הבלוג של מורן מישל

רודפת צדק

אמא לחמש בנות מופלאות (ולא, לא קיוויתי לבן). עצמאית. בתחום התוכן והשיווק באינטרנט. מרצה ומעבירה סדנאות כתיבה ושיווק ברשתות חברתיות בעזרת תוכן, ממקימי ׳הסתדרות העצמאים׳, כותבת מאז ומתמיד, פעם חלמתי במילים על עתיד טוב יותר,... +עוד

אמא לחמש בנות מופלאות (ולא, לא קיוויתי לבן). עצמאית. בתחום התוכן והשיווק באינטרנט. מרצה ומעבירה סדנאות כתיבה ושיווק ברשתות חברתיות בעזרת תוכן, ממקימי ׳הסתדרות העצמאים׳, כותבת מאז ומתמיד, פעם חלמתי במילים על עתיד טוב יותר, עכשיו מחליפה חלומות במעשים.

עדכונים:

פוסטים: 231

החל מינואר 2011

הקמפיין החדש של רשת האופנה TNT מנסה לבעוט במוסכמות, אבל דורך לעצמו על הרגל. הנה ההסבר למה לא תרצו לקנות למתבגרים שלכם בגדים מבית המותג

28/03/2017

tnttongue

אתמול פרצה מיני סערה ברשת בעקבות קמפיין השקת הקולקציה החדשה של רשת האופנה TNT.
׳את חייבת לראות את זה, זה נורא׳ זעקו חברותיי הפמיניסטיות. ואני, כמו פמיניסטית טובה, ניגשתי אל הסרטון, אבל האמת שהוא לא טלטל את עולמי, ולא בגלל שהוא לא דוחה, אלא משום שהוא פאתטי.

מכיוון שאין לי שום כוונה לשים פה לינק לפרסומת, אתאר בקצרה את הקונספט – ישראלים עושים את זה טוב יותר.
זהו. זה הקונספט.
עכשיו, מה בדיוק אנחנו עושים טוב יותר? או, טוב ששאלתם.
זה מתחיל בנער שדוחף לנערה לשון לאוזן ומישהו מצלם אותם. מסתבר שהם במרכזה של מסיבת סלון סוערת, ומהר מאוד המצלמה לוקחת אותנו לפריימים של חלקי גוף בפרטי לבוש סטנדרטיים למדי, ומשם מובילה אותנו למקלחת, שבה זוג נערים מתגפף תחת זרם המים בבגדי הרשת, עבור אל נערה במבט מסטול משהו ליד שולחן שופכת קטשופ מגבוה על צ׳יפס.

tntbettershower

תשמעו, זה אמנם לא אלגנטי, נראה קצת פורנוגרפי, אבל תכלס – זה לא הולך לשום מקום. לא הולך עד הסוף. והדאונר הכי גדול מבחינת הקריאייטיב הוא הסיום – על המסך עולות כיתוביות ׳אנחנו עושים סלפי טוב יותר, סנאפ טוב יותר, אוכלים טוב יותר, ישראלים עושים את זה טוב יותר׳. מממ… אנחנו עושים סלפי טוב יותר. חתרני וסקסי. אין מה לומר.

ובכן, אז למה לדבר על זה בכלל? כי מה שבאמת הקפיץ אותי היה דווקא הקומוניקט שהגיע מחברת היח״צ שמקדמת את הקמפיין, וכותרתו היומרנית ״חברת האופנה הצעירה TNT משיקה קמפיין קיץ שבועט בכל המוסכמות ומוכיח בלי צל של ספק שישראלים טובים יותר״.

tntdoitbetter

עכשיו, אתם חייבים להבין איך עובדים הראשים של אנשי קריאייטיב במשרדי פרסום. יש להם תפיסה מסויימת לגבי מיהו קהל היעד (נערים ונערות מתבגרים וחרמנים) הם זורקים רעיונות לאוויר בנוגע למה שלדעתם יעניין את אותו קהל יעד (מסיבות, סלפי, סנאפצ׳אט), ואז כשמישהו אחד אומר משהו שנשמע חתרני, סקסי ובועט  (׳עושים את זה׳) כולם מקבלים זקפה כמו על פי פקודה, ואז הם מלטפים לעצמם את הזקפה, וכמאמר הפתגם – כשהזין עומד המוח לא עובד.

אין ספק שהביטוי ״עושים את זה״ רומז לסקס. כן – באמצע מסיבה. כן, הבת שלך. כן, הבן שלך. אבל ל-TNT פשוט אין את מה שנדרש כדי ללכת עד הסוף. כלומר, תוך כדי שהם מאוננים על המחשבה, הכאילו מקורית ופרובוקטיבית שלהם, וטופחים לעצמם על הזקפה שגדלה עם המחשבה על כמה ויראלי יהיה הקמפיין הזה, הם בכלל לא שמים לב לדבר הנורא באמת שקרה – אנחנו רואים להם.

