אחד כבר לא מוזר להביט להם בעיניים. יועצי עצה רעה מנהלים את ענייני כולנו, השחיתות והסיאוב פושים בכל, והדבר היחיד שעוד לא קרה – עוד לא נכלאה במרתף הבית בבלפור בת הטוחן שתטווה זהב מסיגרים וקרעים בשטיח. אבל את הבנים שלנו הם כבר לקחו, תשלום מראש תקראו לזה, או צ׳ק עם כיסוי – מצבות מצבות שמכסות על הררי זהב, עסקאות מפוקפקות, וקופונים שגוזרים יושבי חצר המלך. ומה אתם רוצים? כך הם יאמרו –  תראו כמה בנים מתו, בטחון לפני הכל ובכל מחיר.

הנה לפניכם – מלך עוץ טוחן את כולנו, משתין עלינו בקשת, ואנחנו ממשיכים לומר שזה גשם.
אוי לחרפה, אוי למנהיג שאיבד כל בושה.