כשהנתניהו׳ז הפכו לסופרנוס

כדי שלא נדבר על צוללות ושחיתות ראש הממשלה משסה עורך דין עם כתב תביעה ע״ס מיליון ורבע ש״ח באזרח מובטל. מה הפשע הגדול באמת של נתניהו?

yaniv salem4

הרשת גועשת בימים האחרונים סביב מכתב תביעה מאת עורך דינה של הפמיליה הראשונה נגד האזרח הקטן יואב סאלם, שכל פשעו ששיתף פוסט שעבר בפייסבוק ובו טענות, מענות וחשדות שמועלים כלפי הביבי, ה׳רעייתי׳ ויאיר׳לה-בובה-של-אמא.

במכתב האיום מכנה הפמיליה, באמצעות בא-כוחה, את אותו השיתוף ״לשון הרע״. אלא שאם הנתניהו׳ז באמת יישלחו מכתב תביעה לכל אחד מן האזרחים שאי פעם שיתפו משהו שמישהו כתב עליהם בפייסלנד, ראש הממשלה שלנו יצטרך לעבוד בזה במשרה מלאה, ואז מי יידאג לענייני המדינה? שרה? השם ירחם.

בתגובה לאיום בתביעה על סך מיליון ושלוש מאות אלף ש״ח נגד אותו יואב סאלם, המוצג לנו כאזרח מובטל, תמים ונדכא, יוצא אלדד יניב למלחמת דון קישוט בטחנות הרוח ומצטרף כנתבע שני לתביעה. בסטטוס שפרסם וביקש לשתף ברשת הוא מודיע לביבי ״יואב הוא אחי ומרגע זה יש לך עסק איתי.״
לא מאחר להצטרף לחגיגה גם אראל מרגלית, שמזמין את ביבי לדו-קרב דומה – ״נתניהו, אתה מושחת. עכשיו תתבע אותי, אל תהיה גיבור על חלשים ממך״, ומכין את פנקס הצ׳קים שיכול לעמוד בפרץ השגעון הזה. ובואו נודה על האמת, גם אדון סאלם, מובטל או לא – איננו חלש כפי שרוצים שנחשוב, הוא איש עם עמדה מוצקה, רהוט ויודע מה הוא עושה- ושלא ישתמע שמדובר בדבר רע.

salem yaniv

אז מה הבעיה בכך שהביבי׳ז משחררים את הכלבים על מי שאכן רודף אותם, ולא סתם משתף פוסט בפייסבוק? טוב ששאלנו.

מה שהתחיל לפני 20 שנה במצעד ארון הקבורה שהפך אותו לראש ממשלה, עובר דרך הערבים הנוהרים לקלפיות באוטובוסים, ממשיך לפרשיות הטרפת של ׳רעייתי׳, מטפס לפסגת השאלות-שאין-עליהן-תשובות בדבר הררי כספים שמטיילים בעולם, צולל למעמקי המיליארדים הלאומיים שנשפכים על הצוללות ומתנקז כעת לתמצית היכולת של הנתניהו – הסטת תשומת הלב ממה שקורה באמת אל עבר מלחמת גוליית בדוד.

הבעיה נעוצה בכך שביבי נבחר באופן דמוקרטי לכהן כראש הממשלה, ושמרגע שהושם על הכסא על ידי הרוב, תפקידו הראשון הוא לשמור על המיעוט שלא בחר בו. זה כלל יסוד שחריגה ממנו משמעה פגיעה אנושה ביסודות הדמוקרטיה. אבל זה המצב לאשורו – נתניהו עסוק בשימור עמדתו, ממנה הוא יכול לנהל את ענייניו וענייני מקורביו באין מפריע, ותפקידו כראש הממשלה של כולם לא מעניין אותו כהוא זה. הפשע הגדול ביותר של נתניהו הוא הבגידה בדמוקרטיה הישראלית. חמור הרבה יותר משחיתות הצוללות שהוא לא רוצה שנדבר עליה.

ראש ממשלה שיש לו זמן להוביל טרור נגד יחידים, למען יִרְאוּ רַבִּים וְיִירָאוּ, לא ממלא את תפקידו כראש ממשלה. במילים פשוטות יותר – ראש הממשלה שלנו מחזיק חזק בכסא ובתואר, בזמן שלמעשה ויתר מזמן על התפקיד הממלכתי ופנה להתנהל כראש משפחת פשע. סתימת פיות, איומים, שחיתות והאדרת הגברת הראשונה חרף כל טירלוליה (כי אצל הסופרנוס הרי אין גרושות, רק אלמנות) הם בדיוק הכלים שכל מאפיונר צריך בתיק העור השחור שלו. כך נראה ׳נהנתניהו׳ שהופך לטוני סופרנו.

yaniv salem3

המעריצים אמנם מריעים בשאגות עידוד רמות כנגד הטבעת המתהדקת על צוואר המנהיג, אבל התנהגות כזו מצביעה על כך שמי שחשבנו לפושטק חצוף מסתיר פשע של ממש, וזה כנראה גם הסימן הראשון שהחומה הבצורה נסדקת.

בסרטים, כשכוחות הצדק והחוק סוגרים על הפושע הוא ממהר לחטוף עובר אורח חסר ישע ולהצמיד לו אקדח לרקה ביד רועדת. זה אמנם מפחיד, והיסטריה רבתי מתרחשת על המסך כשהטובים מנסים להחליט איך לפתור את הפיאסקו, אבל זה גם מבשר שהפושע קרוב מאוד לרדת מהפסים לגמרי, ושאפילו הוא מבין את זה, וכל הקהל יודע- ממש בקרוב: הסוף.
תתחילו לעקוב – נתניהו איבד את זה. אבל אל תשתפו את זה בשום מקום, אלא אם מתחשק גם לכם לקבל איום בתביעה.

לפוסט של אלדד יניב. לכל הפחות שווה קריאה