אנחנו רואים שהם רצו לבעוט במוסכמות, אנחנו רואים שהם רצו להביא אמירה, אנחנו רואים שבשלב מאוד מוקדם של העבודה על הקונספט היתה חשיבה.  אבל אז, כאמור, הכל קרס.
הם לא יכולים לבעוט באמת, כי הרשות השניה לא תשדר את הפרסומת שלהם. הם לא מעזים ללכת עד הסוף, כי הם יודעים איזה עליהום יהיה אם הם יביאו את הקונספט לידי ביטוי בצורה גרפית ממשית, והם לא רשת שמעוניינת בסוג כזה של רעש. אז הם הולכים ליד, ולא נעים לומר, אבל הם כנראה עינגו את עצמם ואותנו השאירו… טוב, נניח לאנלוגיה.

tntparty

הבעיה האמיתית בקמפיין הזה, שהתבהרה לי דווקא מתוך הקומוניקט המגוחך שלהם (שמלווה אליו התמונה הכי נייטרלית מהסרטון), היא שהוא מראה לנו עד כמה אימפוטנטים המותגים הגדולים.
הם יכלו להביא כאן אמירה אמיתית, הם יכלו לבסס את הפטריוטיזם שמשתמע משורת הסיום שלהם, הם יכלו להראות לנו ל כך הרבה דברים שהנוער והצעירים הישראלים באמת עושים יותר טוב – אבל הם מפחדים לשבור מוסכמות. הם מפחדים לומר ׳נערות שרלילות ונערים סוטים זו מוסכמה שצריך לשבור׳. הם מפחדים להתרחק מהקלישאה של כתף חשופה ולשון באוזן. אוי, רגע… אולי הם לא מפחדים, אולי פשוט אין להם שום דבר להגיד?  כן, זה כנראה העניין.

אבל כדי שלא נחשוב שכל מה שיש להם בראש זה תמונות של נערים ונערות מתחרמנים במקלחת, הם דאגו לכסות את עצמם בקומוניקט שנשלח במייל:

״TNT שמה במרכז הקמפיין את הסלוגן Israelis do it better שמציג פעולות יומיומיות ושגרתיות בהם הישראלים מצטיינים…״ (וואו, עמוק. פעולות יומיומיות מורכבות שאנחנו מצטיינים בהן.) 

״השפה שנבחרה לקמפיין היא שילוב של אנגלית, ערבית ועברית כדי לייצג את הבינלאומי מול הישראלי.״ (פלורליסטי ומקורי שאין דברים כאלה.)

״הקולקציה מציעה פריטים בקו אורבני וצעיר ולרגל השקת הקמפיין תעצב TNT חולצות T מגניבות ובועטות.״ (המתבגרות שלי שלי לא מרשות לי להגיד מגניב, זה לא מגניב.)

dontfollow

אז תקשיבו רגע לדבר נחמד שמצאתי: אם תטעו ותנסות להקליד TNT כהשמקלדת על עברית – תגלו שהקלדתם ״אמא״. כן, כן, חברת האופנה הצעירה התבגרה, ועכשיו היא עושה נסיונות פאתטיים לשמר את נעוריה המתפרצים והבועטים ויוצא לה אפילו טיפה׳לה דודה שאומרת בין השורות אויש, הצעירים של היום, רק סקס וסלפי בראש שלהם׳.

אז אתם יודעים מה? אני אמא ואני מתנהגת בהתאם לגילי. והבנות שלי הן לא שרלילות שרק מחכות ללבוש את הבגדים שלכם במקלחת בבית של החבר שעושה מסיבה כשההורים שלו בחו״ל. והבנים של החברות שלי – הם טובים בעוד אלף ואחד דברים חוץ מלפזר את ההורמונים שלהם, לצלם סלפי ולאכול חצי מקרר כשהיד בתוך תחתוני הבוקסר שלכם. ובתור אמא, אני יכולה להגיד בצורה נורא ברורה ש- NO MORE TNT FOR US, כי חינוך ועקרונות זה משהו שישראלים בהחלט עושים טוב יותר.

עוד מהבלוג של מורן מישל

תצוגה מקדימה

גברים - תנו דרור לבולבולים שלכם

אני יושבת וצופה ברוני ריבר הגיבורה מדברת על מה שפשוט אי אפשר לתפוס. אונס. היא מתארת במילים את הרגעים שבהם גבר לקח את גופה לרשותו, עשה בה כרצונו, חדר אליה, הכאיב לה, התעלם...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

אישה בעקבות בשורה

״אמא, זה אני״ שמעה אביבה את קולו של קובי, בנה. היא לא חיכתה להודעה, לא המתינה לחיילים במדים שינקשו על הדלת. היא ידעה שהם יגיעו וידעה שקובי שוכב שם, כשפניו בחול. היא מיהרה לאסוף את המשפחה ולצאת לבית החולים. סמ״ר קובי...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

אונס על הבר ב׳אלנבי 40׳

עדכון 15.8.16 באמת מזמן לא שמענו על זוועות ממועדון אלנבי 40, אבל  כמו שטענתי  בעבר - תמיד אפשר לסמוך עליו שימשיך לנהוג כמנהגו ושלא יתרחק לזמן רב מדי מהכותרות, ואכן הלילה שוב...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה